Hoe betaal je je opleiding in de VS?

Gone Birdy

New member
Begin volgend jaar begin ik een vliegopleiding in Amerika. Als het even kan wil ik gebruik maken van de sterke euro-koers, maar ik ben niet van plan om met duizenden dollars onder mijn arm een wisselkantoor uit te lopen.
Hoe hebben jullie je opleiding in Amerika betaald? Een dollarrekening geopend bij een NL-bank, een rekening in Amerika geopend en daar euro's naar toe gesluisd? Wat zijn de mogelijkheden? Tips?

Bedankt:)
 
creditcard en euro-koers

creditcard en euro-koers

De actuele koers bepaalt hoeveel je voor je euro's krijgt als je een creditcardbetaling doet in de VS. Ik wil juist voor de gehele opleidingskosten in 1 keer dollars. Nu is de koers nog goed. Anders loop ik het risico dat ik over een jaar dollars koop voor een beduidend lagere koers dan nu.

Gewoon met creditcard betalen van een NL-euro rekening lijkt me dus niet voordelig. Natuurlijk kan de koers ook nog beter worden, maar ik neem liever de winst die ik nu kan pakken in plaats van te gokken op de toekomstige koers.

Heeft iemand hier al eens mee geworsteld?
 
Je kan ook een checking account openen. Toen ik in de USA zat had ik iemand in NL gemachigd voor mijn bankzaken. Ik heb vervolgens een checking account in de USA geopend, en het gewenste bedrag in één keer (door de gemachtigde persoon) uit NL via een wire transfer naar mijn checkin account laten overboeken. Je krijgt dan een chequeboekje en kan gewoon met cheque afrekenen, of af en toe een cheque verzilveren zodat je contanten hebt.
 
een rekeing in de USa kun je vergeten, tenzij je daar familie/vast adres hebt

Ik zou idd kijken of je hier een dollarrekening kunt openen.

Suc6 met je opleiding!
 
Volgens mij moet je tegenwoordig een studentenvisum hebben om in de USA een vliegopleiding te mogen volgen. Aan dat studentenvisum is een verblijfsadres gekoppeld (verplicht!). Ik heb toentertijd op dat visum (icm. adres) gewoon een rekening kunnen openen (je kan bijv. ook een social security number krijgen, maar er staat een beperking op, only authorized to work with INS authorization oid)....Ik kon in elk geval met het studentenvisum alles gedaan krijgen, behalve werk....

(dit is overigens bijna 10 jaar geleden, toen werden buitenlanders daar nog redelijk vertrouwd, na 911 kan alles anders geworden zijn natuurlijk)
 
Ik heb destijds een Dollar rekening bij de ABN-AMRO geopend. Dit is een girale rekening waarvan je cash geen geld kunt opnemen maar alleen transferen naar andere rekeningen of travelercheques kunt opnemen. je kunt hierna het hele bedrag in travelercheques opnemen (deze zijn verzekerd tegen verlies of diefstel dus hierbij heb je niet het risico wat je bij cash hebt. Deze travelercheques zijn goed te gebruiken, zelf bij de lokale supermarkt kan je deze nog gebruiken. Nadeel is wel dat je 1% voor het aanmaken (lees de verzekering betaald).

Je kunt het geld ook vanuit een girale rekening overmaken maar hiervoor betaal je tramsfer kosten.

Het voordeel van beiden is dat je wel kunt hatchen (vooruit dollars kopen tegen middenkoers)

een derde alternatief is dat je gewoon met je bankpas geld pint. Dit is goedkoper als cash geld opnemen met je creditcard.

Succes, P
 
Zoals JC hierboven al meld; Het openen van een bankrekening in de VS is niet meer mogelijk, tenzij je een Soc. Security card kunt tonen. Ook ik zou gewoon met een credit card naar de VS vertrekken. Checks, girobetaalkaarten, postwissels en dat soort fratsen hebben volgens mij nooit lekker soepeltjes gefunctioneerd tussen de VS en Europa.

Succes met je opleiding.
 
Mijn salaris staat toch echt op een wells fargo (us bank) rekening.. En heb geen social sec. nr.

FD
 
Ik heb met alle 40.000 dollar nog nooit een probleem gehad met betalen met traveler cheques of het geld opnemen van een ATM met mijn ABN-AMRO bankpas.

Je kunt ook gewoon een SSN opvragen hiervoor heb je geen greencard / recidency nodig. Je belt hiervoor gewoon her SS office een je krijgt je nummer per post togestuurd. Je hebt hier natuurlijk wel een ardres voor nodig maar dit kan ook een tijdelijk adres zijn.

P.

P.S. hoe kan jij trouwens werken zonder SSN Flying dutchman. Dit is volgens mij ook onmogelijk tenzij je zwart wordt betaald
 
nope, eerste 8000 USD (ongeveer! don't shoot me) hoef je geen belasting over te dokken, en daar zit ik nog net niet aan, zit hier een kleine 2 maanden.. Krijg binnenkort wel een ssn (lees: binnen een week) aangezien ik deze indeed nodig heb voor belastingen, maar ook maakt dat het leven veel makkelijker hier vbw verzekeringen afsluiten etc etc.. Maar had 'm dus niet nodig voor het verkrijgen van een bank rekening..

Ik heb het trouwens ook gedaan zoals mijn collega hierboven.. Geld van m'n lening op m'n ABN rekening, en lekker flappen tappen!

all the best!
FD
 
Meeste Amerikaanse banken heb je het volgende nodig

- US Drivers license
- US Social Security Number ( Niet voor alle banken, maar wel verplicht bij een "joint account" d.w.z. jij en een partner)
- Telefoonrekening afschrift wordt ook wel eens gevraagd.

Ik zou voor Washington Mutual Kiezen. Daar zit ik nu 2 jaartjes en bevalt prima. Is gratis met een VISA Checkcard. (Betalingen worden DIRECT van je account afgehaald in tegenstelling tot een credit card). Internationale Wire Transfers zijn het makkelijkst. Ik sluis met internetbankieren van me NL account naar me Amerikaanse als de koers gunstig is. Ik betaal $25,- per transactie aan beiden zijden. (totaal dus $50,-). Kijk op www.wamu.com . Dit is t.o.v. de volgende banken ZEKER de beste:

FIRST UNION
WACHOVIA
BANK OF AMERICA
WELLS FARGO
RBC VENTURA
CREDIT UNION (bestaan er honderden van)
ook alle locale banken.

Bij de meeste moet je namelijk ook een minimum balance houden. Ga je daar onder, dan krijg je een geldboette.
Mocht je nog meer willen weten dan hoor ik het wel. Je kan me altijd via email contacteren. flyhigh@usa.com

Met vriendelijke groeten, Sander :grijns:
 
bedankt voor de tips

bedankt voor de tips

Daar zitten veel handige weetjes bij. Bedankt, ook voor de succeswensen.

Inmiddels heb ik van de school te horen gekregen dat zij verklaringen opmaken waarmee ik een Amerikaanse bankrekening kan openen. Om de voordelige koers te benutten lijkt het me dan het beste om in een keer een flinke wire-transfer van mijn postbankrekening in Nederland (eventueel via een gemachtigde) naar de rekening in de VS te doen. Die transfer kost geloof ik maar 9,5 euro bij de postbank.

Groet
 
ik heb in amerika met een normale abnamro pinpas nooit problemen gehad. voor de grotere bedragen aan vliegscholen gebruikte ik een creditcard van de abnamro. wel moest ik even mijn limiet van 1000euries verhogen naar 5000 per dag ofzo.

je moet wel eens in de zoveel tijd je creditcard blokkeren voor de zekerheid, want ik ben er achter gekomen dat je in amerika NIEMAND kan vertrouwen. zelfs niet een vliegschool met grote naamsbekendheid. dus als je het zaakje niet vertrouwt, meteen na de betaling je kaart blokkeren (zeg maar dat je hem kwijt bent ofzo), en binnen een paar dagen ligt er in nederland weer een nieuwe creditcard voor je klaar, kleine moeite dus scheelt een hoop ellende.

mocht je toch nog opgelicht worden, dan moet je interpay nederland (voor mastercard) laten weten om hoeveel geld het gaat en wie je heeft opgelicht etc. en heb je een grote kans dat je het terug krijgt. ze zijn ervoor verzekert...dus...in mijn geval werd er $4000 van mijn creditcard afgehaald waar ik niet voor had getekend, ook niets voor had ontvangen, en interpay heeft dat geld uiteindelijk voor mij terug gevorderd

succes!

m.h.
 
Hoi

Ik heb zelf bij ALL ATPS mijn ATPL gedaan. (de 3-daagse cursus).
Het zaakje zat daar wel professioneel in elkaar. Het gekke was wel dat mijn instructeur maar 900 uur had, terwijl ik toen al over de 2000 zat.
Over eventuele andere onderdelen van ALL ATPs kan ik niets zeggen.
 
Back
Top