Houd de droom dan toch op?

X

Xfg123

Guest
Beste Airworkers,

Omdat ik inmiddels in het laatste jaar zit van mijn huidige studie en medio zomer afstudeer ben ik bij een vliegschool geweest voor de selectie en deze volledig doorgelopen. Ik ben dan ook van harte welkom om na het afronden van mijn huidige school te starten.

Echter kan ik niet starten omdat ik de financiering niet rondkrijg. De financiële instelling leent je namelijk max 75K aan mits jij of je ouders(die hebben een BKR voor een hypotheek dus die vallen af) een bovengemiddeld salaris verdienen zodat je "voldoet" aan de voorwaarden om geld te krijgen, in dit geval mij omdat ouders max limiet zitten.

Dit is natuurlijk een hele grote teleurstelling.

Nu is mijn vraag, ik wil heel graag de opleiding doen maar kan geen financiering krijgen. Zijn er in het buitenland wel mogelijkheden (CAE/L3 bijv) met een buitenlandse kredietverstrekker of zijn ze daar ook heel streng(herinner me dat je 8 jaar geleden zonder al te veel moeite een hele lening kon krijgen + leefgeld). Of is dat ook niet mogelijk en kan ik maar na afstuderen met mijn HBO papiertje gaan werken en hopen dat er ooit een cadetship komt waarbij de Airline het bedrag voor je leent (zoals Austrian bijv doet).
 
Volgens mij heeft de KLS tegenwoordig een prima regeling.. heb je het daar geprobeerd?

PaBlauw.


Ze hebben nog geen info over de financiering voor 2018, denk dat voor TS dit niet een uitweg is. Omdat deze zelf 75K moet lenen.

https://www.pilootworden.nl/opleiding/kosten-financiering

De details en opleidingskosten voor 2018 zullen binnenkort worden bekend gemaakt. Houd onze website daarom goed in de gaten!

Wellicht het TUI MPL programma van België proberen? Kost namelijk 30K en je krijgt betaald tijdens de opleiding
 
Volgens mij heeft de KLS tegenwoordig een prima regeling.. heb je het daar geprobeerd?

PaBlauw.

Nog niet geweest maar ik ga het zeker proberen! Ben ook benieuwd of er opties in het buitenland, want mocht KLS ook niet lukken dan houd het op.
 
Wellicht het TUI MPL programma van België proberen? Kost namelijk 30K en je krijgt betaald tijdens de opleiding

Las op PPJN dat ze alleen Belgen aannemen voor de opleiding. Momenteel staat de vacature nog niet open maar zal hem in de gaten houden dank!
 
Nog niet geweest maar ik ga het zeker proberen! Ben ook benieuwd of er opties in het buitenland, want mocht KLS ook niet lukken dan houd het op.

Sorry, maar er zijn hier genoeg die het gered hebben net hard werken en self-sponsoring.
Maar daarmee kom je niet bij de KLM hebben we al begrepen.
 
Sorry, maar er zijn hier genoeg die het gered hebben net hard werken en self-sponsoring.
Maar daarmee kom je niet bij de KLM hebben we al begrepen.


Transavia idem. Als in het buitenland geen scholen zijn die je helpen aan een financiering, blijft alleen het modulaire traject over( wat in elk geval een financiële meevaller is, daar niet van).

Had alleen hoop dat het buitenland uitkomst kon bieden.
 
Ouderwets hard werken en me best doen is dus het antwoord.:)

Check evt BAA Smartlynx, Small Planet, Wizz Air Program.

Anders: TFC Kauffer, Condor, Aerologic

Het voormalige Flight Crew Training in Frankfurt. Kom zo even niet op de naam.
Anders modulair, maar accepteer dat je niet bij KLM aan de slag kan na opleiding.

Luchtmacht?
 
Check evt BAA Smartlynx, Small Planet, Wizz Air Program.

Anders: TFC Kauffer, Condor, Aerologic

Het voormalige Flight Crew Training in Frankfurt. Kom zo even niet op de naam.
Anders modulair, maar accepteer dat je niet bij KLM aan de slag kan na opleiding.

Luchtmacht?

Erg bedankt V1! Ga deze scholen (vooral TFC condor en Aero kende ik nog niet :D )
BAA wil dat je zelf een lening regelt in je eigen land of elders vertelde de dame aan de lijn.

Luchtmacht, militair worden zit niet in mijn bloed (denk dat ik dat selectietrajext niet overleef)

Ik hoop zoveel mogelijk een “goedkope” integrated opleiding te vinden of cadetship, dan is er wellicht hoop om bij de KLM/Trans aan de slag te gaan in de toekomst ooit.

Maar word het modulair dan kan ik er ook mee leven.
 
Erg bedankt V1! Ga deze scholen (vooral TFC condor en Aero kende ik nog niet :D )
BAA wil dat je zelf een lening regelt in je eigen land of elders vertelde de dame aan de lijn.

Luchtmacht, militair worden zit niet in mijn bloed (denk dat ik dat selectietrajext niet overleef)

Ik hoop zoveel mogelijk een “goedkope” integrated opleiding te vinden of cadetship, dan is er wellicht hoop om bij de KLM/Trans aan de slag te gaan in de toekomst ooit.

Maar word het modulair dan kan ik er ook mee leven.

Ten alle tijden moet jijzelf komen met de lening. Die regelen die scholen niet voor jou.

Wil je PERSE bij KLM of HV, dan enige optie is EPST, KLS. Voor die minimale kans dat ze uitzondering maken voor MFA studenten zou ik niet op gokken. Dus KLM HV, KLS of EPST. Wil je de deur openzetten voor buitenlands avontuur, dan zijn er buiten onze landsgrenzen meer mogelijkheden, maar zoals gezegd. Lening moet jij altijd zelf regelen.

Of modulair in stapjes naast je HBO baan. Aan einde van verhaal relatief weinig schuld of misschien helemaal geen schuld. Weg kan langer zijn, maar met weinig of geen schuld is ook fijn. Er is MEER dan alleen KLM of HV.
 
Ten alle tijden moet jijzelf komen met de lening. Die regelen die scholen niet voor jou.

Wil je PERSE bij KLM of HV, dan enige optie is EPST, KLS. Voor die minimale kans dat ze uitzondering maken voor MFA studenten zou ik niet op gokken. Dus KLM HV, KLS of EPST. Wil je de deur openzetten voor buitenlands avontuur, dan zijn er buiten onze landsgrenzen meer mogelijkheden, maar zoals gezegd. Lening moet jij altijd zelf regelen.

Of modulair in stapjes naast je HBO baan. Aan einde van verhaal relatief weinig schuld of misschien helemaal geen schuld. Weg kan langer zijn, maar met weinig of geen schuld is ook fijn. Er is MEER dan alleen KLM of HV.

Het word ook hoogstwaarschijnlijk de modulaire weg, ik kan geen lening krijgen namelijk (je netto inkomen moet erg hoog zijn of je ouders moeten dekken iets wat in mijn geval niet kan). Vliegen is vliegen, of dat nou in een Embraer 145 of A380 is maakt mij niet veel uit eerlijk gezegd. Het gaat mij erom het realiseren van een droom wat menigeen doet natuurlijk
 
ik kan geen lening krijgen namelijk (je netto inkomen moet erg hoog zijn of je ouders moeten dekken iets wat in mijn geval niet kan).
Ik weet niet of je "een bijzonder geval" bent, maar financiering is geen issue als je aan de KLS kan beginnen. Daar hoef je geen inkomen voor te hebben en/of "dekkende" ouders.
Hooguit een potje waar je je kost/inwoning uit zou moeten betalen, maar dat weet ik niet heel zeker.
De KLS heeft een, volgens mij, unieke afspraak met de ABN en KLM.

en.... na je opleiding binnen 5 jaar geen vliegende baan bij de KLM, dan krijg je de opleidingskosten terug...

Succes,

PaBlauw.
 
Ik weet niet of je "een bijzonder geval" bent, maar financiering is geen issue als je aan de KLS kan beginnen. Daar hoef je geen inkomen voor te hebben en/of "dekkende" ouders.
Hooguit een potje waar je je kost/inwoning uit zou moeten betalen, maar dat weet ik niet heel zeker.
De KLS heeft een, volgens mij, unieke afspraak met de ABN en KLM.

en.... na je opleiding binnen 5 jaar geen vliegende baan bij de KLM, dan krijg je de opleidingskosten terug...

Succes,

PaBlauw.

Voorlopig zitten de open dagen vol heb ik begrepen maar ga zeker kijken naar wat de KLS te bieden heeft.
 
HV ook niet met 737 ervaring & van een andere school en/of integrated..?

Minimum required flight experience if one has not completed any of the above flying training;
• 500 hours 737 NG in the past 12 months or
• 500 hours on aircraft with MTOW > 5700 kilograms

Het zou dan wel haalbaar zijn als je 500u weet te vliegen.
 
Iemand wel met insider info?

Ik vond dit op Aviabanen(zelfde als op de site van Trans overigens)
https://aviabanen.nl/vacature/first-officers

Houd dit in dat ab-initios die net van de school afkomen evenveel kans maken als iemand met 500u ervaring?
Je moet een van de volgende geïntegreerde vliegopleidingen hebben gevolgd, tenzij u voldoet aan de minimale vliegervaring;
Deze opleiding moet niet langer dan twee jaar geleden succesvol zijn afgerond;
EPST;
KLM Flight Academy;
Martinair Flight Academy;

Lijkt mij knap dat de kwaliteit van EPST/KLS/MFA gelijk staat aan 500u vliegervaring.
Minimaal vereiste vliegervaring als men bovenstaande vliegopleiding niet heeft voltooid;
500 uur 737 NG in de afgelopen 12 maanden of
500 uur op vliegtuigen met MTOW> 5700 kilogram.
 
Back
Top