Introductie

Europe-American

Well-known member
Dames en Heren,

Een introductie;
Europe-American Aviation is een vliegschool gevestigd in Naples, Florida.
Onder Europees eigendom en management sinds 2001.
Ongeveer 50% van onze leerlingen komen uit NW Europa.
Wij zijn een Diamond Flight Center, dat betekent zoveel dat we een vloot gebruiken die uitsluitend uit Diamond vliegtuigen bestaat.
Op dit moment verzorgen we nog alleen FAA (USA) opleidingen maar we zijn bezig met het opzetten van een gecombineert FAA en JAA (EASA) opleidings traject.
Ik zal me op dit forum voornamelijk richten op het antwoorden van vragen over vliegen in de VS in het algemeen, recreatie of beroeps, conversie/validatie of opleiding.

Hartelijke groeten,

Bruce
 
Indien je in het bezit bent van een JAA ATPL, kan je deze makkelijk converteren naar een FAA ATPL?
En wat zijn de nodige stappen?
 
Ja, dat kan vrij makkelijk.
Je moet wel in het bezit zijn van een JAA/EASA CPL IR of een ATPL, in de VS kennen ze de frozen ATPL niet.
Eisen voor het FAA ATPL zijn:
  • 1500 uur TT
  • 500 uur XC > 50NM (landing is niet nodig)
  • 100 uur nacht
  • 75 uur actual/simulated Instrument

Je kan zelfs met een JAA CPL-IR examen doen voor het FAA ATPL.
Een schriftelijke test moet je halen met 70% of hoger.
Deze kan je oefenen of met software of gratis op websites.
Je kan alle requirements nalezen op:
61.153-61.159

http://ecfr.gpoaccess.gov/cgi/t/tex...&node=14:2.0.1.1.2&idno=14#14:2.0.1.1.2.7.1.4
 
Last edited:
Is er geen vliegtest?

Dus als je de theorytest haalt kan je op basis van je JAA ATPL een FAA ATPL krijgen?
 
Even voor de duidelijkheid, vlieg test wel nodig.

  • 1 schriftelijk test (computer test)
  • 1 vlieg test met examinator in kist van jouw keuze, ME of SE.

Dat praktijk examen kan je bv ook in de sim doen als je naar de VS komt voor een Type rating.
 
Hallo Europe-American,

Ik ben geinterreseerd in de combinatie FAA-JAA.
Kunt u mij hierover meer informatie geven?(PM mag ook)
 
Back
Top