Kans vergroten uitnodiging selectie

Loulou22

New member
Ik heb gelezen dat mensen die havo als vooropleiding hebben gehad, als één van de laatste worden uitgenodigd voor de selectieprocedure bij de KLS. Is dit zo? Zelf heb ik havo gedaan met natuurkunde en wiskunde B. Ik zal ook aanvullende cursussen nemen zodat ik het om kan zetten naar op vwo niveau certificaten. Na mijn havo-diploma te hebben gehaald, heb ik bewust niet meteen voor de selectieprocedure aangemeld. Alles rondom het coronavirus was nog vrij nieuw en onzeker. Ik studeer nu FTA, iets economisch en heeft dus niks te maken met techniek. Wordt mijn kans op een uitnodiging hierdoor kleiner? Ook vlieg ik bij een zweefvliegclub en bij klm aeroclub. Mijn vraag is: wat kan ik nog meer doen om mijn kans voor een uitnodiging op de selectie te vergroten? Een leidinggevende bijbaan nemen, omdat dit goed staat op je cv? En aan wat voor (studenten) baan moet ik dan denken?
 
Ik denk dat het heel netjes staat als je gewoon verteld wat je hierboven zegt. Ik zag een risico en heb besloten een (economische) studie waar ik wat mee kan als de luchtvaart niet opnieuw aantrekt, mocht ik geen vlieger kunnen worden dan kan ik nu altijd nog ..... worden.

Hoef mijn inziens geen leidinggevende baan voor te nemen naast je studie, dit laat gewoon gezond verstand zien
 
“Een leiding gevende bijbaan nemen”.
Het is de vraag of je een leiding gevende positie krijgt.
Denk dat het belangrijker is dat je een bijbaan hebt. Geeft aan dat je niet bang bent om te werken, dat je je tijd goed in kan delen (studie/werk/vlieg hobbies) en het is altijd goed voor je ontwikkeling.
Denk aan dienstverlenende sector waar je een merk vertegenwoordigt, klanten service, persoonlijk contact.
 
Als je de selectie doet - en haalt - moet je dan ook direct daarna beginnen? Ik meen dat dit niet het geval is. Succes in ieder geval, je vliegt nu al en dat toont hoe dan ook motivatie aan.
 
Vliegen uit recreatie blijft belangrijk.
Alles telt ook mee als je eventueel besluit om je zaken modulair te doen.
Geen slecht idee misschien.
In de VS onder FAA regelgeving tellen je zweefvlieg uren voor de volle 100% mee voor je Commercial.
 
Back
Top