Jetairfly doet het, wanneer Arke?

Hallo allemaal,

Vorig jaar is Jetairfly begonnen met het aannemen van cadet pilots. Zij werken 3 tot 5 dagen in de week en doen een part-time opleiding tot piloot. Dit doen zij dan voor jaren lang. De kosten worden deels vergoed door Jetairfly (ongeveer 40-50%). Daarnaast verdient de cadet pilot een riant salaris door het werken van 3 tot 5 dagen in de week.

Jetairfly en Arkefly maken deel uit van eenzelfde groep, namelijk TUI. Denken jullie, of hebben jullie, misschien al iets gehoord over een ontwikkeling van een soortgelijke programma?

Gewoon puur uit nieuwsgierigheid.
 
Lijkt me dat dat nooit gaat gebeuren. Wat is het voordeel voor het bedrijf? Wat voor werkzaamheden zou je kunnen doen (riant salaris) als ongeschoolde? Ik zie niet in wat het voordeel zou zijn als er tientallen c.q. honderden type-rated en ervaren mannen/vrouwen klaar staan voor de vliegerfuncties.
 
Lijkt me dat dat nooit gaat gebeuren. Wat is het voordeel voor het bedrijf? Wat voor werkzaamheden zou je kunnen doen (riant salaris) als ongeschoolde? Ik zie niet in wat het voordeel zou zijn als er tientallen c.q. honderden type-rated en ervaren mannen/vrouwen klaar staan voor de vliegerfuncties.

Waarom doet JAF het dan wel? Precies dezelfde situatie lijkt mij.. Daarnaast denk ik dat wanneer de cadet pilot vanaf het begin bij de airline betrokken is en zich naar boven werkt, zal deze meer loyaal zijn dan iemand die van een regulier vliegschool komt.. Niet?
 
Omdat ik denk dat het met het riante salaris wel mee zal vallen. Op deze manier hebben ze gewoon een stel gemotiveerde, maar onderbetaalde, mensen die de shit van het management opknappen. Geloof ook maar niet dat die jongens straks ECHT in de cockpit komen...
 
Ik wordt een beetje moe van al die sponsorships. Er lopen al genoeg werkloze piloten rond beter nemen zie die eerst aan en sponsoren ze de type rating van die mensen. In plaats van nog meer nieuwe mensen te trainen. ik wil ook best wel 3 dagen kantoorwerk doen en 2 dagen vliegen. Is meer dan dat ik nu doe.
 
KL,

Ik vind je mening ietwat gekleurd.
Dat jijzelf een slechte ervaring hebt gehad met je TUI werkgever in de UK, wil niet meteen zeggen dat dit cadet programma erop stuurt dat die jongens NIET in de cockpit komen.
Je bent zelf vlieger geweest aldaar, maar volgens mij niet via een cadetprogramma van TUI UK daar gekomen? Volgens mij heeft TUI UK dat ook nooit gehad. TUI Belgium mag dan wel onderdeel zijn van TUI gmbh, maar dat wil niet zeggen dat het bij alle TUI takken allemaal hetzelfde werkt.
Deze (mijns inziens) ongefundeerde opmerking ben ik niet van je gewend. Normaliter onderbouw je je posts goed tot zeer goed.

Just my $0,02
 
Vanaf de oprichting zijn jonge mensen tijdens hun opleiding tot vlieger bij JerairFly inde gelegenheid gesteld middels een betaalde grondfunctie hun typerating te halen.
 
Ik wordt een beetje moe van al die sponsorships. Er lopen al genoeg werkloze piloten rond beter nemen zie die eerst aan en sponsoren ze de type rating van die mensen. In plaats van nog meer nieuwe mensen te trainen. ik wil ook best wel 3 dagen kantoorwerk doen en 2 dagen vliegen. Is meer dan dat ik nu doe.

Ja hallo! Alsof er nog niet genoeg werkeloze piloten waren toen jij met je opleiding begon. En nu janken? Geen medelijden!!
 
Omdat ik denk dat het met het riante salaris wel mee zal vallen. Op deze manier hebben ze gewoon een stel gemotiveerde, maar onderbetaalde, mensen die de shit van het management opknappen. Geloof ook maar niet dat die jongens straks ECHT in de cockpit komen...

Gebaseerd op????
 
Back
Top