Jet jobs bij BA City Express

rinze

New member
Hoi,

IK ben al een paar weken een advertentie in oa flight tegengekomen van British Airways City Express. Ze vragen Jet First Officers en specificeren geen uren enz.

Heeft iemand hier al eens gesolliciteerd? Ik ben zelf niet geinteresseerd maar wilde de info even kwijt.

MZZL
 
Current positions:

We are looking for First Officers with the right to live and work in the UK, who hold at least a frozen ATPL(A) issued either by JAA or UK CAA with Performance A, a current Instrument Rating, valid JAA/CAA Class I Medical Certificate, and MCC Certificate from a recognised course. We are particularly interested in receiving applications from Pilots who are type rated on BAe-146, DHC-8, EMB-145 or ATP aircraft.

Applications are also welcome from non-type rated pilots who have in excess of 1000 hours flying experience or have attended a CAA or JAA full-time integrated or part-time modular flying course and have a minimum of 50 hours flying experience in the last 12 months.
 
Last edited:
klopt, hier zit niemand meer op een job te wachten. Ze nemen daar gasten aan die net hun frozen ATPL met minimun hours hebben maar niemand heeft interesse. Zal nog eens iets posten haha

Mijn course is pas 5 april dus ik kan mooi nog mijn command assesment op de 737 doen ipv die vliegende computer.

Hoe is het in Dortmund. Heb je de bus al onder controle?
 
Sorry om ff topic te hijacken, maar gaat iemand nog naar selecties voor de hold pool voor BA?
Ga er zelf eind november naar toe voor het interview
 
De bus is helemaal in de pocket;)

Net m'n eerste opc gehad en die ging niet slecht. het is behoorlijk goed toeven op die vliegende X-box alleen jammer dat ie geen force feedback joystickie heeft. Prima stoeltjes voor de wat langere piloot en niet zoveel herrie. Tevens is het mogelijk om achter de stoeltjes je luchtbedje uit te rollen voor een klein tukkie (niet echt nuttig op onze DTM-CDG vluchtjes).

Ik hoorde idd dat je command eraan zit te komen. Heb je aardig zitten vliegen. Iets te vaak crewing gebeld tijdens je stanby's denk ik zo. Overigens is die X-box makkelijker te vliegen in probleemsituaties dan die 73.
Dortmund is prima uit te houden. Leuke groep mensen prima routes en niet al te ver van huis (2hr10min) en een baantje waarbij vergeleken Cranfield lang is. Daarnaast is the cost of living wat lager en dus houden we meer over. Zijn we niet vies van toch, meer geld voor gadgets (of ABN-AMRO)?

Kom eens buurten hier zou ik zeggen. Warsteiner ligt koud.

Ff voor Whoop Whoop: Ga zelf niet(heb geen zin om 10 jaar op CMD te wachten) maar heb met een aantal mensen gesproken die geweest zijn en met name de BAC1-11 sim schijnt een bastard te zijn dus verdiep je daar in of boek ergens een simmetje.

Goed. genoeg geneuzel.
Rinze ik zie je binnenkort. In welke groep zit je trouwens. Ik in 3. kunnen we afspreken.
 
He whoop whoop en Kermit

Alles goed. Deze advertentie is voor BA city express. Franchise van BA. Een vriend van mij solliciteerde bij BA en binnen 3 dagen werd ie al gebeld voor de selectie. Ze zijn dus wel hard aan het recruiten.

Een bac1-11 is toch te vergelijken met de Caravelle die ik twee weken bij de ATP-academy heb mogen besturen....haha

IK zit in groep 2 dus we hebben twee dagen hetzelfde. Ik kom graag eens een warsteiner drinken en vrouwen met haar onder hun oksel bekijken...Ik heb je ned gsm nummer dus bel je wel keer als ik in ned ben (wat wekelijks is)

Ik heb wel zin in de bus. Vriend van mij was twee weken gelden in toulouse voor de course en kreeg verschillende jobs aangeboden van chief pilots die daar aan het trainen waren. Goede rating om te hebben

Mzzl
 
Klopt rinze. Toen wij in tououse waren was er een hoge pief van Tiger?? (low cost van Singapore Airlines geloof ik) die ons ook liep te polsen voor een job daar in Azie.
Ben echter van mening dat er bij maar weinig maatschappijen groener gras te vinden is dan bij Easy op het moment. Nu alleen nog de A330 of een Rotterdam base en ik hoef helemaal niet meer weg :)

Ik zal mijn tel nr wel even op je Easymail droppen.

Wat betreft die BAC1-11: Deze persoon in kwestie had alleen de 320 gevlogen in zijn korte carriere en om dan zo'n oud apparaat te vliegen dat viel niet mee. Heeft de grading dan ook gefaald.
 
Zag trouwens dat Vueling A320 capts & fo's zoekt. Schijnt een nieuwe low cost te zijn waar Jet Blue achter zit. Barcelona base (kan slechter)

Min 3000 uur TT
waarvan 1000 jet
Type rating preffered maar niet per se noodzakelijk.

See Vueling.com
 
Oud nieuws, helaas...

De laatste selectieronde is inmiddels voorbij. Zeer pittig en zeer on-Spaans. Er zijn namelijk van de laatste 20 aannames slechts 3 Spanjaarden genomen. Een pluim voor Vueling!!

Het geld is redelijk, maar niet super.
 
Maar geen bond voor de A320 daaro.
Captain hier op LTN gaat ernaar toe. Heeft Barcelonese vriendin ;)
Gratis type + leven in BCN, kan je nog wel eens een gokje wagen dacht ik zo....

Zal eens zien hoe die BAC1-11 is, eerst maar eens de 1e dag doorkomen. Weer allemaal van die flauwe testjes
 
He Topswiss,

Ben jij nu verhuisd van LSGG naar de rode duivels op EHAM???


Groet

18494418041337cf45a7d1.gif
 
Back
Top