Kan ik een opleiding volgen tot verkeersvlieger?

son

New member
heey allemaal,

Ik zou graag willen weten of ik een opleiding zou kunnen volgen tot verkeersvlieger,
Ik doe een opleiding in het VWO nieuwe stijl met wiskunde en natuurkunde.
Ik ben nu 1.76 en later word ik ongeveer 1.95 met een beenlengte van 1.35.
Ik verkeer in goede staat qua samenwerking etc.

Groetjes Sonny
 
Ja, idd. Zie 600 andere topics, dus dat hier niet bij gehoeven.

Wanneer jij idd een lengte van 1,95m zult bereiken, dan kan het mogelijk zijn dat er een beenlengtemeting moet plaatsvinden. Om dan niet afgekeurd te worden op je lengte, mogen je benen niet langen zijn dan 1,30m.

Dit is de procedure die op de KLM Flight Academy wordt gevolgd, maar ik kan mij zo voorstellen dat andere vliegscholen deze methode ook zullen hanteren.
 
Ik denk dat de beenlengte minder met de school als wel met de vliegtuigen te maken heeft. Ze willen je vast heel graag aannemen maar als je simpelweg niet past doe je daar niets tegen.

Er was eens een meiske dat te kort was om stewardess te zijn, zij liet haar benen oprekken. Misschien moet jij maar een stuk weg laten zagen. :D
 
Lijkt wel een contactadvertentie :grijns:

Dames grijp u kans!
 
je benen laten oprekken?, je botten blijven toch in de gewrichten zitten en rekken toch niet uit? Of is het een grapje ;)
 
Als je je benen met opzet laat breken door een deskundige kan je je benen inderdaad laten oprekken. Deze worden dan met pennen iets van elkaar verplaatst en het bot hecht zich daarna weer aan elkaar alleen is het dan een heel klein stukje langer geworden.
 
Op deze manier kun je zelfs 3,10m lang worden!

Groeten, Leij
 
Vooral in Japan de laatste mode. 20-30 cm je benen verlengen duurt wel 2 jaar. En dan maar hopen dat je niet wordt afgekeurd tijdens de eerste selectieronde.
 
Cessna Citation said:
Er was eens een meiske dat te kort was om stewardess te zijn, zij liet haar benen oprekken. Misschien moet jij maar een stuk weg laten zagen. :D
Is dat meisje uiteindelijk ook stewardess geworden?

Just curious...

Groeten, Timon
 
Dan mag je zeker alleen Airbus 380 vliegen?

Prachtig jungle. :grijns:

Ooit op tv iest gezien van een gast die nogal klein was die zich dus liet "oprekken", heeft echt iets van 4 keer zijn benen laten breken en jaren met van die pennen in zijn vlees gelopen. Uiteindelijk was hij een paar cm langer. In ieder geval geen 20 - 30 cm erbij. Je moet het er maar voor over hebben.

Ik verkeer in goede staat qua samenwerking etc.

Ook een mooie trouwens Sonny ook al weet ik niet precies wat ik me er bij moet voorstellen. ;)

Greetz

V-entje
 
Nou, ik denk dat je in de cockpit toch redelijk moet kunnen samenwerken en als je graag op je eentje zit, dan kun je beter een kantoorbaantje gaan zoeken dus Sonny, ik denk dat die eigenschap wel goed is hoor.

Greetz, Vipergirl
 
Ik verkeer in goede staat qua samenwerking etc.

...ummmmm....

VWO nieuwe stijl...

Met mijn MAVO oude stijl (1986) kon ik in ieder geval betere zinnen brouwen.

Sorry, da's niet aardig maar ik kon 't niet laten. Wat wil je eigenlijk precies weten? Keurings-eisen? (doe eens eens uitgebreide sport-keuring bij de huisarts) Kansen op een baan? (heel klein...) 't Financiele 'plaatje'? Wees wat duidelijker...

Groeten.
 
Last edited:
Back
Top