Integrated of Modular ATPL(A)

OO-MVP

New member
Beste,
ik hoop mijn PPL te kunnen afronden tegen Februari, Maart.
Mijn droom en doel zijn om te vliegen.
Ik weet dat het een moeilijke weg is zowel financieel als de opleiding zelf maar het kan niet onmogelijk zijn.
De interesse en motivatie zijn er, financieel zal er ook wel een oplossing te vinden zijn en de basiskennis heb ik wel.(ik ben wel geen wiskundige)
Een geïntegreerde opleiding kan ik nog starten maar dan is het nutteloos geweest mijn PPL te gaan combineren met mijn 6de middelbaar.

Nu zou ik graag van jullie weten als iemand moeilijkheden ondervonden heeft om werk te vinden als lijnpiloot omdat hij een modular opleiding gedaan had??
Volgens mij kan dit niet bestaan want je hebt op het einde meer uren=meer ervaring(dacht ik toch).
Je hebt hetzelfde papier en je kan eventueel als CPL vlieguren maken eender waar.
Misschien kan iemand mij hier meer over inlichten.

Ook moet je 150u DUAL?? gevlogen hebben vooraleer een modular te kunnen beginnen, toch de praktijk.
Ik weet dat de USA een grote aanrader is. Iemand ervaring mee hier??
Nog een kleine vraag, mocht er echt geen verschil zijn in modular en geïntegreerde ATPL waarom bieden niet alle scholen dan de opleiding aan.

Bedankt voor de toelichting en info.
Groeten,
Manuel.
 
tegenwoordig schijnt het een trend te zijn om mensen zonder ervaring maar met integrated opleiding aan te nemen, dus ik denk dat je daar het beste je geld op kunt zetten.
 
Beste OO-MVP,


Ik ben zelf modulair bezig. Persoonlijk zie ik niet zo veel voordeel in de integrated opleiding. Je kunt namelijk door middel van een soortgelijke syllabus (zoals bij integrated) aantonen hoe je de opleiding gedaan hebt. Bovendien heb je de vrijheid om meer ervaring bij anderen op te doen. En heb je minder problemen als de school die jij uitgekozen hebt failliet zou gaan.

Je hebt het over Amerika, pas daar wel mee op want daarover heb ik al uit meerdere hoeken gehoord dat die uren niet gelijk gesteld worden aan nederlandse uren bij de nederlandse maatschappijen.

Maarja er wordt in de luchtvaart heel veel gezegd, maar ik heb zelf niet het idee dat er veel mensen zijn die daadwerkelijk weten hoe het zit.

Mijn advies is: Volg de opleiding op een zodanige manier dat jij je er zelf lekker bij voelt en zodanig dat je de opleiding voltooien kunt.


Succes!
 
Hoi,

Het maakt qua ervaring, of dat je een betere piloot bent of niet, niet uit of je integrated of modulair doet. Je betaald alleen meer voor integrated. Daar staat wel tegenover dat wanneer een maatschappij een school benaderd de school mensen die integrated zijn eerder naar voren draagt. Ik heb zelf destijds een integrated opleiding gedaan en daar een baan aan overgehouden. Vaak is het wel zo, wat ook in een vorige post gezegd is, dat wanneer je met minimale uren op de markt komt, maatschappijen wel willen dat je ergens een integrated opleiding gedaan hebt of in ieder geval alles zoveel mogelijk bij een goed aangeschreven school. Ken mensen die met modulair op die manier ook met minimale uren snel aan een baan kwamen. Succes met de keuze!

Cheerio,

PS'99
 
Okido, maar waarom bieden dan niet alle scholen(als voorbeeld KLS) een modulaire opleiding aan. Dit zal wel zijn redenen hebben zeker?-->ik geen idee hebben:rt:

Alvast bedankt voor de vorige inlichtingen!
 
Het is makkelijker voor scholen om met integrated leerlingen om te gaan. Als je integrated bent, dan wordt je geacht om minstens 5 dagen per week aan je opleiding te besteden. Hierdoor ben je dus makkelijker in te plannen.

Modulaire leerlingen daarentegen hebben vaak naast hun opleiding nog een baan of eventuele andere verplichtingen, waardoor zij niet dagelijks op school kunnen zijn.

Bovendien, waar ik het in mijn vorige post al over had, worden integrated leerlingen volgens een vaste syllabus opgeleid. Hierdoor ontstaat eenheid in het niveau van de leerlingen die de school afleverd.

Modulaire leerlingen hebben die syllabus ook wel, maar daar kan makkelijker van afgeweken worden.

Groetjes...
 
Back
Top