HV goes Germania

L

Liftdumper

Guest
Als ik me niet vergis kon je (of kan je nog steeds) bij Germania een B737NG rating kopen plus 100 uur ervaring.

Bij Transavia (smart followers uit de KL groep) dachten ze: heee, dat kunnen wij ook! Dus gaat men nu low hours F/O's van een Duitse school, de FBS uit Berlijn, die al een rating hebben gekocht, 100 uur op de lijn aanbieden. Na die 100 uur kunnen ze weer vertrekken.

Voor HV een mooie manier om de seizoenspieken op te vangen?
 
Ik heb wel gehoord dat twee lowtimers van een duitse vliegschool waren aangenomen bij HV. Niet vanwege de TQ prijs maar vanwege hun uitstekende prestatie in de grading.

Als het waar is dan horen wij wel binnenkort...

Gr. E.
 
Sinds wanneer worden onervaren vliegers (nls en kls daargelaten) tot de selektie van trans toegelaten?? Sinds ze er aan kunnen verdienen?

Cheers!
 
Ik zal het uitzoeken hoe het precies in elkaar zit. Misschien is het toch wat Liftdumper zegt, mischien niet...
 
Dit soort zaken moeten toch echt eerst ter goedkeuring van de vakbond worden voorgelegd. En dat die goedkeuring er komt, lijkt me sterk! Dat er plannen zijn, wil nog niet zeggen dat het er komt.
 
Volgens de website zijn de huidige eisen zijn de klassieke eisen;

KLS, NLS, KLU of MLD

of

100/300.

Die 800 uur total time van lang geleden en 500 uur 737 van kort geleden komen dus te vervallen.

Hoe kunnen mensen die niet aan de huidige eisen voldoen in het bestand worden opgenomen en een grading krijgen?
En is het dus zo dat Nederlanders met bijvoorbeeld 70 uur twin binnen Nederland niet worden opgenomen maar Duitsers met een 737 type-rating wel?

Ben erg benieuwd naar de situatie.
 
Naar wat ik heb begrepen zijn er 2 nederlanders bij die hun traject in amerika hebben gevolgd nadat ze waren afgewezen door KLS en NLS, nu hebben zij die TR gedaan en zijn ze i.d.d. nog voor het vliegen van die 100 uur in vaste dienst aangenomen!

Die 2 duitsers hebben een seizoenscontract gekregen, naar wat ik heb gehoord ..

Mischien omdat er toch niet zoveel mensen bij Easy en RYR waren die naar Trans wilden...
 
Mischien omdat er toch niet zoveel mensen bij Easy en RYR waren die naar Trans wilden...

Lijkt me logisch...Je kunt niet zoveel mensen wegtrekken bij de best betaalde airlines als je zelf een uiterst pover voorstel doet en hoopt in te spelen op sentimenten.
 
Er zijn nog geen mensen op deze manier aangenomen.

Ik heb begrepen dat de VNV niet akkoord gaat en dat lijkt me ook niet meer dan logisch. Er was een tijd dat je bij Trans je typerating alleen terugzag in je opleidings-contract (zo van, weg binnen 4 jaar is dik betalen). Dat is nog te bgerijpen. Inmiddels kom je alleen nog maar met type-rating binnen. Dit is de volgende stap om de juniore vliegers van NL in de schuldsanering te krijgen.

Diegene met de meeste pieken krijgt t stoeltje, het is net Formule 1!
 
Deze inhuur (10 x FO) is inmidels WEL goedgekeurd.
In najaar 2005 worden er dan 8 nieuwe FO in vaste dienst genomen. (Dat zijn andere FO dan deze, omdat ze geen NL spreken)
 
Dan hebben ze de hele zomer nog om het te leren. Makkie voor een Duitser.

(edit for typo)
 
Last edited:
Als ze 3 keer foutloos "Scheveningen" kunnen zeggen worden ze in vaste dienst genomen.
(Het zijn overigens geen duitsers maar Denen en Noren, een één nederlander meen ik, ze hebben allleen de opleiding gehad bij DFS.)
 
Back
Top