hoe staat het met arkefly?

Viper1983

New member
Hey guys,

het is al een tijdje stil omtrent arkefly.
Hoe is het momenteel gesteld met deze maatschappij? Op ppjn staat dat er nog steeds veel mensen weg gaan. Is het dan echt zo slecht daar???

plz give me some usefull info :biertje:
 
Jazeker, die!
Ik blijf lekker werven, hoe meer Nederlandse collega's hoe beter. En zo denken niet alleen de Hollanders erover. :D

Lache dat jij hier ook zit. Kom je deze zomer ook naar de BBQ? Zeker de moeite!

Erik
 
'ArkeFly draagt substantieel bij aan winst TUI Nederland'

13-03-2007

RIJSWIJK - Luchtvaartmaatschappij ArkeFly draagt substantieel bij aan de winst van TUI Nederland. Dat schrijft luchtvaartjournalist Arnold Burlage in de Telegraaf op basis van een gesprek met Steven van der Heijden, bestuursvoorzitter van TUI Nederland. ArkeFly ontstond twee jaar geleden uit HollandExel van Erik de Vlieger.

Eerder liepen combinaties van vliegbedrijven en reisorganisaties dramatisch mis, onder meer in Nederland die van Dutchbird en touroperator Sudtours. Buiten Nederland zijn reisconcerns met een grote eigen luchtvloot de gewoonste zaak van de wereld.

TUI Nederland zat drie jaar geleden nog diep in de rode cijfers. Nu draagt het Nederlandse onderdeel van ’s werelds grootste reisconcern weer stevig bij aan de financiële resultaten, die eind deze maand bekend worden gemaakt.

“We hebben niet de fout gemaakt om al onze vakantiegangers zelf te willen vervoeren. Dan zijn de vliegtuigen alleen in het hoogseizoen vol. Nu huren we nog steeds veel vliegcapaciteit van andere maatschappijen. We zijn een concurrent van transavia.com, maar tegelijkertijd ook een van hun grootste klanten”, zegt Van der Heijden in de Telegraaf.

“Als je een reisorganisatie en een luchtvaartmaatschappij in elkaar schuift, wordt het een behoorlijk ingewikkeld geheel. Maar je moet volledig integreren, anders haal je er geen voordeel uit. Het was een zware klus die meer dan twee jaar heeft geduurd, maar we kunnen nu zeggen dat de integratie is geslaagd.”

De vloot van ArkeFly, nu vier Boeing 767’s voor de lange afstand, wordt uitgebreid met zeker twee nieuwe Boeing 737-800’s voor de middellange afstand. De eerste van deze nieuwe generatie toestellen wordt in het najaar afgeleverd. Internationaal heeft het Duitse TUI-concern zes luchtvaartmaatschappijen met ruim 120 vliegtuigen.
 
Viper1983
Als je echt wilt weten hoe het daar aan toegaat, moet je een keer een rotatie meemaken. Of een keer een dagje op kantoor rondlopen, er lopen daar veel mensen rond, maar er zijn maar weinig die weten waar ze mee bezig zijn.
 
En zo verdient de "objectieve" journalist weer een gratis vakantievlucht...
Kan die met zijn familie lekker op stap. Of mogen mensen het daar niet over hebben?
Wat een natte wind die dikzak!
 
Er staat in dat artikel volgens mij niet zoveel dat onwaar is. Daarmee is niet gezegd dat het goed gaat met Arkefly. Als er tegen te lage tarieven gevlogen wordt door Arkefly is dat nl goed voor het positieve resultaat van de gehele groep. Op dit moment mogen de verliezen van de afgelopen jaren (ook van het overgenomen Holland Exel) nl ook nog eens afgetrokken worden van de belastingaangifte) dus kan me voorstellen dat het voor de groep nog niet zo slecht is...
 
Stond vanmorgen op luchtvaartnieuws een artikel over inhuren door de nederlandse chartermarkt. Viel me op dat er geen sprake meer is van een 2de 737-800 voor Arkefly deze zomer? Of krijgen ze er zelf al 1 voor de zomer?
 
De PH-MCV gaat weer voor Arkefly vliegen, de lease naar BMI is ergens in mei afgelopen. Dus het lijkt mij dat ze dan wel voldoende capaciteit hebben.
 
Back
Top