INDIGO

Ze hebben heel veel A320 aangeschaft. Die om de 6 weken geleverd worden. Vriend van me gaat er vliegen, helaas pas over 2 maanden. Als Co heb je minimaal 1000 uur TT nodig. Dus dit is het enige wat ik ervan weet.

Groeten H_U
 
Dr. Esteban,
Als het via EZY is, check dan ook even het BALPA forum, staan wat opmerkingen over het contract en de voorwaarden...
 
Uiteraard zijn de voorwaarden buiten EZY om beter, maar dan heb je uiteraard niet de garantie om in het voorjaar weer gewoon terug te kunnen keren bij EZY...

De nieuwe voorwaarden van gisteren zijn in elk geval al weer iets beter, ben benieuwd of het animo nu groter is ofdat ze nog een keer het een en ander moeten verbeteren om mensen aan te trekken...
 
De randvoorwaarden zijn inderdaad veranderd. Maar voor een senior F/O is het met de huidige dollarkoers nogsteeds financieel onaantrekkelijk.
 
Inderdaad... zeker aangezien er teveel F/O's zijn in LGW en veel vliegen er komende winter niet inzit, dus slecht voor de flightpay.
 
Wat een grappenmakers he.
Een zogenaamde lifestyle opportunity my ass. Hier wordt gewoon grof geld aan verdiend door easyJet.
1. easyJet bespaart loonkosten
2. easyJet ontvangt van indigo meer geld dan wat jij als deal krijgt
3. buiten easyJet om vang je meer geld bij indigo

En shared accommodation. Laat me niet lachen, ik ga toch niet in India een wc-pot delen als ik elke avond de sch*terij heb van de curry.

Dachten ze nou echt dat we zo dom zouden zijn. Leuk geprobeerd.

De groeten vanuit Dortmund waar ik binnenkort weer de benen moet nemen ivm. easyJet goede informatievoorziening mbt. belasting in DLD.
 
Haha net als die 50% of 75% regeling (of onbetaald verlof): 'lifestyle opportunity'. Ik heb geen 40 jaar bij BA gewerkt dat ik fijn 50% kan gaan vliegen. Hulde aan meneer Miller voor de geweldige recruitment
 
Waarom zijn ze dan nog steeds mensen aan het opleiden vraag ik me af? Net weer een cursus begonnen maandag. Kreeg vanochtend een mail met de nieuwe T&C`s van Indigo. Nu wel je eigen kamer en ook gewoon een pensioenbijdrage van Ezy, maar goed, het kan nog steeds niet uit denk ik.

@ Sandertje:

Hoeveel moet je nu in DLD gaan betalen dan? Als je kijkt naar levensonderhoudskosten en salaris houd je dan nog steeds niet meer over daar dan hier?
 
Jo mannen,

Ook net mailtje van ze gehad. 5400 Netto voor co's. 9000 voor bazen. Dat is in Dollars. Voor de meeste van jullie zal dat pijn doen. 10 weken op, 3 weken af. Als je geen type hebt, moet je die zelf dokken (33.000 E) in Madrid.

Ze stoppen je inderdaad in een shared appartment. Of je kun 1500 dollar pm housing allowance krijgen en doen wat je zelf wilt doen.

Ook zelf dokken voor je sollicitatie gesprek bij CAE in Madrid (360E).

min 1000 TT hebben, of 500 ME of 100 uur Airbus.
ICAO CPL/ATPL hebben.
 
Die T&Cs zijn inderdaad minder dan we via ezy geboden kregen...
Volgens mij zijn er van ezy uiteindelijk maar 20 man heen gegaan.
Ze plande in eerste instatie op 50-60 piloten, maar vanwege het tegenvallende
contract hebben er veel van afgezien.

Heeft iemand nog het Edelweiss/Bangkok Airways contract nog gezien op inside?
Zijn er geinteresseerden??!
 
Ik was geinteresseerd maar heb net mn vakanties met kerst en de wintersport er doorheen dus had er niet zo'n zin in. Voor de rest zag het er wel aantrekkelijk uit. Het is echter maar voor 2 co's.
 
?????? :wegkwijt:

Ik ben geen EZ insider maar als ik de berichten een beetje lees; biedt EZ je de mogelijkheid aan een wintercontractje in India te vliegen?
 
Ja klopt heren.

We zitten op het moment vrij ruim in de bemanningen, dus ezy probeert op deze
manier het overtollige personeel tijdens de rustige winter maanden elders
onder te brengen. De opties zijn 6 maandjes India of 4 maanden Zurich/Bangkok.

Ook behoren tijdelijk part-time en onbetaald verlof tot de mogelijkheden.

Het wordt mooi onder het mom van "lifestyle enhancement" gepresenteerd,
uiteraad doet het bedrijf het puur om de kosten te drukken.
Niettemin zijn dit interessante avontuurtjes en het is natuurlijk fantastisch als je
'het eiland' voor die grijze en gure maanden kan ontvluchten!

:cool:
 
I-fly

I-fly

Starting to hear some very British voices using the "I-fly" callsign :grijns::grijns:

India - all the adventure you could ever wish for and then some! :D:D
 
10 weeks on... Is that the same deal they offer you guys at Easy ???

10 weeks from home, thats enough to freaking make ur local IRS forget you ever lived in Europe. Sh*t, even enough for ur mom to forget about ur very existence.

I wonder if they get enough people to do that stuff. I can see 2 on 2 weeks schedules, but 10 on 3 !? Good deal for those who hate their -- or don't have one -- social life. Because, I can assure you, sure as shit wont have one after signing up for a 10/3 schedule!

19 -

They offer commuter friendly schedules over there at your company? Or do they have commuter friendly schedules at least? On the other hand, I can imagine life being pretty sweet over there. Plus you can get more for your buck over there I guess.

Ya'll have a great day now.
FD
 
Back
Top