IR-A zonder NQ

Shazeja

New member
Heeft er iemand ervaring met het starten van IR-A terwijl de night qualification nog niet op zak is? Hoewel ik begrijp dat NQ-A verplicht is voordat je met IR-A kan beginnen, heb ik het gerucht vernomen dat KIWA daar niet zo moeilijk over doet en slechts bij afgifte IR-A checkt of de NQ-A aanwezig is. Iemand met meer info hierover?
 
Last edited:
Nu is het me duidelijk. Zie bijlage 1 bij 1.205, je dient als PPL(A) houder de nachtkwalificatie te hebben op het moment dat je de opleiding begint. Hier heeft het ilent en/of KIWA niets mee te maken. Ligt aan de school waar je de opleiding gaat doen, zij zullen moeten checken of je aan de eisen voldoet om de opleiding te kunnen beginnen. Als ze je laten beginnen zonder nachtkwalificatie dat iets over de school. Wat is het probleem dit eerst te doen?
 
Waarschijnlijk dat het 's nachts moet met de huidige daglichtperiode in NL en omstreken.

Wat betreft de vraag van de TS, ik ken iemand die eerst zijn IR heeft gedaan en daarna de NQ. In zijn geval ging het "per ongeluk", maar het KIWA heeft er niet moeilijk over gedaan bij de afgifte van z'n brevet.

Ik zou er vantevoren alleen niet op gokken. Je kan prima 's nachts in Duitsland, Belgie of Frankrijk je NQ halen, je moet alleen een FI vinden die het leuk vind om een nachtje met je door te halen.
 
Je kan prima 's nachts in Duitsland, Belgie of Frankrijk je NQ halen, je moet alleen een FI vinden die het leuk vind om een nachtje met je door te halen.

Als je hier in zou geïnteresseerd zijn (vanuit België naar Frankrijk), dan stuur je maar een pm ;)
 
Back
Top