Interessante bestemmingen in Florida

Sigs

Member
Hallo Airworkers,


Deze zomer ga ik 3 weken naar Florida voor mijn NQ + Hour Building (50hrs).

Heeft iemand nog tips voor leuke bestemmingen? Ik ga naar EASA, dus mijn "thuisveld" gaat Ormond Beach worden.

Ik ben er vorig jaar op vakantie geweest en ik ben toen met de auto vanaf Orlando via Miami naar Key West geweest, dus de Keys staan zeker op de planning om met het vliegtuig aan te tikken.

Verder ben ik niet heel erg bekend met het zuidoosten van de VS, dus als er nog velden zijn die ik zeker niet over mag slaan, om wat voor reden dan ook: roept u maar!!
 
Vanaf Florida is het een klein stukje naar de Bahama's en daar vervolgens eiland hoppen. Lijkt me een geweldige bestemming! Vorig jaar stond daar een mooi artikel over in 'Fliegermagazin', maar er zal op internet vast ook veel over te vinden zijn. Wat het ook wordt, veel plezier!
 
Ben een paar keer naar Everglades City (X01) gevlogen, iets van 800 m lang met water aan beide kanten, incl. alligators ;) Het is in dat gebied wel aan te raden je vlucht zo te plannen dat je in zweefafstand van wegen blijft. Het is namelijk allemaal moeras, mocht je erin stranden dan kom je er nooit meer uit.
Is een uitstekende tussenstop om bijv. met een airboat mee te varen, die bedrijven zitten op loopafstand van het veld. Aardige havenmeester ook.

Albert Whitted Airport (KSPG) in St. Petersburg is ook een aanrader. Zit vlak tegen het centrum van de stad, aan het water. Leuk terras op de eerste verdieping van het kleine luchthavengebouw met een mooi uitzicht over het veld.
Diverse musea, o.a. een compleet nieuw Salvador Dali museum, praktisch op het veld zelf, mocht kunst je interesseren. Verder een mooie pier. Allemaal op loopafstand.

Mocht je naar Key West vliegen langs alle bruggen, kijk dan heel goed uit voor het obstakel bij Cudjoe Key, GND-14000 MSL (ja, je leest het goed, 14.000 ft hoog).
 
Nu je het zegt, o.a. ook hier te lezen: http://www.miamiherald.com/2013/01/23/3196194/drug-tracking-fat-albert-blimp.html

Dat het een gevaarlijk obstakel was blijkt wel uit dit citaat:

In April 2007, a 1997 Cessna 182Q crashed into the Cudjoe aerostat's tether, killing all three people aboard. The plane had violated a three-mile radius, 15,000-foot air-space restriction around the Cudjoe site.

Desondanks staat het nog steeds op meest recente kaart als Restricted aangegeven, dus ik zou niet afgaan op een krantenbericht, zie: http://skyvector.com/?ll=24.714483648928617,-81.46929931995268&chart=301&zoom=1
 
Cedar Key KCDK een aanrader! Het veld ligt op een schiereilandje begin en einde runway water. Call unicom freq voor 'runway in use' en je krijgt direct het aanbod voor een (betaalde) rit het dorp in met een New-York yellow cab voor lunch en/of diner. Taxi chauffeuse heeft radio aan boord en hengelt op die manier elke potentiële klant vanaf het vliegveld binnen. Goed lobster eten! Een jaar of 10 terug kostte een taxirit ongeacht aantal personen $5,- retour, maar heb begrepen dat de prijs inmiddels hoger is, ook daar heeft de commercie zijn intrede gedaan.

Venice KNVC. Vlieg er zelf naar toe tegen einde van de middag/ begin avond. Taxi of lopend naar Sharky's aan het strand, goede cocktails en food. Je vliegpartner als je die bij je hebt laat je terug vliegen om het allemaal legaal te houden.

Voor heen kon je de NASA shuttle landing facillity approach doen 15000ft runway, maar denk dat dat na 9/11 en nadat enkele jaren geleden ook nog eens 2 student pilots uit Saudi om de shuttle heen vlogen een paar uur voor vertrek nu definitief off-limits is.

Als je de staat Florida mag verlaten, vlieg naar New Orleans zeker goed voor je uren. Lake Front is geloof ik het kleine vliegveld (wel prijzig als ik het goed heb) verblijf er 24/36 uur en vlieg weer terug of door naar Memphis bezoek aan Graceland en/of Old City als je geïnteresseerd bent in R&B music of The Peabody Hotel. Eenmaal in Florida vraag je links en rechts en er komen voldoende leuke bestemmingen naar voren.
 
Ik zou zeker ook Pahokee aandoen. (KPHK)
Ben er in 2004 geweest....denk er vaak nog aan.
Het is zo'n vliegveld dat veel in piloten losmaakt vanwege de
goede restaurants en het uitgaansleven daar.

Zeker een aanrader!
 
Indien je in de buurt van Sebring bent bij Lockwood langs gaan en een proefvlucht organiseren:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=maoHutUGv4U[/youtube]
 
Pilot country is ook leuk, iets ten noorden van tampa geloof ik.
Dat is een airpark waar je tussen de huizen door kan taxieen
 
Dankzij jullie input heb ik al 22 van de 50 uur volgepland. Dank daarvoor.

Huidige lijst met bestemmingen:

- Everglades (X01)
- Freeport (MYGF)
- Albert Whitted (KSPG)
- Marathon (KMTH) via Pahokee (KPHK)
- Cedar Key (KCDK)
- Pilot Country (X05)

Aangezien het vliegtuig van een vliegschool is ga ik er min of meer van uit dat ik het toestel niet de hele dag mee kan krijgen, aangezien ze de toestellen ook nodig zullen hebben voor de lessen.
 
Aangezien het vliegtuig van een vliegschool is ga ik er min of meer van uit dat ik het toestel niet de hele dag mee kan krijgen, aangezien ze de toestellen ook nodig zullen hebben voor de lessen.

Met een NQ kun je de kist wellicht 's nachts ook mee krijgen en dan gaat het uren bouwen erg snel.
 
Klopt JC je hebt helemaal gelijk.

Als Sigs op basis van een gelijkstelling daar wil gaan vliegen denk ik dat hij die NQ wellicht wel nodig heeft, maar ik geef toe het is voor mij te lang geleden dus wellicht mag je zonder NQ op je EASA/JAA brevet toch met een Amerikaanse gelijkstelling daar nacht vliegen.

Sigs gaat echter z'n EASA NQ in Florida doen, wat verstandig is.
Om nu zonder enige instructie vooraf maar wel met de Amerikaanse bevoegdheid op zak te gaan nachtvliegen lijkt me niet verstandig
 
belle glades (X10) is ook een leuk veldje voor de fietspadlandingen!

Heb even op Google Maps gekeken. Wat bedoel je met fietspadlandingen?

Klopt JC je hebt helemaal gelijk.

Als Sigs op basis van een gelijkstelling daar wil gaan vliegen denk ik dat hij die NQ wellicht wel nodig heeft, maar ik geef toe het is voor mij te lang geleden dus wellicht mag je zonder NQ op je EASA/JAA brevet toch met een Amerikaanse gelijkstelling daar nacht vliegen.

Sigs gaat echter z'n EASA NQ in Florida doen, wat verstandig is.
Om nu zonder enige instructie vooraf maar wel met de Amerikaanse bevoegdheid op zak te gaan nachtvliegen lijkt me niet verstandig

Ik kan niets specifieks vinden over een FAA Night Qualification, dus ik neem aan dat je met een PPL gewoon 's nachts mag vliegen in de VS. Ik ga uiteraard pas 's nachts vliegen nadat ik mijn EASA NQ heb gehaald.

Even off-topic, deze reply op PPRuNe op een vraag over wanneer je precies een TSA clearance nodig hebt vond ik wel grappig:

"the whole TSA thing is set up, essentially, to prevent a second 9/11, where the terrorists gained their knowledge by enrolling in US flight schools. So you need TSA approval for every learning activity that significantly enhances your ability to fly an airliner into a building. (Sounds harsh, but is almost the exact wording in the bill.)

This comes down to:
- Initial airmans rating (aka PPL)
- Multi-engine
- Instrument rating
- Type ratings

Learning to fly a floatplane or a taildragger, or any other qualifications/endorsements within the SEP class (high alt, complex) doesn't significantly enhance that ability, so no TSA clearance is required for those.

Does it make a bit more sense now?"
 
Sorry voor het late binnen vallen:

Daytona Beach KDAB
Kissimee -KISM voor http://www.stallion51.com/
Lakeland -KLAL daar is jaarlijks in April de Sun 'n Fun
Naples -KAPF even bij mij langskomen
Sebring - KSEF bekend van de 24 uur van Sebring http://www.sebringraceway.com/
Fort Pierce - KFPR leuk restaurant
Vero beach - KVRB restaurant op het veld
Titusville (Space Coast regional) KTIX uitzicht op de voormalige shuttle launch pads
Sebastian - X26 waarschijnlijk de mooiste plek in Florida voor een skydive
http://www.skydiveseb.com

Gebruik www.airnav.com voor vliegveld informatie en www.skyvector.com voor planning
Maak een gratis account aan bij http://fltplan.com/ voor flight planning weather briefing enz. enz.

Aangezien het vliegtuig van een vliegschool is ga ik er min of meer van uit dat ik het toestel niet de hele dag mee kan krijgen, aangezien ze de toestellen ook nodig zullen hebben voor de lessen.

Volgens mij hebben ze wat kisten apart staan voor timebuilders en als dat niet zo is krijg je over het algemeen een kist mee voor een dag als je een tenminste 3 of 4 uur vliegt.
Dat hangt een beetje van de school af.
Doe eerste je NQ en als je daarna te weinig een kist krijgt ka je gewoon ergen anders heen.
Voor time building heb je geen visum of TSA nodig je kan dus overal naar toe om een vliegtuig te huren als het je niet bevalt.
Ook als je vindt dat de kisten niet goed onderhouden of niet velig zijn; spullen pakken en ergens anders gaan vliegen.
Welke kist heb je geboekt?
het kan soms voordeliger zijn om een maatje groter (=duurder) te nemen a;s de tank inhoud groter is en je minder "buiten" hoeft te tanken.
Je huurt de kist nat en ze zullen een bepaald bedrag vergoeden met " buiten" tanken en dit zal niet gelijk zijn aan het bedrag wat je betaald hebt.
Doen wij ook niet.
We betalen terug wat wij aan de lokale afhandeling betalen voor brandstof.
ga jij op de duur veld tanken betaal jij het verschil uit eigen zak.
Dus een Pa28 met 48 gallon tanks kan uiteindelijk hetzelfde of lager uitpakken als een goedkopere kist.
Op www.airnav.com kan je ook alle brandstof prijzen per staat opzoeken.
 
Last edited:
Voor de brandstofprijzen is Skyvector.com ook heel handig, je ziet ze mooi overzichtelijk op de vliegkaart. Ga naar Layers, tabblad FBO, dan 100LL aanvinken, EUR selecteren en per liter aangeven. Handig om je route ook nog eens fuel-efficient te plannen, er zit behoorlijk wat variatie in de prijzen.
Zo kun je zien dat de 100LL op KAPF €0,95 per liter kost, één van de goedkopere velden in Florida zo te zien. Daarentegen op KEYW €1,48. Maar waar praten we over, in Nederland is het ruim 3 euro per liter....:)

@Europe-American
Mooie stad dat Naples, vooral langs het strand, staan wat leuke huizen...
 
Met een FAA PPL mag je inderdaad 's nachts vliegen.

Sec. 61.109 — Aeronautical experience.
(2) Except as provided in §61.110 of this part, 3 hours of night flight training in a single-engine airplane that includes—

(i) One cross-country flight of over 100 nautical miles total distance; and

(ii) 10 takeoffs and 10 landings to a full stop (with each landing involving a flight in the traffic pattern) at an airport.

Otherwise:
An applicant who does NOT meet the night flying requirement is issued a private pilot certificate bearing the limitation "Night flying prohibited". This limitation may be removed if the holder of the certificate shows that he has met the requirements (see above).
 
Back
Top