HV=KL ??

L

Liftdumper

Guest
Ik kreeg een vriendelijk verzoek per mail van HV om door te geven of ik nog interesse had om in de database voor vliegers te blijven.

Oh ja, dat was overigens alleen mogelijk als ik als vooropleiding KLS, NLS, MLD,of Oxford via EPST had gedaan.

Je blijft je verbazen in Nederland.
 
En de mogelijkheid dat je je toch kon aanmelden indien:
Je 100 uur ME had in Europa of 300 uur ME buiten Europa,
is dus niet meer van kracht?
 
Nee he.......

wanneer houd dit nou eens op... :S
wil mn 65 euri ook wel terug... zeker omdat ze, ondanks dat ik aan de uren eis ed voldoe, me nooit hebben uitgenodigd.
 
Oh ja, dat was overigens alleen mogelijk als ik als vooropleiding KLS, NLS, MLD,of Oxford via EPST had gedaan.

Er klopt sowieso iets niet aan dat systeem. Ik probeerde mijn uren in te vullen omdat ik een foutmelding kreeg over "vliegtuigtype", blijkt dat je helemaal niks kan selecteren. Tja... dan blijft ie foutmelding wel. ;)

Ik denk dat er gewoon een fout in de database zit.
 
Liftdumper, had je je eerder ingeschreven toen je nog minder dan de ME ureneis had? Heel leuk dat je hier schade en schande van wil spreken, maar het gaat natuurlijk nergens over. Het kan heel best een fout van PZ zijn, wil nog wel eens voorkomen..

Bijna alle mensen die de afgelopen tijd zijn aangenomen hebben flink wat ervaring, ongeacht vooropleiding.
 
Uit Transavia's Social Profiel 2006/2007:

Nieuwe vliegscholen

Om ook op de langere termijn van voldoende instroom verzekerd te blijven, hebben we de contacten met vliegscholen uitgebreid. Voorheen waren dat alleen de NLS, de KLS en de krijgsmacht. Na positief uitgevallen audits nemen we nu ook vliegers aan van EPST in combinatie met Oxford, Stella Avation en Martinair Vliegschool.


@ Beer - Ik had dezelfde probleem, klik op de knop "printversie". Ook kon ik maar kiezen tussen CPL en KLD/KLu, die opties ME/IR en MCC verschenen niet. Kwam pas kort geleden achter...
 
Liftdumper, had je je eerder ingeschreven toen je nog minder dan de ME ureneis had? Heel leuk dat je hier schade en schande van wil spreken, maar het gaat natuurlijk nergens over. Het kan heel best een fout van PZ zijn, wil nog wel eens voorkomen..

Ik heb me ingeschreven toen ik al meer dan 1000 uur op een jet had. Ik heb zelfs een tijdje zeer regelmatig mijn uren ge-update. Nooit ben ik uitgenodigd.
Inmiddels is HV geen optie meer voor mij. Ik informeer HV wannabe's voordat ze hun 65 euri overmaken aan HV.

Ik spreek hier verder geen schade of schande van, ik verbaas mij slechts.

Overigens, voor de goede orde, ook Martinair vliegschool stond op het lijstje met voor Transavia acceptabele vliegscholen.

Wat zou dat eigenlijk kosten om op zo'n lijstje te komen???
 
Ik spreek hier verder geen schade of schande van, ik verbaas mij slechts.

Dan doe ik het wel voor je. Ik heb vorig jaar besloten om niet te solliciteren bij Transavia, omdat ik het absurd vond en vind om te moeten betalen om uberhaupt in de database opgenomen te worden.
Mijn beste vriend vliegt bij Transavia, heeft het erg naar zijn zin en heeft me uitgelegd waarom Transavia heeft besloten om geld te vragen voor het sollicitatieproces.
Volgens hem is het omdat Transavia in het verleden iemand fulltime in dienst moest hebben om alleen al uit te zoeken welke sollicitanten voldeden aan de minimumeisen.
Correct us if we're wrong.
Hoewel ik me de denkwijze van Transavia kan inbeelden, vind ik het principieel fout om mensen die al bloed, zweet en tranen hebben betaald voor hun papieren, nog eens geld uit de zak te kloppen. Ja, het is maar 65 euro, maar het is een slechte trend in de luchtvaartwereld en ik ben nou eenmaal een eigenwijs mannetje.
Ben erg bang dat we over een paar jaar overal veel meer geld moeten betalen om ergens te mogen solliciteren. Eigenlijk is dat al zo met al die verplichte typeratings, MCC-cursus etc. Oh, sorry verkeerd topic.
See ya.

MG
 
Komt nog eens bij dat ze voor die 65 euro een niet goed werkende interface hebben én niet eens de moeite nemen om je op een persoonlijke manier af te wijzen.
Maar ja... wat dat laatste betreft verschillen ze natuurlijk niet met 99% van de rest van de maatschappijen....
 
Beer: En DAT is inderdaad het probleem (PZ). Ook intern is daar nu al meerdere malen melding van gemaakt en als het goed is wordt er op die afdeling actie ondernomen. Mocht je nog steeds problemen ondervinden, stuur een PM naar mij.

Over de 65 euro zelf, daar kan je over door blijven discussiëren, en dat ik het ook belachelijk vind heb ik nu iedere functionaris binnen vliegdienst laten weten (en is me niet in dank afgenomen).

Maar aan de andere kant (MG), als je bij HV zou willen werken maar die 65 euro is zo'n enorme drempel dat je er van afziet, dan is er ook iets mis met je (tenzij je betere aanbiedingen of nu al een betere baan hebt). In een tijd waar je bij veel airlines je eigen selectie (al ruim meer dan 65 euro), je eigen type rating of zelfs je eigen uniform moet betalen is dit wel zeuren om niks.
 
Iz,

Ik ben het met je eens en was inderdaad in de luxe positie om iets anders te krijgen dan Transavia. Het gaat mij niet om de 65 euro, maar om het principe. Er zijn inderdaad legio voorbeelden te noemen m.b.t. de verziekte markt. Het uniform is inderdaad een goede.
Zoals ik al in een andere thread heb aangehaald, vind ik het moeilijk te begrijpen dat in deze periode waarin de burgerluchtvaart een zogenaamd tekort aan vliegers heeft, de maatschappijen wegkomen met deze belachelijke regels en dat we voor onszelf niet een betere positie kunnen creeeren, waarin we NIET meer hoeven te betalen voor sollicitatieprocedures, uniformen, MCC cursus en ga zo maar door.
De reden daarvan is volgens mij...... daar gaan we weer: de enorme stortvloed aan jong afgestudeerde vliegers die over de markt worden uitgestort, die voor een habbekrats willen vliegen.
Vraag en aanbod. Ik neem het hun niet kwalijk, maar wel de vliegscholen die veel te veel vliegers opleiden voor de markt die over een paar jaar weer (over)verzadigd gaat zijn met als gevolg: veel werkloze vliegers in de WW.

Ook ben ik het met je stelling eens dat als HV mijn grootste wens was geweest, ik wel gek zou zijn geweest om dat te laten schieten voor een lullige 65 euro of een principe. Ik had er ongetwijfeld erg gelukkig kunnen worden, want volgens mij is het een erg gezellig bedrijf om voor te werken.
Ieder z'n lol en many happy landings.
Kumbaya alweer.

MG
 
Back
Top