Hoe ben je bij je huidige maatschappij terecht gekomen??

GridMora

Member
Hallo allemaal,

Hoe zijn jullie in jullie huidige maatschappij terechtgekomen. Dus met hoeveel uur ervaring / achtergrond ben je begonnen met je huidige vliegbaan....

GM
 
Wel, heel makkelijk ! In september 1999 afgestudeerd aan de KLS, in januari 2000 in Bremen begonnen met de conversie voor Lufthansa. Sindsdien F/O Avro RJ 85 bij Lufthansa CityLine.
 
Tijdens het schilderen bij mijn zus gebruikte ik de Telegraaf tegen het morsen. Zag toen toevallig een advertentie voor de VLM, reageerde met mijn 2700 TT en 500 Multi piston (IAC, geen Ameriflight)en halikidee, twee maanden later zat ik in Hoofddorp voor de CBT.
 
Tijdens de training voor mijn B3 kwam ik iemand tegen die een profcheck kwam doen. Hij vertelde me dat hij bij DHL in Bahrain vloog. Ik vertelde hem dat ik dat ook wel wilde en 3 weken later kreeg ik een telefoontje: "He buddy you want a job, you got a job. Get your ass to Brussels next week for a jumpseat. See you in Bahrain buddy". Ik had een aantal jaar meer moeite moeten doen om bij de AH vakkenvuller te worden.
 
Maar er zijn dan ook meer mensen die bij AH willen werken dan in een zandbak.
Anyway,
Ik werd door IAC gebeld, via hun heb ik mijn opleiding gevolgd (1300 TT, incl 500 ME). Of ik interesse had om Beech 1900 te vliegen. 2 maanden later zat ik middenin de Harmattan stof te verzamelen.

cheers.

ps Buffy alles OK?
 
Buffy,

Dan heb ik aan jou ook nog een vraagje: Ik zou ook daar willen werken :D
Euh........ euhm...... (Nu nog ff 3 weken wachten......

GM
 
Opleiding bij een kleine school in de US gedaan.. Net klaar en kan over 2 maanden (Als m'n werkvergunning binnen is) beginnen als f/o bij een charter (part 135 en 91) op de B200. En we krijgen als het feest doorgaat een Citation over 3 maanden hier in Colorado, dus dan kan FD voor de 2e keer binnen 6 maanden naar Flightsafety..

g'day

FD.
 
A slightly different route

A slightly different route

Private Licence at the Air Training College, Calgary, Canada.

Commercial/Multi/IFR at Mount Royal College, Calgary.

7 Years Buffalo Airways flying mostly DC-3 out of Fort Smith, Hay River and Yellowknife.

7 Years air holland charter flying mostly 737-300 and later 757

15 months Martinair flying 757 and 767.

Presently 2.5 years DutchBird flying 757 and now A320. Hope I can finally break my 7 year record
:D
 
Helaas hebben ze de aanname eisen omhooggeschroefd. Minimaal 1000 uur en 100 multi. Ik heb wat navraag gedaan, en het antwoord was dat er mensen zat waren. No free lunches.
 
Als ik mij niet vergis zal er komende Flight International een advertentie van ons geplaastst worden. Ik kan niet zeggen of het alleen voor 727 crews is of ook voor turboprops.
 
ik woon sinds mijn 13de in Spanje, om precies te zijn in BCN, toen ik 16 was ben ik begonnen bij de handlingcompany van Spanair op El Prat (luchthaven BCN) toen ik mijn middelbare school heb afgemaakt ben ik naar Aeromadrid gegaan om mijn ATPL + typerating A320 te halen,
in het weekend heb ik hard gestudeerd en gewoon doorgewerkt bij de handlingcompany toendertijd op barajas (madrid) daar ben ik via via in contact gekomen met de line instructeur van Spanair, dankzij hem ben ik ook bij Spanair terecht gekomen, toendertijd als junior first officer, na 3 maaden ben ik doorgestroomd als senior first officer.

Ik werd toendertijd door dezelfde instructeur gewezen op een vacature op de A321, waar ik nu als senior first officer werkzaam ben en in februarie ga ik daar beginnen aan de opleiding voor captain.

Als je hier in Spanje geen kensisen hebt dan kan ik je zeggen dat je het heel moeilijk gaat krijgen om bij een Spaanse maatschapij binnen te komen, het maakt dan niet uit of het Iberia of Spanair of Aereuropa is, er zullen heus wel mensen zijn die wel op die manier binnen komen, maar die zijn op een hand te tellen denk ik.

Mijn standplaats is Barcelona, hier woon ik ook en vandaaruit vlieg ik veel charter vluchten naar verschillende bestemmingen in Europa en daarnaast ook lijndienstlvuchten binnen Spanje.
 
Back
Top