Jet2.com heeft selectie geopend

Alsmede waar je loonbelasting/sociale premies afdraagt , dat bepaalt uiteindelijk je netto salaris.
(En of dat genoeg is om de bank mee van je lijf te houden)

Maar misschien kunnen daar de collega's die in Engelse dienst zijn iets zinnigs over zeggen?
 
Het is ongetwijfeld bruto. Inkomstenbelasting in de UK is aanmerkelijk gunstiger dan in Nederland. Maximum schijf is 40% en bij de bruto bedragen die hierboven genoemd worden is slechts een klein gedeelte belast met 40% het overgrote deel met slechts 25%. Netto houd je (veel) meer over dan in Nederland. Indien je voor deze club gaat werken ga je in principe je inkomstenbelasting en sociale lasten afdragen in de UK, tenzij je met de HMRC een zero tax code regelt en vrijwillig inkomstenbelasting gaat afdragen in Nederland. Sociale lasten blijven in principe ook in de UK, ook als je in Nederland zou blijven wonen. Indien je nl. in meerdere landen binnen Europa werkt maar in je woonland (Nederland) minder dan 25% werkzaamheden verricht ga je sociale lasten afdragen in het land waar de hoofdvestiging van je werkgever zich bevind. In dit geval dus de UK.

Mocht je een eigen huis in Nederland hebben komt de hypotheekaftrek te vervallen. Kun je alvast wennen ...:). Verder geld: "you get what you pay for..." Bij ziekte is zieken geld een paar tientjes per week! Ik dacht 79 pond per week geen vetpot dus..!
 
Hoppa, tis een leuke club waar je je snel kan ontwikkelen.

In de zomer wordt er meer gevlogen dan in de winter, dus take home verschilt wat tussen die maanden. Gemiddeld voor een FO is 3000 pond per maand een OK schatting, denk ik. Dat is netto. Als je SFO wordt, komt er wat bovenop.
 
Balpa werkt alleen als je een goede Principal Negociator hebt, die waar nodig zijn/haar tanden laat zien. Ken helaas te veel collega's die hun baan hebben verloren (terwijl dit niet nodig was) met dank aan Balpa vertegenwoordiging. Ook bij mijn club hebben ze in 2,5 jaar nog niets bereikt. Als het Balpa te heet onder de voeten wordt gaan ze braaf als een hond op hun rug liggen. Tot nu toe weinig positiefs. Nog geen "strike ballot" gezien terwijl company met een "union buster" in de hand slechts met vertragingstaktieken bezig is. Gewoon een vakbond zonder ballen!

Wat Jet2.com betreft; prima club, heb er 4 jaar met veel plezier gevlogen, maar had m'n neus vol van het eiland. Als ze ooit met een Base in Nederland beginnen....
 
Het is ongetwijfeld bruto. Inkomstenbelasting in de UK is aanmerkelijk gunstiger dan in Nederland. Maximum schijf is 40% en bij de bruto bedragen die hierboven genoemd worden is slechts een klein gedeelte belast met 40% het overgrote deel met slechts 25%. Netto houd je (veel) meer over dan in Nederland. Indien je voor deze club gaat werken ga je in principe je inkomstenbelasting en sociale lasten afdragen in de UK, tenzij je met de HMRC een zero tax code regelt en vrijwillig inkomstenbelasting gaat afdragen in Nederland. Sociale lasten blijven in principe ook in de UK, ook als je in Nederland zou blijven wonen. Indien je nl. in meerdere landen binnen Europa werkt maar in je woonland (Nederland) minder dan 25% werkzaamheden verricht ga je sociale lasten afdragen in het land waar de hoofdvestiging van je werkgever zich bevind. In dit geval dus de UK.

Mocht je een eigen huis in Nederland hebben komt de hypotheekaftrek te vervallen. Kun je alvast wennen ...:). Verder geld: "you get what you pay for..." Bij ziekte is zieken geld een paar tientjes per week! Ik dacht 79 pond per week geen vetpot dus..!

Hypotheekrente komt te vervallen? Denk het niet hoor als je in Nederland belasting betaalt!
 
Flash2002

Uiteraard als je in Nederland belasting betaald, MAAR.... normaal gesproken zul je gezien de aard van de werkzaamheden bij Jet2.com na elke vlucht 's avonds weer terug in de UK zijn. Dus meer dan 183 dagen op jaarbasis in de UK. HMRC zal dus stellen dat je woonachtig bent in de UK en dus eisen dat je in de UK belasting afdraagt. Jet2.com zal standaard je inkomstenbelasting afdragen aan HMRC. Tenzij je kunt aantonen dat je in Nederland woont en dat lijkt me moeilijk

Correct me if I'm wrong..... Ik ben geen fiscalist en de laatste tijd niet meer met deze materie bezig geweest
 
En ALS je gaat comuten voor deze job ben je in mijn ogen stapelgek. Reiskosten gaan de pan uit en je mist teveel curry!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Flash2002

Uiteraard als je in Nederland belasting betaald, MAAR.... normaal gesproken zul je gezien de aard van de werkzaamheden bij Jet2.com na elke vlucht 's avonds weer terug in de UK zijn. Dus meer dan 183 dagen op jaarbasis in de UK. HMRC zal dus stellen dat je woonachtig bent in de UK en dus eisen dat je in de UK belasting afdraagt. Jet2.com zal standaard je inkomstenbelasting afdragen aan HMRC. Tenzij je kunt aantonen dat je in Nederland woont en dat lijkt me moeilijk

Correct me if I'm wrong..... Ik ben geen fiscalist en de laatste tijd niet meer met deze materie bezig geweest

Volgens mij moet je in Nederland belasting betalen volgens het nieuwe verdrag, als je in Nederland woont.

Wat het salaris betreft, heeft Jet2 ook niet iets als sectropay/flightpay? Het gequote jaarsalaris komt dan hoger uit, afhankelijk van hoeveel vluchten/uren je maakt.
 
Jet2 heeft sectorpay; een bedrag voor korte, middel en lange afstanden. Zoals ik eerder zei, het take home bedrag voor een FO ligt gemiddeld rond de 3000 pond (in de winter is het minder dan in de zomer, omdat er minder gevlogen wordt).
 
49015
Als je in Nederland woont, helemaal correct!
Echter de kans dat je daadwerkelijk in Nederland kunt wonen, gezien de aart van de werkzaamheden, is erg onwaarschijnlijk. In dat geval vervalt de hypotheek rente aftrek voor je huis in Nederland, daar de Engelse HMRC dat al vele jaren geleden heeft afgeschaft.
Indien je partner/ gezin in Nederland blijft wonen en helemaal als je partner zelf ook werkt kan ik me voorstellen dat er mogelijkheden wat betreft de rente aftrek overblijven. Blijkt echter dat je door je werkzaamheden voor Jet2.com volledig onder de HMRC valt, dan vervalt echt je rente aftrek.

TheSkyIsNoLimit verwoord het goed. "Commuten" is geen optie
 
Back
Top