Holland Exel maakt doorstart

hehe

hehe

Eindelijk, heerlijk stukje om te lezen. Wat de "gewone man" al vanaf dag 1 zag wordt pas na ruim twee jaar bevestigd. Het helpt niemand die er toen de dupe van geworden zijn, maar zoals gezegd een heerlijk stukje.

Zie die naaimachineventer nog met z'n groene trainingsjackje uit die veel te grote BMW stappen, nonchalant een stukkie kaugom wegtuffen en als een orkaan door het gebouw loopt en alles platmaait wat een andere mening heeft......

...heb ik het nog niet eens over die gepofte aardappel die H.P heet. Hoe vaker ik het stukje lees, des te meer zie ik de beelden weer voor me.....wat hebben die er verschrikkelijk naast gezeten met hun uitvoering van hun (overigens ambitieuze) plannen.

Ik wacht nu op de dag dat beddenkoning K.van D. met Air Holland IV BV van start gaat.

Climb350
 
Hmmm...niks wat ik zelf nog niet wist eigenlijk. Stel prutsers zijn het. En ik heb nog steeds geld tegoed van ze, van een type rating die ik dankzij die rukkers niet eens heb kunnen afmaken tegen het meegebrachte bedrag.

Vraag me af of er nu wat uit te halen valt op basis van hun 'mismanagement'.
 
Legal action

Legal action

Everyone who paid for a Type Rating at the EAG got screwed - you either paid too much or you didn't get what you paid for.

That's Fraud and Theft and it's very easy to prove. I'm not sure if there is such a thing as individual accountabiity under Dutch law.

So much for Erik and Harm's "conspiracy" - although I'll bet there are still people who believe this.

As for Cees - I seriously doubt a convicted criminal can be an AOC holder. We've seen the last of him.
 
De Vlieger: 'KLM wilde Martinair aan mij verkopen'

20-09-2007

AMSTERDAM - KLM wilde in 2004 Martinair verkopen aan de ExelAviationGroup (EAG) van Erik de Vlieger. De omstreden vastgoed- en luchtvaarttycoon heeft dat beweerd tegenover de Ondernemingskamer, dat een onderzoek heeft ingesteld naar het faillissement van de luchtvaartgroep. Dat meldt Arnold Burlage donderdag (20 september) in de Telegraaf.

Toenmalig KLM-president Leo van Wijk zou de omstreden zakenman het aanbod destijds tegelijk met een prijsafspraak voor Antillen-vluchten hebben gedaan. Het was kort voor EAG aan de grond raakte en de zakenman en zijn zakenpartner Harm Prins werden gearresteerd.

Het officiële rapport van het onderzoek van de Ondernemingskamer in Amsterdam is in bezit van de Telegraaf. Het tekortschieten van het management wordt daarin als oorzaak voor het faillissement aangegeven.

Luchtvaartmaatschappij HollandExel was een concurrent van KLM op vliegroutes naar de Nederlandse Antillen. “Zowel De Vlieger als Prins realiseerde zich dat een goede verhouding met de KLM van wezenlijk belang was voor het welslagen van de door de ExelAviationGroup op te starten lijndienst”, zo valt in het rapport te lezen. “Op zijn verzoek had De Vlieger in juni 2004 een onderhoud met L. Van Wijk.”

KLM en de EAG kwamen, aldus De Vlieger in het rapport, een vergaande vorm van samenwerking overeen, teneinde een prijzenoorlog op de lijndienst Amsterdam-Curaçao te vermijden. Zo zou zijn afgesproken dat HollandExel een tarief zou hanteren dat honderd euro onder de KLM-ticketprijs lag. In het rapport staat geen keiharde ontkenning van de beweringen, wel dat ‘desgevraagd’ de KLM “deze lezing van De Vlieger en Prins niet bevestigt”.

Tijdens het gesprek zou Van Wijk De Vlieger hebben aangeboden om de passagiersactiviteiten van Martinair over te nemen. Zover is het echter nooit gekomen. Begin 2005 ging EAG failliet.

Schadeclaims
Woensdag werd bekend dat de voormalige EAG-bestuurders Erik de Vlieger, Niek Sandmann en Harm Prins mogelijk schadeclaims aan hun broek krijgen. Het Financieele Dagblad meldde dat justitie de bestuurders de schuld geeft van de surseance van het bedrijf. Curator Wouter Jongepier van advocatenkantoor Boekel De Nerée ziet in het rapport 'voldoende aanknopingspunten' voor eventueel een claim tegen de betrokkenen.

Bron: Luchtvaartnieuws

Heeeeerlijk. Ik geloof dat De Vlieger ze nog steeds ziet vliegen, wat een fantasie heeft die man toch! Martinair verkopen.....waar had die huisjesmelker het van willen kopen dan? Van die 1 Miljoen die constant werd rondgepompt in z'n honderd bv-tjes waardoor het leek alsof het kapitaal 100 miljoen was?????

Mooiste is de laatste alinea.....eens kijken of mijn claim ook meegenomen kan worden!!!!

Wat een natte krant zeg, die De Vlieger.

Climb350
 
Just finished watching season 2 of "Prison Break" last night (highly recommended!).

Coincidence? :grijns: :grijns:
 
Als de bestuurders schuldig worden bevonden aan onbehoorlijk bestuur zijn ze wel persoonlijk aansprakelijk voor sommige acties van het bedrijf -- dus wellicht ook typeratings die niet geleverd zijn. Diegenen die nog geld/types tegoed hebben moeten dit goed in de gaten houden. Hoewel er van een kale kip weinig veren te plukken zijn....
 
Question

Question

A question for everyone who paid for a Type Rating at the EAG.

Who signed your contract on behalf of the EAG?
 
Weet iemand mischien of dit ook geld voor de oude Metropolis/ BASE vliegers? Zou graag ook een poot willen uitrukken bij die figuren, uiteraard zonder verdoving.
 
Straf voor Erik de Vlieger

Van onze correspondent OLIVIER VAN BEEMEN

PARIJS - De Nederlandse zakenman Erik de Vlieger is woensdag door de rechtbank in Parijs veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van een jaar.

De Vlieger zou medeplichtig zijn geweest aan verduistering van geld van de Franse luchtvaartmaatschappij Air Lib. Het vonnis valt lager uit dan de eis van achttien maanden en een boete van een kwart miljoen.

In 2003 ging Air Lib failliet, waarbij 3200 banen en vele miljoenen euro's verloren gingen.

De Vlieger presenteerde zich destijds als potentieel koper van Air Lib en zou bereid zijn geweest dertig tot veertig miljoen euro te investeren in de tweede Franse luchtvaartmaatschappij. Hij zag daar op het laatste moment vanaf.

© Het Parool, 26-09-2007, 11:46 uur

http://www.parool.nl/nieuws/2007/SEP/26/buit2.html
 
Back
Top