IPB zones

M

Morning Glory

Guest
Even een vraagje over de IPB regeling van KLM voor de toekomst.
Werkt de KLM ook met IPB zones?
M.a.w.: Mag ik met een ticket AMS-MAN ook van AMS naar FRA of andersom als dit ticket minimaal de waarde heeft van de gebruikte zone.
Mijn rooster werd op het laatste moment veranderd en ik had niet voldoende tijd om mezelf te listen, laat staan een nieuw ticket aan te vragen.
Nu bedacht ik me achteraf dat ik misschien mijn AMS-MAN ticket had kunnen gebruiken voor AMS-FRA, maar dat was mosterd na de maaltijd.
Alvast bedankt.
 
Of dat nu wel of niet officieel zo is, mijn ervaring is dat klm hier meestal redelijk flexibel mee is... Gewoon netjes vragen dan wordt er meestal niet moeilijk gedaan.
 
Jo mg,

ik heb dit ook weleens gehad, en met wisselend succes
maar als jij naar fra moest dus niet je base, moet cx
je een business class ticket geven van prefered port voor jou
ams naar idg fra!
Mochtje prefered man zijn geven ze je een ticket man fra, dan bel
je cc, zegt dat je je duty wil veranderen van px naar pd
personal travel dus!!
Je kijkt nu naar de waarde van je issued ticket en dat mag je besteden
aan own travel, dus train, auto huur,benzine tickets etc
altijd je wagen volgooien op bewuste dag!!!
Receipts bewaren en naar basings Office met je origenele ticket en receipt
maand later krijg je poen op de bank

bel me ff na woensdag dan ben ik weer terug
 
Ook het hotel nemen!!
Ligt 270 euro op je te wachten voor 1 nacht

ik neem het company ticket, tenzij ik in de bergen zit hihi
neem de S8 naar Mainz romische theather en loop naar het hotel
in die 270 euro zit 50 taxi geld!
Het maakt niet uit hoe je er komt poet mag je houden
 
Als echte Hollander kan je ook niet het hotel nemen,
wel zeggen dat je komt, vroege vlucht nemen
effe op en neer naar hotel!
Poen ophalen en weer weg!!

Dat is iets te hufterig voor mezelf!!!
 
En ja, KLM werkt sinds een paar jaar met het zone (ZED) systeem. Dus als het dezelfde afstand / zone is moet het in principe daar ook voor gebruikt kunnen worden.
 
Dan was dat meisje aan de telefoon zeker met haar verkeerde been uit bed gestapt. En dat terwijl ik nog mijn liefste en zoetste stem had opgezet.
 
Alleen airport tax verrekening zou een probleem kunnen zijn, ik weet niet hoe ze dat regelen.
 
Ik houd geen klompen meer over. Ze breken elke keer.
Ik wist dat IPB-en frustrerend en stressvol kon worden, maar kan iemand mij vertellen hoe ik deze moet aanpakken.

Toen ik begon te IPB-en (voornamelijk met KLM) reisde ik in eerste instantie in mijn normale kloffie. Tot 2 X toe werd me gevraagd waarom ik niet in uniform was, want dan zou het allemaal wat makkelijker gaan EN ik kon eventueel op de jumpseat mee.
Vorige maand kreeg ik echter de wind van voren van de grondstewardess, omdat ik niet mocht IPB-en in uniform en hoe haalde ik het in mijn hoofd om in uniform te reizen?
"Sorry mevrouw, ja mevrouw, nee mevrouw".
Volgende keer maar weer in nette burgerkleding. Helaas vliegtuig vol.
Andere mevrouw, maar zelfde balie:"Waarom kom je dan ook niet in uniform, want dan had je op de jumpseat meegekund!".!@#$%^&*
Wat zijn de regels en hoe doen jullie dit?

Ik moet soms direct na aankomst opereren en als ik een betaald ticket bij BMIBaby koop, kan ik "gewoon" in uniform reizen. (Eenmaal aan boord natuurlijk jasje uit, strepen en stropdas af).
 
Jo mg!!

Ik heb nooit problemen gehad met KLM ivm metn kleding
een keer een muts van checkin die dacht dat ik m'n uniform
uit moest doen! En dat was met een fullfare business
Vriendelijk gezegd dat ik op company business was en helaas niet
aan haar verzoek kon voldoen

tijdens die sneeuwellende van wat weken terug heb ik bij de KLM
de jump gekregen in burgerkloffie!
Mijn dank daarvoor heren, you know who you are!

Wel wordt je in uniform beter behandeld vind ik ,vooral door de
checkin staff
 
uniform is geen vereiste om op de jump mee te mogen bij de klm.
wel voor xcm/xfa maar als ik t goed begrijp ben je geen klm medewerker dus kom je niet voor die regeling in aanmerking.
 
Back
Top