Hourbuilding USA

joostenf

New member
Hi folks..

Ik heb afgelopen jaar mijn PPL in florida gehaald studeer nu ATPL theorie en heb nu 72 uur TT, en wil dit voorjaar terug één of enkele weken naar (anywhere in) the US om zoveel mogelijk uren te maken. Wil minimaal naar 100..

Bij voorkeur een leuke cross country!

Ik vroeg me af of er nog iemand is die ervaring heeft en ook enigzins concrete plannen heeft..

reply of PM me..

okidoki cu

(ik vlieg C-172) :grijns:
 
Hoi,

ik zat dit jaar in dezelfde situatie, en heb toen 55 uur gemaakt.

Ik zou voor mezelf bepalen wat je planing is. Wanneer ben je klaar met je ATPL? Wanneer wil je dan je CPL en IR halen? Als dat nog dit jaar (2005 ;)) is, dan heb je niet veel aan 100 TT.

Ik zou , nee, ik zorg, dat ik voordat ik mijn CPL ga halen rond de 175 uur heb.
Heb dus helaas geen plannen (geld) voor dit jaar, maar een leuke route kan ik je wel geven, geeft je dus rond de 55 uur, 3500 nm.
Van Oost naar West is natuurlijk ook gaaf, moet geloof ik in 15 uur te doen zijn.

Je moet een C172 kunnen huren voor de rond de 75 dollar, een c152 wordt natuurlijk nog goedkoper.

Suc6 en veel pleizer!
 
Plannen heb ik altijd.
Echter gezien het inrichten van mijn eigen huis, heb ik denk ik dit jaar geen geld om naar de USA te gaan.
Of er moet nog ergens onverwacht een zak met geld vandaan komen, maar die kans acht ik nihil. :)
 
Hourbuilding

Hourbuilding

Om een zo goedkoop mogelijke kist te kunnen huren kan je hier eens kijken.

http://www.private2atp.com/

Even aanmelden en je search engine naar de goedkoopste huur kisten werkt.

Groeten André

PS: DL ATPL is tough als je net een nieuw huis hebt!
 
http://www.airdesertpacific.com

zelf heb ik daar aantal uuren gevlogen... aardige mensen, veel vliegtuigen, eigen onderhoud en goedkoop. vliegtuigen zijn niet aller nieuwste, maar voor hourbuilding is perfect. ook hele leuk omgeving om daar te vliegen (Los Angeles, CA), veel leuker dan Florida
 
Ik heb inderdaad in de gaten dat de kisthuur aan de westkust nog veel voordeliger is.

Heb bij EURO PACIFIC

wel trek in deze trip van 23 uur:

southwestsatl2.jpg


anyone?
 
Denver-Durango-Cortez...

Ga je deze trip zelf doen en in een C172?
Is dit je eerste keer dat je een dergelijke tour gaat ondernemen? en ga je dit van de zomer uitvoeren?

Het is allemaal te doen, en heel rewarding, maar de MSA in de gebieden van bovenstaande trip is rond de 11/12.000' en in het begin 14 en 15.000' .. Als je alleen Rotterdam-midden zeeland gewend bent, kun je dus flink in de problemen komen, en in dat geval is het misschien een goed idee om ergens mountain training te volgen voor 2/3 dagen.. Mocht je dit overwegen weet ik een kort en goed programma voor je. Vergis je niet, gister weer een Piper in de rockies gecrashed..

Ik wil je niet ontmoedigen hoor!! het is onwijs mooi in dat gebied.. Alleen als je marginale ervaring hebt (PPL) en je wilt dat in de zomer gaan doen met een single engine piston, is het gewoon erg belangrijk dat je weet waar je mee bezig bent.. Als je vragen hebt hoor ik het wel.

Regards,
FD
 
Zie nu dat je je PPL in Florida gehaald hebt? en neem aan dat je dus enkel daar en in NL hebt gevlogen?. Dan nogmaals raad ik je aan om iig een paar dagen mountain training te volgen.. Je vlieg op die hoogte in de zomer zowieso al bijna tegen het max kunnen van dat kistje aan, als je dan ook nog eens te maken krijgt met downdrafts die je 1500' per minuut naar beneden duwen een dal in, waar je te maken krijgt met dal/bergwinden waar je eng van kunt worden is het echt geen slecht idee om te weten hoe en wat.

Ik kan je trouwens tijdens je Colorado gedeelte goedkoop onderbrengen. En een tijdje met je ouwehoeren over bergvliegen (VFR) als je wilt.

have fun.
 
Mountain Flying

Mountain Flying

Flying Dutchman,

Ik ben het helemaal met je stelling en advies eens, ik had er al over gehoord van m'n instructeur in Orlando die zelf uit Colorado kwam.

Maar goed gehoord is leuk tot ik vorig jaar een tripje door duitsland gemaakt heb dat eigenlijk tot aan de Bodensee zou gaan, dat is het 3 landenpunt in Duitsland, grens Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

Affijn zover is het niet gekomen want gaande weg de trip vond ik het wel heel erg ver in een Katana DA20 en begon m'n vriendin/passagier het minder comfortabel te vinden in dat kleine kistje. Zodat we besloten hebben een beetje in midden Duitsland te blijven. Eerste dag EHLE-> Stadtlohn->Siegerland->Mannheim Overnachting Mannheim-> Reichelsheim->Koblenz(winningen)Overnachting Koblenz->Stadtlohn->EHLE.

En om op FD's stelling terug te komen, bij het naderen van Koblenz, dat in het moezeldal licht zoals sommigen misschien weten, begon ik aan de Daling vanuit +/- 6000ft en bij 4000ft begon het al te stuiteren (stond een 15 kts wind en het was een zonnige dag) echter hoe verder ik daalde hoe gekker het werd.

Aangekomen op een 2000ft was het echt niet normaal meer, ik vloog inmiddels in het moezeldal en ik had zoiets nog nooit meegemaakt en moet zeggen dat ik hem wel een beetje kneep:D

Maar goed, rustig blijven en een beetje opletten toen ging het wel. Maar ik was ineens overtuigd van de noodzaak van mountain flying training. Het waren maar kleine heuveltjes maar tering wat een gestuiter! Ik was ineens in een steepturn zonder aan de stick gezeten te hebben:D

Ik heb het nog niet gedaan, maar hoop nog wel in de gelegenheid te komen om het te gaan doen.

:radar: André :radar:
 
JC said:
Ik zou , nee, ik zorg, dat ik voordat ik mijn CPL ga halen rond de 175 uur heb.

Is dit de minimale eis om je CPL te halen... en bedoel je dat dit puur PPL VFR ervaringsuren zijn? Ben erg benieuwd aangezien ik mijn uurtjes ook in US wil vliegen...
 
Andre,

FD gaat misschien binnenkort naar Florida verhuizen, dus zit dan weer lekker op sea level :cool:

M'n baas gaat in FL zitten als het feest doorgaat en heb het na 1.5 jaar in de bergen wel gezien.. En als ik een stuiver zou krijgen voor elke keer dat iemand in hartje zomer vroeg wat de beste manier was om in een rechte lijn over de rockies te vliegen met een C152 (...) zou ik nu met vervroegd pensioen kunnen :grijns:
 
Flying Dutchman

Flying Dutchman

Flying Dutchman,

Leuk voor je, zou leuk zijn als je er voor Mei/Juni nog heen zou gaan, kan je een keer op Naples langskomen :) of ik/wij een keer bij jou op de koffie komen als een hele club airworkers in Naples zit.

Heb je al een idee waar je in Florida zou kunnen komen te zitten? Want zelfs in Florida zijn er wel een paar depressing plaatsen te vinden. Heb m'n opleiding in Kissimee gedaan vlakbij Orlando en kan je zeggen dat Kissimee nou niet bepaald een happy place is. Ft Lauderdale (home of Longdart) is echt wel beter:) en het weer is natuurlijk overal beter dan in Colorado :cool: Een avondje naar Nikky's Beach op Oceandrive 1 in Miami is niet te versmaden :D

Hoe dan ook, zou best wel een biertje met je willen drinken en de Amerika verhalen en mountain flying tips uit de eerste hand willen horen.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Dutch Meeting

Dutch Meeting

Het lijkt mij zeker leuk om de grote namen van dit board eens
te spreken....
 
Nou nou nou, give me a break zeg! mannen met een grote mond meeting misschien ja! maar meer ook niet ;).

Heren, lijkt me uiteraard gezellig! (bier met de club)

Zonder mn adres hier te gaan planten, ga ik in de buurt van Longdart zitten als het feest doorgaat.. Heb volgende week een gesprek met mn baas waarin hij zn plannen op tafel gaat gooien.. we'll see. moet het eerst zien, voordat ik het geloof.. Want grote praatjes hebben ze vaak hier.. Maar ik acht de kans redelijk groot, aangezien mn baas een filiaal gaat openen in Florida binnenkort, en we anders 2x per week van Colorado naar FL moeten, terwijl hier in Colorado alles al op poten staat..

Verder hebben we ook 1 filiaal aan de west kust en gaat er binnenkort nog eentje open in het westen.. Aardig wat coast to coast vliegen per week dus..

FD
 
he FD, stuur me eens een e-mail met de details waar jij gaat wonen en waar je baas gaat zitten. Ik kan je ook de naam geven van een persoon waar je baas geen zaken mee moet doen.....
 
Metro,

Ik bel je na mn trip morgen avond wel ff. rond een uurtje of 21:30 eastern.

FD
 
Ik ben het geheel met FD eens. Ga niet de bergen in zonder aanvullende training, het weer kan er in no-time omslaan.

Onderstaande ervaring staat mij nog bij als de dag van gisteren.

In 1983 vloog ik VFR een PA22-160 (Tri Pacer) over van Africa naar de U.K.

De approach op LICG (PNL) verliep iets anders gepland.

Ondanks een goede forecast bleek bij aankomst de wind gedraait te zijn en kwam nu over de bergkam. Een F27 die voor mij zat week hierdoor uit naar LICJ (PMO).

Omdat er voor een uitwijk te weinig brandstof overbleef, zat er weinig anders op dan ? of te ditchen. Andere opties waren er niet.

Een PA22 ditchen zag ik niet zitten, dus werd de approach ingezet.

Op downwind abeam de threshold (zeekant) de vleugeltip in een continuous turn (Flaps 1) iets voorbij de piano bar gezet.

Downdrafts van 1500++ FPM met matige tot zware turbulentie!

Met vol vermogen (160bhp) en met zeer veel kunst en vliegwerk ben ik uiteindelijk (zonder schade) geland.
 
Last edited:
Op downwind abeam de threshold (zeekant) de vleugeltip in een continuous turn (Flaps 1) iets voorbij de piano bar gezet.

Zo zeg ! maarreh die piano bar is nog blijven staan ?:rolleyes:

Dit riekt al aardig naar een verhaal die in de sectie "verhalen uit de cockpit" thuishoort, GBOF !
 
Papieren voor mijn FAA license zijn vandaag de deur uit gegaan. En ook bij het NAC alle gegevens voor mijn NQ cursus achter gelaten. Dus in de tweede helft van Mei ga ik via Miami een bezoekje aan Naples brengen. Gelijk kijken of ik door ook nog wat kan rond huppelen als ik niet met de NQ bezig ben.

Nu heb ik begrepen dat de RT in de states anders is dan die in de oude wereld. Ik ben in het verleden wel eens een boek tegengekomen hierover, maar ik kan dat dus niet meer vinden.
Heeft iemand hier nog een goede suggestie wat ik aan voorbereidding alvast kan doen ?

Mucho Gracias,
Marco
 
Zo, ben EVEN weg, mis ik gelijk de hele discussie!

FD:
Het is allemaal te doen, en heel rewarding, maar de MSA in de gebieden van bovenstaande trip is rond de 11/12.000' en in het begin 14 en 15.000'


Dank voor je zorg.. ik ga dit zeeeeker niet zonder ervaren piloot doen! Sterker nog, de trips worden georganiseerd, en als het goed is doe je deze trips desgewenst MET instructeur :grijns:

Haha... ik vond mijn XC naples - Palm beach - charlotte al spannend genoeg met een beetje dreigende bewolking!!

En ik heb inderdaad de service ceiling van een C-172 al eens vergeleken met de MSA.. en wat is de gemiddelde temperatuur daar.. :grijns:
Ik heb deze route al eens per auto afgelegd en weet dat het een hele mooie route is, daarom spreekt de trip me heel erg aan.. maarja ik ken mijn beperkingen..
Gewoon even zoeken naar een ervaren medestander of een instructeur mee..

Ik kan je trouwens tijdens je Colorado gedeelte goedkoop onderbrengen. En een tijdje met je ouwehoeren over bergvliegen (VFR) als je wilt.
Heeel goed plan!
 
Back
Top