Holland Exel knijpt piloten uit

quote by FD:
Probeer voor de gein een keer aan paxen te verkopen dat ze (HE) de co aannemen met 200 uur die 45 k wil dokken, zodat ie een baantje heeft, ipv de co met 3000 uur die niet wil dokken, en niet voor dat salaris wil werken... Moet je eens kijken hoe happy ze daar van worden, als ze dergelijke dingen weten.

Doen ze dit niet bij meerdere airlines?
Hebben die ook niet co´s met 200 uurtjes in de rechterstoel zitten. Zelfs de grote jongens doen dat.
Dus het verschil zit ´m in de salarissen.
Zijn er niet een heleboel vliegers die ergens voor hun uurtjes betaald hebben om daarna ergens aan de bak te kunnen komen?
Of je nu daarvoor betaald of voor je typrating ik zie het verschil niet.
leg het maar uit...
 
S-tail

Jep, en dat verhaal van de WRR overschrijdingen
is maar het topje van de ijsberg.

En ik weet je volgende vraag al: wat dan allemaal?

Komt vanzelf wel naar boven. Als ik onze "vriend" AB
goed lees zit er nog veel meer aan te komen.
 
Last edited:
Jongens zullen we het topic WRR even laten varen, want daar zal de IVW wel boven op zitten. De maximale sanctie daarvan kan zijn dat de AOC wordt ingetrokken! Dus lijkt mij het niet zo leuk voor alle HE medewerkers om daarover te zeuren hier.
GRT.
 
Nou


Ik neem die vriend AB niet serieus. Wie hem verkozen heeft tot beste luchtvaartjournalist is me een raadsel, maar die man schrijft dikwijls gewoon uit de buik en niet vanuit feiten.

Je moet die artikels van hem eens een tijdje later bekijken. Dikwijls een hele laag sensatie erbij en dingen die absoluut nooit kunnen kloppen als je echt weet hoe het er aan toe gaat.

Toekomst zal alles wel uitwijzen, maar piloten vliegen niet buiten hun uren. Dat heeft ie ook al geschreven van Ryanair en Easyjet.
 
Autopet:

Mee eens. Laten we maar afwachten
wat de toekomst zal brengen en ik
hoop dat vliegend Nederland snel tot
rust komt want het is nu echt een puinhoop.
 
A/P Disc said:
Speedair

Kan het misschien in je opkomen dat
het allemaal waar zou kunnen zijn die
krantenberichten en dat er onveilige
praktijken gebeuren binnen HE?

Moet er dan maar niets gezegd worden zodat
er maar geld blijft binnenkomen??

Lijkt me nogal oneerlijk voor al die passagiers
achterin.

Lijkt een beetje struisvogelpolitiek van jouw kant.

Ik zit er te ver van af om te weten of het waar is of niet maar het gaat mij erom of dit soort berichten in de telegraaf moeten komen ofdat men dat niet intern kan oplossen.

Als vlieger ben je toch zeker verantwoordelijk voor je EIGEN veiligheid en als Captain heb je ook nog eens de verantwoording over een kist met passagiers + je collega's.

Als jij het niet veilig vind om te vliegen moet je dat vooral niet doen. Niemand heeft er iets aan dat er ongelukken gebeuren.

Op het moment dat er wat gebeurd ben JIJ wel verantwoordelijk, ookal spreken ze het bedrijf er later op aan, JIJ hebt het risico genomen om te gaan vliegen terwijl je not fit to fly was en ik kan je vertellen dat het je dan duur komt te staan. De gevolgen zal ik maar niet opsommen maar geloof mij maar dat het heel aangrijpend is en dat je dit allemaal niet wilt meemaken.
 
VNV heeft vandaag via Op De Hoogte Extra afstand genomen van het artikel in de Telegraaf. De telegraaf heeft duidelijk niet begrepen, wat het VNV heeft verteld per telefoon.

BM
 
Verwijdering?

Verwijdering?

Aangezien VNV afstand heeft genomen van de uitlatingen van de heer A.B. in de Telegraaf en de heer A.B. dus aardig kan fantaseren kan dit topic wellicht verwijderd worden?

Wel zo fair.
 
Even een vraagje Dutchie:

Heb je vliegervaring of enige kennis van
de luchtvaartwereld? Want het begint erop
te lijken dat je niet echt goed geinformeerd bent.

Faire vraag toch?
 
Fair

Fair

AP

Hele faire vraag en als je vaker hier bent zal je hebben gezien dat ik regelmatig heb aangegeven niet in de luchtvaart werkzaam te zijn. Meest directe raakvlakken met luchtvaart is dat ik frequent vlieg en dat een aantal kennissen wel direct in de branche werkzaam zijn.

Ik baseer mijn informatie op basis van waarnemingen, onderzoek en betrouwbare bronnen. Hetzelfde als ik doe als o.a. internal auditor. Indien ik dit niet zou doen op mijn werk, zal o.a. de AFM mij en het bedrijf flink op de vingers tikken.

Indien ik de plank volledig mis sla met mijn bijdragen hier, hoor ik dat graag en zal ik ook wegblijven van het forum. Ik denk wel dat bijdragen van niet-piloten van groot belang kunnen zijn om evenwichtigheid in de informatievoorziening te hebben. Wel zolang deze bijdragen ook daadwerkelijk toegevoegde waarde hebben!

En terugkomend op mijn suggestie van verwijdering, wat denk ik jouw aanleiding is, deze suggestie heb ik gedaan omdat deze thread is opgezet op basis/naar aanleiding van leugens van een krant. In mijn werk ben ik helaas vaak tegengekomen dat bedrijven kapot worden gemaakt door leugens en daarom sta ik altijd een faire discussie voor. Mocht jij toch betrouwbare bronnen hebben die deze thread wel ondersteunen, open dan een nieuwe thread zodat uit de inleiding duidelijk is dat jouw bron(nen) wel betrouwbaar zijn.

Truly yours en beschikbaar voor een goede discussie anyplace!
 
Allright, good answer.

Even terugkomend op de topic:
Ik geloof, helaas, AB in dit geval wel.
Mijn bronnen zeggen hetzelfde.
Ben met je eens dat ie vaak te ver
gaat maar in dit geval niet.

Rgds.
 
Dutchie,

Je bent van harte welkom hier. Lekker belangrijk of je wel of niet vliegt.

maar je denkt toch niet serieus dat dit topic weg gaat? Het is hier geen Russisch PBB.

En ik de dat A/P wel een klein beetje ergens misschien gelijk heeft..

Autopet,

helemaal waar, dat is vandaag de dag nou eenmaal niet meer anders, en het einde is ook niet in zicht. Maar bij de meeste andere west-europese maatschappijen staat er wel een fair salaris tegenover..

FD
 
AB

AB

@A/P
Wellicht een aparte sectie voor AB threads :D

Let's keep posted!

@FD
Gaf het als suggestie vanuit mijn professionele achtergrond. Topic mag van mij gerust blijven bestaan, maar dan wel op meer betrouwbare grond(en) omdat de aantijging in dit topic een hele zware en vergaande is! Vergelijk het maar (qua case) met Bram Peper en KPMG..... heeft de laatste een bom duiten gekost!:grijns:
 
Op zich een aardige discussie. En ja natuurlijk zit er een zeker sensatiegehalte in de berichtgeving van de krant van wakker Nederland. Maar dat het allemaal OK is dat is weer 180 graden de andere kant op. Zoals men zo vaak zegt: "de waarheid ligt in het midden".

In dit geval heb ik de neiging om toch een klein beetje de kant van de krant uit te hangen en schat in dat daar meer van waar is dan het tegenovergestelde. En dat simpelweg vanwege het feit dat ik zie wat voor soort mensen er in de top van dat bedrijf aanwezig zijn. Vooral het hele grote opperhoofd heeft de laatste dagen toch wel even laten zien uit wat voor hout hij werkelijk gesneden is. Om maar te zwijgen over zijn rechterhand (kan hij nu wel of niet op het feestje zijn?).

Ook bij de term "vastgoedmagnaten" hebben de meeste mensen hun ideeen. Vooroordelen enzo.... ja inderdaad. Maar helaas zou men nu op basis van de laatste acties van de managers van EAG voorzichtig de conclusies kunnen gaan trekken dat het toch allemaal niet zo fris is.

Ik ben er van overtuigd dat de mensen die bij EAG in cockpit zitten niet lopen te rotzooien met de regelgeving. Dit zijn professionals die weten waar hun verantwoordelijkheid ligt. En daar weten zij ongetwijfeld uitstekend mee om te gaan.

Toch is het zo dat er binnen het management van EAG een aantal mensen rondloopt die een iets zwakkere ruggegraat hebben. Het hele debacle rondom de wel niet overname van Dutchbird is daar een triest voorbeeld van. Mensen die met hun acties duidelijk te kennen geven dat zij daar zitten ter ere en glorie van hun eigen ego en portemonnee. Whatever happens.

Daarom geloof ik best wel dat er dat er toch stiekem een kern van waarheid zit in de berichtgeving van deze krant.
 
Back
Top