Jullie willen veel hoor!

Quote:
"Wat betreft de vliegtuigspecifieke training heeft Exel een Nederlandse subsidie kunnen lospeuteren. De Stichting Studiefinanciering werkt bovendien mee aan het bekostigen van de tienduizenden gulden kostende cursus. In eerste instantie stelde Exel als eis dat de piloten deze training zelf bekostigen, met terugbetaling van 40 procent na indiensttreding. Nadat KLM en Pias aangaven dat het bedrijf zelf voor de opleidingkosten zorgdraagt, zocht Exel naar een regeling, “die nadrukkelijk alleen geldt voor ex-DCA-piloten”, voegt Prins daaraan toe."

Interessant zaakje voor de Commissie Gelijke Behandeling. CGB
KLM draagt in Nederland toch ook de kosten van de type rating voor elke nieuwe piloot? :confused:
 
SvG,

dat is een hele interessante, die opmerking over de commissie gelijke behandeling.
Als ik een van de nieuwe piloten was bij HXL dan zou ik dit toch eens aan de orde stellen in een meeting met de Chief Pilot.

De een wel gratis zijn typerating en de ander niet en dat in 1 onderneming.

B
 
Stichting Studiefinanciering werkt mee aan het bekostigen??!!
Als dat waar is, is dat Niet te geloven. Nog nooit een cent gekregen voor mijn opleiding en type rating en nu gaan die gasten de opleiding van een stel Antillianen (met alle respect voor Antillianen) bekostigen. Leuk om te horen voor de Exelers die wel betaald hebben. Misschien idd wel een interessant zaakje voor CGB.
 
Zal wel geen nederlandse stichting zijn, dus die vergelijking klopt dan niet. Toch betaalt Exel wel een deel van die opleiding dan denk ik. Wie weet hier meer over?
 
Oorspronkelijk gepost door Bertus
Zal wel geen nederlandse stichting zijn, dus die vergelijking klopt dan niet. Toch betaalt Exel wel een deel van die opleiding dan denk ik. Wie weet hier meer over?

Inderdaad, in Nederland heet dat IBG.
Exel rooft op de leegte die DCA heeft achtergelaten. De lokale overheid wil haar piloten weer aan de bak. Ruimte voor onderhandeling.
 
Ben het totaal eens met Bertus en SVG ,maar wat vind je dan van het feit dat de overheid de type betaald van de MLD heren die net op de MD11 zijn begonnen bij de MAC?
Oftewel met jouw belastinggeld wordt je concurrentie gesubsidieerd!
Ook een raar verhaal mijn inziens.
 
Als dat waar is van die MD11 rating dan is dat voor de concurrentie inderdaad zuur, maar het is waarschijnlijk onderdeel van het sociale plan van deze ex-MLD vliegers en de werkgever van de MLD is nou eenmaal de Nederlandse overheid.
Ik ben vorig jaar ook niet met lege handen weggegaan bij Swiss.:grijns:
 
Nou SvG das toch n ander verhaal; ten eerste kreeg je die zak geld van die bergmoffen en dat is altijd goed :D
Ten tweede kreeg je dat geld om op te rotten uit de Ch markt, zodat de golden boys lekker in Zuri zusammen de berggeit tot hun pensioen konden uithangen.
Hier worden jongens die net keihard door t nieuwe belastingstelsel verneukt zijn, nog es met vadertje overheid op een onaangename manier geconfronteerd.
Niet dat ik t trouwens die boys v de Mld misgun!Wie zou zo'n kans niet aanpakken.
Maar t was meer om aan te aan te geven dat de regels in de luchtvaart zijn; dat er geen regels zijn.


:D :D :D

Eine Schone
 
Hmmm, hier was ik al bang voor. Een opstap naar MPH met hulp van de overheid. Wanneer een privaat bedrijf zijn mensen een zak geld meegeeft om te vertrekken dan is dat tot daar aan toe.

Nu voel ik me toch enigszins genaaid. En wat betreft die MLD'ers: toch niet slecht om een tijdelijk contract te tekenen en met een MPH baan, mede door mij betaald, te vertekken.

En dan zeurt MPH normaal gesproken over ervaring op medium jets.... MLD'ers doen max. 200 uur per jaar op een zo'n oude bromvlieg. En dat heeft ook nog eens helemaal niets, maar dan ook helemaal niets met commercieel lijnvliegen te maken.

Zoals gezegd, lichtelijk gepakt door onmogelijke concurrentie, zo voelt het.
 
Ik sta op het punt om de H.R. manager een brief te schrijven met een klein cadeautje om het heugelijke feit te vieren dat ik al vijf jaar bij M.P. on file sta !
Grappig om te zien dat een deel van de belasting die ik betaal over mij werkloze-piloten-uitkering (welke ik krijg van de overheid) naar de T.R. training van deze jongens gaat.
( financieel incest? ) Ik ben ook opgeleid door een (ex) MLD-er, maar misschien niet zo goed.
Ik heb ook altijd pech.
Kunnen ze dat niet bij mij doen, een T.R. financieren?
Ik garandeer een 100% slagingskans met een minimaal aantal simsessies en circuit oefeningen.

Vriendelijke groeten.
 
Oorspronkelijk gepost door Gofer
Grappig om te zien dat een deel van de belasting die ik betaal over mij werkloze-piloten-uitkering (welke ik krijg van de overheid) naar de T.R. training van deze jongens gaat.
( financieel incest? ) Ik ben ook opgeleid door een (ex) MLD-er, maar misschien niet zo goed.
Ik heb ook altijd pech.
Kunnen ze dat niet bij mij doen, een T.R. financieren?
Ik garandeer een 100% slagingskans met een minimaal aantal simsessies en circuit oefeningen.

Vriendelijke groeten.

Hoezo heb jij een uitkering?????? :1855: Heb jij iets aan je handjes of zo?!?!?

Groeten, Leij
 
zo gofer ben jij dan zoveel beter als alle anderen hier?
Ik vind het erg jammer voor je dat je thuis zit niets te doen van mijn belasting centen, maar daar hoor je mij niet over klagen.
Jouw geluk komt nog wel.
gtz.
 
Wat ik nu niet begrijp is het feit dat er blijkbaar voor de MD11 typerating bij MAC (door de overheid of door wie dan ook) betaald wordt. Mij is altijd verteld dat betalen voor je typerating bij KLM, MAC en Trans niet is toegestaan vanwege een afspraak hierover met de VNV. Als je het woord betalen liet vallen tijdens een sollicitatie lag je er bwvs meteen uit.
 
De frustratie van mijnheer Gofer kan ik mezelf wel enigzins indenken (wie niet!?). Edoch, het heeft het weinig zin om de overheid de schuld te geven..

Laten we wel wezen, de MLD heeft als goede werkgever gewoon voor haar jongens gezorgd, en MP is blij omdat ze niet hoeven te dokken voor een type..

En, zoals we allen weten, gaat het echt maar om een ding binnen een maatschappij..

geld geld geld geld geld
 
Oorspronkelijk gepost door SvG
Wat ik nu niet begrijp is het feit dat er blijkbaar voor de MD11 typerating bij MAC (door de overheid of door wie dan ook) betaald wordt. Mij is altijd verteld dat betalen voor je typerating bij KLM, MAC en Trans niet is toegestaan vanwege een afspraak hierover met de VNV. Als je het woord betalen liet vallen tijdens een sollicitatie lag je er bwvs meteen uit.

Dacht dat het zelf betalen voor je type wel is besproken in de wandelgangen van Trans nog niet zo lang geleden.. We'll see.. More power to Trans als ze "netjes" blijven..

FD
 
Ja Jongens en Meisjes, het leven is niet altijd even gemakkelijk.
Het is niet leuk, na drie failliesementen meegemaakt te hebben te moeten horen dat soms mensen voorgaan bij MP en dat T.R. buying power boven ervaring gaat.
Het is natuurlijk voor de mensen van de M.L.D. het gegund aan mijn zijde. De M.L.D. was (is) een nette club in tegenstelling tot de bedrijven waarbij ik gewerkt heb.
Zonder deze opvang hadden ze alleen nog naar Coventry kunnen gaan want daar staan nog een aantal Lockheed Electra's (Atlantic).
De fixed wing divisie van Schreiner Airways zijn zo ongeveer ook op deze manier geholpen.
Mijn handjes werken nog heel goed, en ik wacht op een kursus geavanceerd computer aan en uitzet kunde, voor een eventuele doorstart achter een bureau.
Mijn (HTS) diploma is al 10 jaar oud en moet wat up to date gebracht worden. Desalniettemin ben ik een vlieger in hart en nieren en zal iedere dag vervloeken als ik een kist strepen zie trekken tijdens het commuten naar mijn deskjob.
Net toen ik mijn baan verloor werd ik uitgenodigd om bij een van oorsprong leuke tent, in Limburg, te gaan werken.
Ik ben wel redelijk frustie, maar niet zo erg dat ik mijn ziel voor de tweede maal verkoop. Ik heb lekker nee gezegd.
Geduld is een schone zaak en ik waardeer het zeer dat sommigen op dit forum het nog wel voor mij zien gebeuren.
In ieder geval gaat het een stuk beter met de luchtvaart ondanks dat de economie op dit moment stil staat.
Misschien komt alles weer in orde als de 7 goede jaren weer gaan aanbreken.

Groeten en vooral cheers aan iedereen !
 
gofer...

waarom zoek je niet verder dan in dit kleine kikkerlandtje:1855: !!

als je toch zo graag wilt vliegen...

of zeg ik iets verkeerd..!
;) laters.
 
"t wordt ze ook wel in de schoot geworpen...

"t wordt ze ook wel in de schoot geworpen...

Verkeersminister wil nieuwe maatschappij naar Suriname

30-11-2004

DEN HAAG – Als het aan de Nederlandse verkeersminister Karla Peijs ligt zal er een nieuwe luchtvaartmaatschappij gaan vliegen vliegen op de route Amsterdam Paramaribo. Op het vroegst in het voorjaar van 2005 krijgen de duopolisten KLM en SLM er een concurrent bij. Op aandringen van minister Karla Peijs vindt hierover op korte termijn overleg plaats tussen Verkeer en Waterstaat en de Surinaamse luchtvaartautoriteiten.

Minister Peijs schrijft dit vandaag (30 november) in een brief aan de Tweede Kamer.

De huidige luchtverbinding tussen Nederland en Suriname wordt uitgevoerd in een joint venture van KLM en SLM. In april van dit 2004 is afgesproken dat vanaf mei 2006 meerdere luchtvaartmaatschappijen (charter- en lijndiensten) toegang krijgen tot de luchtvaartmarkt tussen Suriname en Nederland. Vooruitlopend op die openstelling kan er alvast worden gezocht naar een tweede carrier, zo is destijds afgesproken. Om zo snel mogelijk overeenstemming te bereiken met Suriname, heeft Verkeer en Waterstaat inmiddels een voorstel overgebracht aan de Surinaamse luchtvaartautoriteiten om de consultaties van luchtvaartmaatschappijen bij voorkeur nog in december dit jaar te laten plaatsvinden.

't wordt Erik de Vlieger ook wel in de schoot geworpen zeg...
 
Back
Top