Interne vacatures

Sweetsurrender

New member
Ik weet dat sinds enige tijd KLM intern vacatures heeft voor een aantal aantrekkelijke plekken. Bijvoorbeeld de cabine en nu sinds kort ook in de vertrekhal als grondsteward(ess).
Ik begreep dat er veel mensen uit de vertrekhal gereageerd hebben op de vacature voor in de cabine. Maar nu er ook mensen voor in de vertrekhal, vraag ik mij af; wat gebeurt er toch met de functies van mensen die solliciteren voor deze vacatures? Sommigen komen toch ook van kantoor? Wat gebeurt er dan toch met hun functies?

Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid, hoop dat een KLM'er er misschien een antwoord op kan geven.
 
Tijdelijk werk in een andere functie is alleen mogelijk bij eventuele overtolligheid in jouw functie en dus met toestemming van je manager in geval van kantoor en chef vlieger in geval van vliegend. De oude functies worden dus (voorlopig) niet opgevuld.
 
Wel zal je waarschijnlijk binnenkort externe vacatures zien voor cabine personeel bij KLM (Cityhopper), alhoewel er kennelijk eerst een move komt van MP cabine naar KLM.
 
767-300:
Volgens mij stond er een tijdje terug een artikel in de Telegraaf over de toekomst van pax. vervoer bij MP. Als ik mij niet vergis was de kern van de boodschap dat pax-vervoer een aflopende zaak is en dat MP zich alleen op cargo gaat richten. Ik heb het artikel zo 1-2-3 niet bij de hand maar Nosig kan je ongetwijfeld verder helpen...
 
Nee, maar dit artikel uit De Financiële Telegraaf (DFT) van 19 juli 2010 (de kern van de boodschap is trouwens wel hezelfde, evenals de bron waar naar verwezen wordt):

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/7201364/__Overzicht_ochtendkranten_19_juli__.html?sn=dft


Daarin staat o.a. het volgende:
DE VOLKSKRANT:

Martinair niet zeker van vakantievluchten

Het voortbestaan van Martinair als vakantievlieger is niet langer gegarandeerd. Moedermaatschappij KLM streeft naar meer samenwerking tussen haar dochtermaatschappijen KLM, Transavia en Martinair. KLM zou onder meer overwegen om de passagierstak van Martinair te integreren in een van de twee van de twee zustermaatschappijen, waarna Martinair dan verder zou doorgaan als vrachtvervoerder. Een definitieve beslissing wordt in ieder geval voor het einde van het jaar verwacht. Sinds 2009 is Martinair 100 procent eigendom ban Air France-KLM.
 
Hou even in je achterhoofd dat de leases van de 4 huidige (en enige) 767's van MP duren tot mid 2011 en dat de Touroperators op ditmoment de druk op MP mbt zekerheid aan het opvoeren zijn. ;)
 
Het kan inderdaad alle kanten op. Wellicht dat MP wel met pax doorgaat en wellicht niet. Nu de lease opzeggen kan ook aantrekkelijk zijn als het leasebedrijf de kisten, in een aantrekkende markt, aan een andere airline langdurig kan verhuren. "It's all about money" en leasetermijnen zijn altijd onderhandelbaar:).
 
Het kan inderdaad alle kanten op. Wellicht dat MP wel met pax doorgaat en wellicht niet. Nu de lease opzeggen kan ook aantrekkelijk zijn als het leasebedrijf de kisten, in een aantrekkende markt, aan een andere airline langdurig kan verhuren.
Ja, een 20 jaar oude kist nog even voor een langdurige periode wegzetten als lessor?
leasetermijnen zijn altijd onderhandelbaar:).
Dat hebben we gezien met de BCF's ;)
Die staan(stonden) vast niet in de woestijn als ze er makkelijk vanaf hadden kunnen komen.
 
Back
Top