IR instructeur op Lelystad gezocht

Shazeja

New member
Hi,

Op Lelystad kan ik "goedkoop" in een full-IFR kist vliegen en ben modulair ATPL bezig. Voor ergens in 2010 zoek ik een instructeur voor IR lessen. Is het gebruikelijk om bv. bij Singles & Twins een instructeur te huren, of is dat "abnormaal"? Als het gebruikelijk is, iemand nog tips? :)
 
Je moet die lessen wel bij een volledige FTO volgen, ook als je het modulair doet. S&T is wat dat betreft ideaal. Je kan wel los instructeurs benaderen, maar als je voor het CPL/ATPL gedeelte gaat zal dat toch echt bij een FTO moeten gebeuren. Anders was het helemaal veel te druk bij m'n eigen clubbie...

Je kan af en toe wel met een goedkope kist ergens proberen mee te liften op de FTO rechten van een vliegbedrijf, maar dan zal je daar wel voor moeten betalen waardoor je uiteindelijk geen besparing meer hebt. Daarbij doen de meeste FTO's dat niet, omdat ze daar kosten voor moeten maken die ze er nauwelijks uit halen, maar wel met meer risico's.
 
Ik zit met hetzelfde... bij nog wel dezelfde club. Ook ik zit in de DA40D en onze kist is inderdaad prima geschikt. Ik ga nu ook ATPL theorie doen en wil m'n NQ en IR op de DA40D doen natuurlijk.

Ik heb het even nagevraagd. Tegenwoordig moet het vliegtuig en de instructeur ingeschreven staan bij de vliegschool. Je kunt dus niet, zoals vroeger, zelf een instructeur inschakelen.

Ik heb ondertussen voor onze situatie een naam van iemand gekregen die de IR op onze kist mag doen. Ik heb je een PM gestuurd hierover.
 
Last edited:
Back
Top