JeppView alternatief?

Shazeja

New member
Na jarenlang JeppView VFR Europe gebruikt te hebben, ben ik benieuwd naar alternatieven. De software en de prijs beginnen me tegen te staan.

Ben voornamelijk op zoek naar VFR aerodrome charts. Nice-to-have is luchtruiminfo; plannen doe ik meestal op papier. Duitsland is een must dus terugvallen op de AIPs is geen optie.

Tips? Dank!
 
Na jarenlang JeppView VFR Europe gebruikt te hebben, ben ik benieuwd naar alternatieven. De software en de prijs beginnen me tegen te staan.

Ben voornamelijk op zoek naar VFR aerodrome charts. Nice-to-have is luchtruiminfo; plannen doe ik meestal op papier. Duitsland is een must dus terugvallen op de AIPs is geen optie.

Tips? Dank!

Ik heb ook gezocht en het heeft me geen alternatief op geleverd. Pooley (Iplates) heeft wel wat voor de Ipad, maar dat heeft niet de kwaliteit van JeppView. Skydemon belooft in de toekomst de velden in haar navigatie software op te nemen. Momenteel gebruik ik JeppView op mijn Ipad en dat bevalt me prima (in combinatie met Skydemon)
 
Je zou eens naar Rocketroute kunnen kijken. Het basis abonnement is €94,- per jaar en dan krijg je de VFR approach plates van EAD erbij (groot deel van europa). Duitsland zit hier niet in dus zou je de optie erbij moeten nemen voor de DFS plates: http://www.rocketroute.com/charts.php?vat=yes&cur=euro
Dan heb je alle Duitse VFR approach plates.

Ik gok dat SkyDemon ook zoiets gaat aanbieden als premium in de toekomst.
 
Ik gebruik geen skydaemon, maar Airnav Pro, daar kun je de Duitse plates bij kopen. Voor de rest van Europa zou je AIP's kunnen gebruiken. Volgens mij is alleen Duitsland niet gratis verkrijgbaar.
 
Volgens mij zijn ook Zwitserland en Oostenrijk niet gratis. (Net als dat er geen gratis GAFOR beschikbaar is voor Duitsland, Oosternrijk en ik meen Zwitserland.)
 
Je zou eens naar Rocketroute kunnen kijken. Het basis abonnement is €94,- per jaar en dan krijg je de VFR approach plates van EAD erbij (groot deel van europa). Duitsland zit hier niet in dus zou je de optie erbij moeten nemen voor de DFS plates: http://www.rocketroute.com/charts.php?vat=yes&cur=euro
Dan heb je alle Duitse VFR approach plates.

Ik gok dat SkyDemon ook zoiets gaat aanbieden als premium in de toekomst.

Ja je hebt gelijk, RR is een prima product, ik was na een paar vluchten verslaaft aan de weergave van SD en de wijze waarop klasse A t/m G worden weergegeven. Ook de hoogte weergave en simpel met je vinger het lijntje van je route verschuiven...top.

Maar zoals meestal zijn er meerdere smaken en pak je het product dat je ligt.
 
Back
Top