Is Global Aviation SA een premium opleiding

EUPilot

New member
Ik kijk ook naar een full-time integrated vliegopleidingen in EU. Is het een voordeel om een vliegopleiding in Griekenland te doen? Griekenland staat bekend om de invloedrijke scheepsvaart, geldt deze invloed ook voor de luchtvaart?

Global Aviation heeft een samenwerking met Orbit en zonder MCC kost de opleiding 52.000,- euro. De website, partners en vloot zien er goed uit; http://globalaviationsa.com/courses/atpl-integrated/ zie PDF. Een MCC en eventueel een JOC kan bij FSC op Schiphol gedaan worden. EPST komt naast CTC, OSM, G-Air, L3 nu ook met Global Aviation. EPST vraagt veel extra voor een MCC/JOC en de garanties. Terwijl ik succesvol moet zijn in de opleiding en mijn ouders een opleiding gaan financieren en betalen.

Heb je een COVA gesprek of de GQ testen voor de gefinancierde NL opleidingen niet gehaald dan rest een diversiteit aan integrated vliegopleidingen in Zuid EU en Oost EU die betaalbaar en EASA gekwalificeerd zijn.

Is de Global Aviation SA een premium opleiding? Heb ik straks met een diploma van Global Aviation een gedegen EASA brevet in handen. Of oordelen de NL luchtvaartmaatschappijen dat de vliegopleiding niet goed is en de Global opleiding via EPST wel behoort tot één van de beste opleidingen in NL? Hoe fair is de luchtvaart over twee jaar? Is de MCC van EPST bepalend of een opleiding in het buitenland goed is? Zijn in Zuid EU of Oost EU premium opleidingen die goed staan aangeschreven of moet je een meerprijs van circa 20.000,- euro bij EPST voor een NL goedkeuring op de koop toenemen?
 
In de tijd van CAE en Oxford had EPST een goede naam. Dat EPST nu ook Global Aviation aan het bestand toevoegt en een baangarantie blijft geven, roept vraagtekens op. Maakt de MCC van EPST de Global opleiding beter? Er is geen financiering en garantie op de selectie is gekoppeld aan garantiefonds.
 
Last edited:
Zelf heb ik mijn voorkeur bij Egnatia Aviation in Griekenland. Ook ik heb aan beide scholen gedacht maar mijn gevoelens liggen meer bij Egnatia in verband met de research die ik gedaan heb. Zelf vlieg ik 21 mei die kant op om het gevoel daadwerkelijk te bevestigen. Klopt het allemaal, wil ik in de klas van oktober 2019 binnen stromen.

Dit geeft overigens geen antwoord op je vraag maar wel een indicatie met welke scholen er nog meer zijn. Misschien dat je studenten moet contacteren en eventueel hetzelfde vragen. Kijken wat zij kunnen vertellen. Dit is makkelijk gedaan aangezien Global Aviation de graduates op facebook plaatst met de namen erbij.
 
Last edited:
Ik zit momenteel bij Global Aviation. Is een leuke organisatie en het bevalt allemaal boven verwachting! EPST heeft inderdaad een goede naam als het gaat om de MCC en ook de AJFC.

Vergeet niet dat die 52.000 EUR voor Global zonder MCC, JOC en huisvesting is.
 
Last edited:
Een antwoord op hoe de markt over 2 jaar zal zijn, hebben we allebei niet.

Een feit is dat je bij Global Aviation een Grieks CPL examen doet en een Grieks CPL IR/ME brevet behaald, met of zonder EPST. Een MCC en JOC kan eveneens bij FSC met een bevoegde IL&T instructeur of examinator gedaan worden.
 
De signalen zijn al zichtbaar.

1. De betere opleidingen hebben een financiering of een deel van de opleiding wordt betaald door de luchtvaartmaatschappij.

2. De KLM Flight Academy en Transavia hebben de opleiding volledig in Nederland gesitueerd.

3. De KLM gaat een trial voor aanname van vliegers buiten de ‘voorkeurscholen’ de komende periode verder uitbreiden.
De ‘voorkeurscholen’ zijn niet representatief, EPST heeft al 3 jaar geen financiering en NLS bestaat niet meer. Het begrip ‘voorkeurscholen’ is overbodig.
 
De signalen zijn al zichtbaar.

1. De betere opleidingen hebben een financiering of een deel van de opleiding wordt betaald door de luchtvaartmaatschappij.

2. De KLM Flight Academy en Transavia hebben de opleiding volledig in Nederland gesitueerd.

3. De KLM gaat een trial voor aanname van vliegers buiten de ‘voorkeurscholen’ de komende periode verder uitbreiden.
De ‘voorkeurscholen’ zijn niet representatief, EPST heeft al 3 jaar geen financiering en NLS bestaat niet meer. Het begrip ‘voorkeurscholen’ is overbodig.

Voor ik weet heeft alleen de KLS financiering. Transavia MPL moet zelf gefinancierd te worden door de student..
 
Kom dan naar Duitsland, kost 60k en binnen Brussels/Eurowings heb je kans
Schoolgeld betaal je terug via je salaris ;)

@BBJ-96 Wat houdt die trial in? Is dat alleen voor ervaren vliegers van toepassing?
 
B77W, zoals eerder gezegd…. Ik heb de GQ testen niet gehaald en ik ben niet de enige. De topic gaat over alternatieven wanneer de gefinancierde opleidingen niet haalbaar zijn en jezelf mag betalen. EPST vraagt heel veel extra voor MCC/JOC en garanties, bedragen lopen tot € 20.000,- extra. Hoe fair is dan de Nederlandse luchtvaart?
 
EPST voegt een nieuwe locatie toe aan het bestand; Aero Locarno SA in Zwitserland. Welke identiteit heeft EPST? Van Oxford tot een routetour door Europa. Is dit te verantwoorden aan de EPST-ers in Griekenland en Noorwegen.

De Chief Flight Instructeur heeft 10.000 vlieguren SE en ME Piston, geen Airline ervaring.
 
EPST voegt een nieuwe locatie toe aan het bestand; Aero Locarno SA in Zwitserland. Welke identiteit heeft EPST? Van Oxford tot een routetour door Europa. Is dit te verantwoorden aan de EPST-ers in Griekenland en Noorwegen.

De Chief Flight Instructeur heeft 10.000 vlieguren SE en ME Piston, geen Airline ervaring.

Niet vreemd als je als opleider geen eigen opleidingsmogelijkheden hebt voor de PPL/ATPL. Dan ben je altijd aangewezen op "partners" en dergelijke. Dit moet ook nog betaalbaar blijven omdat er weinig financieringsopties zijn en concurrentie.

Vraag me af wrm ze niet bij de Belgen/Duitsers kijken voor opleidingen, ook lekker dichtbij huis
 
Hoi! En ben je uiteindelijk naar Global gegaan?
Ik kijk ook naar een full-time integrated vliegopleidingen in EU. Is het een voordeel om een vliegopleiding in Griekenland te doen? Griekenland staat bekend om de invloedrijke scheepsvaart, geldt deze invloed ook voor de luchtvaart?

Global Aviation heeft een samenwerking met Orbit en zonder MCC kost de opleiding 52.000,- euro. De website, partners en vloot zien er goed uit; http://globalaviationsa.com/courses/atpl-integrated/ zie PDF. Een MCC en eventueel een JOC kan bij FSC op Schiphol gedaan worden. EPST komt naast CTC, OSM, G-Air, L3 nu ook met Global Aviation. EPST vraagt veel extra voor een MCC/JOC en de garanties. Terwijl ik succesvol moet zijn in de opleiding en mijn ouders een opleiding gaan financieren en betalen.

Heb je een COVA gesprek of de GQ testen voor de gefinancierde NL opleidingen niet gehaald dan rest een diversiteit aan integrated vliegopleidingen in Zuid EU en Oost EU die betaalbaar en EASA gekwalificeerd zijn.

Is de Global Aviation SA een premium opleiding? Heb ik straks met een diploma van Global Aviation een gedegen EASA brevet in handen. Of oordelen de NL luchtvaartmaatschappijen dat de vliegopleiding niet goed is en de Global opleiding via EPST wel behoort tot één van de beste opleidingen in NL? Hoe fair is de luchtvaart over twee jaar? Is de MCC van EPST bepalend of een opleiding in het buitenland goed is? Zijn in Zuid EU of Oost EU premium opleidingen die goed staan aangeschreven of moet je een meerprijs van circa 20.000,- euro bij EPST voor een NL goedkeuring op de koop toenemen?
Hoi! Ben je uiteindelijk naar Global gegaan? MCC zit er tegenwoordig wel bij. Gasten die ik ken die via EPST daar heen zijn gegaan deden het alsnog in Griekenland bij Global o_O
 
Hoi ProjectCA, ik ben ook benieuwd naar jouw vraag, niet te vergelijken met hoe financieel aantrekkelijk de opleiding toen en nu is.

EU Pilot, heb je MCC bij Global of bij EPST in Utrecht gedaan en werk je nu bij Ryanair?
 
Back
Top