Ifly 2013?

B77W

Member
Hallo allen,
Weten jullie of er soms nog een Ifly 2013 komt?(Goedkoper zweefvliegen)
Volgend jaar zou ik graag de kans willen wagen, daar ik het ATPL gedeelte uit mijn hoofd heb gezet, propedeuse HBO Werktuigbouwkunde ga halen en het bij LVNL ga proberen. Moet toch iets blijven doen met vliegen!

Bedankt alvast,
 
Geen idee... Maar als het wel zo is zou dat ergens in de komende 2 maanden online moeten komen. In ieder geval zweefportaal even in de gaten houden!
Echter, ik was in de veronderstelling dat je nog op de middelbare school moest zitten om je aan te kunnen melden, maar je kunt hierover het beste even contact opnemen met de knvvl.

Heb zelf ook van deze regeling gebruik gemaakt. Het is echt een ideale manier om met het zweefvliegen in aanraking te komen. Heb je al een club waarvoor je je wilt aanmelden?
 
Hierbij de link naar de Ifly van 2013. Goed dat ze de regeling weer voortzetten :)

link

Echter, je moet wel nog op de middelbare zitten...
 
Tijdje geleden, maarja..

Iemand hier die toevallig vanaf Vliegbasis Volkel doet zweven?
Meer aanmeldingen dan plaatsen, maar ik ben een gelukkige :biertje:
 
Hallo,
Weet iemand hoe het zit met startgeld bij een zweefvliegvereniging? Ik doe namelijk ook mee met ifly en nu ik allerlei informatie thuis heb gekregen van de vereniging lijken er toch wel heel wat meer kosten bij te komen dan ik in eerste instantie dacht. En dan heb ik het dus over startgeld (houdt dit in dat je voor elke start die je maakt een bepaald bedrag moet betalen of zit dit deels bij de prijs in die je voor het lid worden betaald? (sorry, weinig verstand van dit alles haha :p)), een sportpas van 80 euro die ik aan moet schaffen, de vereniging blijkt in venray te zitten terwijl het toch echt zweefvliegclub voor eindhovense studenten heet (oke, dit had ik zelf ook kunnen weten door google in te schakelen, maar toch).
Dus kan iemand mij duidelijkheid geven over wat dit alles nou precies gaat kosten? Want totdat ik bij de infodag ben geweest is nog niets definitief.
 
Zit zelf ook bij bovengenoemde club.
Het is zo dat je een vast bedrag betaalt, waar je een heel seizoen onbeperkt mee kan vliegen. Bij de Ifly regeling is het zo dat jij zelf het bedrag moet voorschieten. Indien je 30+ starts maakt krijg je een X aantal euro's terug. Je moet zowel het lidmaadschap van de knvvl betalen, als het lidmaatschap van de ZES. De bijkomende kosten zijn eventuele medical (70 euro dacht ik) en transportkosten (dacht paar euro per keer).
 
Hallo,
Weet iemand hoe het zit met startgeld bij een zweefvliegvereniging? Ik doe namelijk ook mee met ifly en nu ik allerlei informatie thuis heb gekregen van de vereniging lijken er toch wel heel wat meer kosten bij te komen dan ik in eerste instantie dacht. En dan heb ik het dus over startgeld (houdt dit in dat je voor elke start die je maakt een bepaald bedrag moet betalen of zit dit deels bij de prijs in die je voor het lid worden betaald? (sorry, weinig verstand van dit alles haha :p)), een sportpas van 80 euro die ik aan moet schaffen, de vereniging blijkt in venray te zitten terwijl het toch echt zweefvliegclub voor eindhovense studenten heet (oke, dit had ik zelf ook kunnen weten door google in te schakelen, maar toch).
Dus kan iemand mij duidelijkheid geven over wat dit alles nou precies gaat kosten? Want totdat ik bij de infodag ben geweest is nog niets definitief.

Hey!

Zoals Dynasty al zei, de ZES (Zweefvliegclub Eindhovense Studenten) heeft geen startgeld per vlucht. Dit houdt in dat je eenmalig contributie betaalt en hier zo vaak voor kunt komen vliegen als dat jij zelf wilt.
Wij vliegen vanaf Luchtmachtbasis de Peel (tussen Venray en Deurne in). De club heeft een eigen auto waarmee van Eindhoven naar de Peel wordt gereden, dus vervoer moet geen probleem zijn. Er wordt een paar euro per retourtje gerekend.

De kosten in het kort:
-Contributie
-KNVvL verzekering (Krijg je korting op via de Ifly)
-Ik weet niet of jij een sportkaart aan moet schaffen.... In welk jaar vd middelbare school zit je?
-Medische keuring (Deze is verplicht om solo te kunnen), veel zorgverzekeraars vergoeden hier wel iets van. Het loont om dit even na te kijken. Daarnaast is deze voor jou dan 5 jaar geldig.

Als je aan het eind vh jaar minimaal 30 startjes hebt gemaakt (moet prima lukken als je enigszins regelmatig komt vliegen of mee op zomerkamp gaat) krijg je geld van de Ifly terug. All-in-all vallen de kosten dus prima mee.

Overigens, als je de website had doorgelezen, had je al deze informatie al kunnen vinden ;) (zweefvliegen.nu)

Een paar citaten van de website:
De Koninklijke Luchtmacht zweefvliegclub De Peel (KLu zc De Peel) vliegt samen met de ZES op de militaire luchtmachtbasis De Peel.
Voor dit bedrag [contributie 2013] mag je onbeperkt vliegen bij de ZES, dus geen extra kosten per vlucht of per uur.

Als lid met een startabonnement kun je een heel jaar onbeperkt vliegen binnen onze club. De enige voorwaarde die wordt gesteld is dat je in de winter (40 uur) meehelpt met het onderhoud aan de vliegtuigen.
Voor slechts [contributie 2013] per jaar kun als student onbeperkt vliegen bij de ZES, met instructeur of alleen. Je betaalt dus niet extra per start/uur of voor instructie. Bijkomende kosten zijn de verzekering van de KNvvl en een medische keuring elke 5 jaar.

Kun je mij anders even een PB sturen met eventuele vragen/onduidelijkheiden?
Dan neem ofwel ik, of onze nieuwe-leden commissaris contact met je op en kunnen we het geheel omtrent de sportkaart nog uitzoeken.
Je bent ook welkom om bij het studentenhuis van de club langs te komen en al je vragen aan de dan aanwezige leden/bestuur te stellen :biertje:.
 
Last edited:
Back
Top