HTS als vooropleiding

FLYINGMAN

New member
Hallo allemaal


Ik heb vraagje ik zit met het volgende vraag. Ik wil graag een vliegopleiding volgen mits als ik natuurlijk de selecties haal. Alleen is het zo dat ik geen VWO of HAVO heb gedaan daarom ben ik van plan om een toelatingsonderzoek21+ te doen voor HTS. Na deze studie wil ik mij aanmelden voor de vliegschool.

Alleen zit ik met het volgende vraag. Ik zou graag me willen aanmelden bij KLS ,lijkt me een betere school. Neemt KLS ook kandidaten aan die HTS hebben gedaan zonder HAVO.

Zoals ik al zei wil ik een toelatingsonderzoek21+ afleggen. Alleen ik weet niet welke technische opleiding ik wil doen. Welke HTS studies accepteerd KLS weet iemand van jullie dit?? straks kies ik een studie die niet wordt geaccepteerd door KLS en dat wil ik natuurlijk niet.


En kun je ook worden toegelaten voor de selecties van de KLS als je thuis zelfstudie HAVO hebt gedaan en afgesloten met een staatsexamen???


Groetjes,

Flyingman
 
Re: HTS als vooropleiding

FLYINGMAN said:
Neemt KLS ook kandidaten aan die HTS hebben gedaan zonder HAVO.
Nee.

FLYINGMAN said:
Welke HTS studies accepteerd KLS weet iemand van jullie dit?? straks kies ik een studie die niet wordt geaccepteerd door KLS en dat wil ik natuurlijk niet.
Alle HTS studies, maar bijvoorbeeld Aviation sluit goed op de opleiding aan.


FLYINGMAN said:
En kun je ook worden toegelaten voor de selecties van de KLS als je thuis zelfstudie HAVO hebt gedaan en afgesloten met een staatsexamen???
Ja, als je er maar wiskunde b1 en natuurkunde 1 bij neemt.
 
easy737, jij zal het als 'insider' ongetwijfeld beter weten dan ik, maar op de KLS site zie ik dit:
Vooropleiding

* HAVO diploma met tenminste Wiskunde B1, Natuurkunde 1
VWO diploma met tenminste Wiskunde A12 of Wiskunde B1, Natuurkunde 1
* VWO diploma “oude stijl”, met Wiskunde A of B, Natuurkunde
* HAVO diploma “oude stijl”, met Wiskunde B, Natuurkunde
* Voor alle genoemde opleidingen geldt dat de vakken Nederlands en Engels verplicht zijn
* HBO of WO studie of diploma, waarbij wel als voortraject minimaal HAVO met WiskundeB1 en Natuurkunde 1 aanwezig moet zijn. Voor HAVO oude stijl geldt dan Wiskunde B en Natuurkunde. Voor VWO oude stijl geldt dan Wiskunde A of B en Natuurkunde.
* HTS of TU diploma
En dit bij de FAQ:
Ik heb een MBO diploma, kom ik dan ook in aanmerking voor de KLM Flight Academy?
Nee, een MBO diploma geeft geen toegang tot onze selectie. Je moet echt een HAVO of VWO diploma (met het juiste vakkenpakket) hebben of een technische HBO of WO opleiding om aan de selectie te mogen beginnen.
Daaruit trek ik dan de conclusie dat KLS bij een HBO opleiding HAVO met wiskunde B1+Natuurkunde1 als vooropleiding verplicht is tenzij het om een HTS/TU opleiding gaan.
Correct me if i'm wrong.

@FLYINGMAN,
Om het zeker te weten kan je vast wel even bellen: 050 - 309 83 00
 
Ik heb KLS gemaild en als antwoord kreeg ik dat je met HTS opleiding wel toegelaten wordt voor de selecties. Maar ik weet niet of dit wel lukt als je geen havo hebt gedaan.

Heb je voor EPST ook havo nodig als je HTS gedaan hebt???
 
Ik dump een zelfde soort vraag maar hier (als het mag FLYINGMAN :p: ), volgens mij al eerder beantwoord maar desondanks.

Ik ga volgend jaar naar gymnasium (VWO) 5 met het profiel C&M. Na het behalen van mijn diploma wil ik dan deelcertificaten voor wis- en natuurkunde halen om zo mijn vooropleiding voldoende aan te vullen. Ben ik (wat betreft die deelcertificaten) minder aantrekkelijk in een selectieprocedure?

En ben je, als je al PPL op zak hebt juist aantrekkelijker in een selectieprocedure?
 
kwentje said:
easy737, jij zal het als 'insider' ongetwijfeld beter weten dan ik, maar op de KLS site zie ik dit:

En dit bij de FAQ:

Daaruit trek ik dan de conclusie dat KLS bij een HBO opleiding HAVO met wiskunde B1+Natuurkunde1 als vooropleiding verplicht is tenzij het om een HTS/TU opleiding gaan.
Correct me if i'm wrong.

@FLYINGMAN,
Om het zeker te weten kan je vast wel even bellen: 050 - 309 83 00


Ik denk niet da je een HAVO moet hebben als je HTS hebt gedaan.
 
geen havo nodig wanneer hts aanwezig.

In de eis wordt een aantal posts eerder ook de hts apart genoemd, zonder een extra voorwaarde, dus dat is genoeg.

Als gymnast met deelcertificaten ben je in principe gekwalificeerd voor de opleiding, dus je bent even aantrekkelijk als een willekeurige andere kandidaat. Wel kun je misschien voordeel halen uit het feit dat je extra moeite voor deze certificaten hebt gedaan. Wel moet je kunnen aangeven waarom je ze natuurlijk niet gelijk hebt gehaald.

Met een ppl heb je natuurlijk een enorm voordeel; je hebt vliegervaring en je hebt bewezen dat je super geinteresseerd bent. Wel is de simulator test dan zwaarder omdat je moet kunnen laten zien dat je ook nog steeds een goede leercurve hebt, maar een ppl is ongetwijfeld een groot voordeel.
 
Ik zou zo snel mogelijk gaan vliegen. Waarom 4 jaar senioriteit verliezen voor een opleiding waar je "niks" mee wilt doen. Je hebt je lening 4 jaar eerder afgelost, misschien wel tegen een betere rente. Sommige mensen dragen volwassenheid aan. Tsja, ik neem aan dat je nu al niet meer met Lego speelt. Aangezien de luchtvaart cyclisch is kun je beter jong zijn in een dal, dan 4 jaar ouder. Als je te jong bent voor een maatschapij kun ja altijd terugkomen, als je te oud bent houd het op.
 
Back
Top