Insurance

Titan

New member
Weet iemand misschien wat voor verzekeringen je allemaal nodig hebt bij aanschaf van een huis in de UK?

Ik heb op dit moment Building & contents insurance,
ben ik bv. ook aansprakelijkheidsverzekering nodig (liability insurance)?


Many thanks!
 
Obv mijn ervaring als financieel planner :

In NL is aansprakelijkheid zga standaard.

Ik weet niet precies hoe zaken in Engeland werken, maar als je liability kan verzekeren dan zou ik dat zeker doen. Er schijnt nog een aantal verzekeringen zijn die je Engeland als huiseigenaar kan/moet afsluiten, dus ik zou dat even navragen bij iemand die er daar verstand van heeft!

succes.
 
Ik weet niet wat MOET, maar dat regelt je advisor wel. Ik heb ook een critical illnes/life insurance en unemployment (mortgage cover). Geef dan wel goed aan dat je als vlieger eerder je beroep niet meer kan uitoefenen dan in andere beroeppen, zodat ze niet zeggen als je voet er af is, dat je maar ergens op kantoor moet gaan werken en dat ze niet uitkeren.
Op de legal and general website staat het geloof ik allemaal uitgelegd.
BALPA doet goeie verzekerings pakketen met dicsount.
 
Op de legal and general website staat het geloof ik allemaal uitgelegd.

BALPA doet goeie verzekerings pakketen met discount.

Hmmm....
De legal en general website heeft het alleen over building & contents insurance.
Maar stel dat iemand een daktegel op z'n hoofd krijgt die van mijn huis is gevallen dan ben ik toch aansprakelijk? Kan hierover echt weinig vinden....

Ben helaas niet zo Union-achtig dus zal er niet snel lid van worden daarnaast kunnen ze weinig voor mij betekenen....
 
Heb er laatst 1 afgesloten bij de M&S (jaja van de winkel) via confused.com.....met alle toeters en bellen....voor zo'n 500 pondjes....premie komt globaal overeen met NL-premie....zo'n 750 euri...(en dat is incl allerlei extra waardevolle spullen)
En altijd een aansprakelijkheidsverzekering erbij nemen...kost vaak niet veel extra maar dan ben je wel gecovered! (ik geloof dat ik met medical, auto en huis alledrie aansprakelijkheidsverzekering heb...lijkt dubbel, maar je begaat geen fouten dan)
Je mortgageprovider kan wel een verzekering uit eigen zak aanbieden maar mag dat niet verplichten

Groet,

D
 
Ok thanks,
In NL is het volgens mij verplicht om aansprakelijkheidsverzekering te hebben.
Na wat doorgezocht te hebben zit het er bij mijn verzekering (Lloyds TSB) ook bij in.

Quote; Your buldings and contents cover automatically includes up to 2.000.000 pounds of legal liability cover for claims made against you by third parties in connection with the ownership and use of your home.

Dit is dus alleen voor de schade die ik aan iemand anders toebreng in verband met m'n huis,
moet ik me dan nog apart verzekering voor als ik iemand omver rij met m'n fiets? (niet dat ik het aandurf om hier te gaan fietsen)
 
Dat is wel een erg goed punt eigenlijk. Dat zat ik me zelf ook al af te vragen. Er ontstaat ook een enorme sue cultuur hier momenteel..
 
Update: Barclays Finer Insurance doet t voor 250 pondjes...Hangt er ook helemaal vanaf wat je met t huis wilt doen: zelf inzitten of verhuren (in dat laatste geval kan een uitgeklede insurance volstaan, echter ben je dan beter af als je bijvoorbeeld Homecare van British Gas afsluit zodat je nergens omkijken naar hebt....premie dus uiteindelijk gelijk)
Mijn ervaring is alle opties aanvinken..kost iets meer maar slaap je ook rustiger....
Maar ik geloof dat je aan een soortgelijk avontuur weleens gesnuffeld hebt toch? ;-)

Overigens ga ik mijn (Engelse) loodgieter voor het gerecht slepen die voor het waterballet onder mijn vloer gezorgd heeft....Dus de premie is het al dubbel en dwars waard
 
Back
Top