JAR66 licentie

S

surfrules

Guest
Hello aviation people...

ff een vraagje.
Als je een JAR66 licentie op je naam heb staan (Bijv. B767 of B737) zou dat een voordeeltje zijn bij het soliciteren naar een Functie als vlieger?
Er van uitgaande dat je net je vliegopleiding heb afgerond en weinig uurtjes heb gevlogen...

Ik ben trouwens ook opzoek naar een leuk vliegschool in de states, om daar mn PPL halen...Iemand nog een leuke aanbeveling?

groet..

:rt:
 
Re: JAR66 licentie

surfrules said:
Hello aviation people...

ff een vraagje.
Als je een JAR66 licentie op je naam heb staan (Bijv. B767 of B737) zou dat een voordeeltje zijn bij het soliciteren naar een Functie als vlieger?
:rt:

Vlieger bij de KLu of verkeersvlieger/piloot?
 
Jah, ben ik ook wel benieuwd naar, maar dan wil ik ook graag weten of het nog verschil maakt of je een JAR66 AML hebt zonder typerating.

Btw, vergeet niet dat het daarnaast misschien ook nog verschil maakt of je een cat. A of cat. B hebt!
 
Surfrules,

Zelf in het bezit van een JAR66 AML voor de B737-300/900 en de B757. En ik vlieg sinds een tijdje op de A320/321. Het kan een paar voordelen hebben maar de meeste van deze voordelen kan iemand die na zijn studie een tijdje is gaan werken ook hebben.

Wat mijn huidige werkgever aansprak is de levenservaring die je opdoet en het omgaan met je verantwoordelijkheden. Zo heb zelf voor mijn laatste werkgever verschillende keren in het buitenland gezeten. Wat toch betekent dat je alle kisten in je eentje weg moet zien te krijgen zonder dat dit veel vertraging tot gevolg heeft. Dit verhaal werkte voor mij en aangezien ik komend jaar pas 26 wordt toonde dit toch wel aan dat het met hetverantwoordelijkheidsgevoel wel goed zat. En zoals je waarschijnlijk zelf wel weet is het hebben van een bevoegdheid niet altijd even prettig, maar ja dat hoort er ook bij.

Het kan je helpen maar het hangt ook voor een groot gedeelte af van hoe je vliegt en hoe je met andere mensen omgaat. En je zal je toch moeten bewijzen ten opzichte van anderen.

Hopelijk heb je er wat aan. Mocht het verhaal niet zo duidelijk zijn dan hoor ik het wel. Bij welke maatschappij werk je eigenlijk en heb je een bevoegdheid? En wat ook nog een verschil betekenen of je line- of hangaarmaintenance doet.

Jeroen994.

Ik ben zelf begonnen in de goede oude tijd van bedrijfsbevoegdheden en heb mijn JAR66 AML pas gekregen toen ik al vloog. Jou vraag hoe het zat als je een JAR66 AML zonder type-bevoegdheid hebt verbaasd me een beetje. Zover ik weet krijg je je JAR66 AML pas als je een bevoegdheid krijgt. Maar misschien dat jij dit even uit kan legge3n als je wil. Aangezien ik mezelf niet echt meer verdiept heb in de materie ben ik er niet zo van op de hoogte.

Groeten FT.
 
Sjah...Had voor het plaatsen van die vraag even snel in mijn boek gekeken, heb nu nog een keer gekeken en ik zie nu twee tegenstrijdige verklaringen staan...:confused:

Ach jah... lesstof van het NLC, krijg je dat:grijns:
 
hey FT,
bedankt voor je reactie.

ik ben net klaar met mn MBO opleidingen en ben net begonnen bij exel technics op schiphol. Dit is Line maintenace...

heb t daar best naar mn zin. Heb net te horen gekregen dat ik voorlopig een half jaar contract heb gekregen. ben ik erg blij mee dit IVM het feit dat de banen niet voor het oprapen liggen.
veel klasgenoten zijn bedankt na hun stage.

begin dit jaar heb ik me bij het NLS opgegeven voor de selectieprocedure. Helaas niet doorheen gekomen. wat ik zelf nog steeds niet kan vatte. maar goed, t's niet anders..

ik ben nu met ideeen bezig om het vlieggebeuren allemaal op eigen houtje te gaan doen en dit in comb. met mn werk.
zodat ik en mn MBO current kan houden en met als doel mn B1 licentie te behalen.

ik ben eigelijk ook wel nieuwsschierig hoe jij het allemaal heb doorlopen..?
en of jij mij nog een aantal goede tips kan geven..?

groet.

:rt:
 
Hey FT,.

Thanx for PM..

en als ik nog vragen heb, komt er zeker een mailtje naar je toe..

groet :radar:
 
Back
Top