HKG Time

Reach52,

Er is een kansje dat ik nu met oud & nieuw ook in PVG ben.
Gotta love corporate; at least I don't have to worry about a schedule :)
 
Dinsdag a.s land ik om 14:40 LT in HK, vertrek is donderdag 0120 LT. Zijn er nog plekken die ik absoluut bezocht moet hebben?

Zit trouwens in het Hong Kong Sky City Marriot hotel, deze bevind zich volgens mij op het vliegveld :(
 
Even vanaf Tung Chung (vlak bij vliegveld) met de kabelbaan (Ngong Ping) naar de Buddha. De kabelbaan kun je vanaf het vliegveld zien en is vooral met mooi weer een ritje waard.
Als je tijd hebt om naar het centrum te gaan even met de Peaktram naar the Peak en even met de langste roltrap (The escalator) naar boven.
's Avonds stappen in de "wijk" Lan Kwai Fong.
Er zijn nog veel meer leuke dingen te doen, maar voor de weinige tijd die je hebt is dit waarschijnlijk een goed begin.
Veel plezier.
 
De kabelbaan is inderdaad erg mooi, ook bij bewolking. Je kan het vliegveld mooi zien vanuit de kabelbaan. Over de hong kong peak, ben ik minder enthousiast, want de dag dat we erheen gingen, werd het precies mistig toen we op de top waren en toen hadden we geen uitzicht.
Een ander leuk iets vond ik de laser show, die is elke dag 20:00 (geloof ik) in de haven (op dezelfde plek als het vuurwerk, maar daar moet je ook niet teveel van verwachten). En als je toch in de victoria harbour bent, kan je de avenue of stars zien (ietwat gelijk aan hollywood) met handafdrukken en -tekeningen met o.a. Bruce Lee, Jackie Chan en Jet Li
 
Zo dan, net terug van een bezoek aan Boedda dat is een best beeld!! Mooie rit ook in de kabelbaan en een mooi zicht over het vliegveld van Hong Kong. Gisteren ook nog de symphonie of lights bezocht met collega van me om daarna wat te eten in het "Spaghetti House".

Helaas zit het er al voor me op maar hoop snel weer terug te mogen keren in HK!
 
Volgende keer effe eten in de "frites"
Belgisch bier en goed eten
 
Ik ben sterk aan het twijfelen tussen HKG en SIN.
Ja, die luxe heb ik, ik ben namelijk aan het reizen. Chinees nieuwjaar lijkt me leuk om dat eens "goed" mee te maken. Iemand die mij kan helpen met deze uiterst zware dilemma? :angel:
 
De keer dat ik met kong si fat choi in SIN was was het extreem rustig in de stad. Gros van de winkels is i.i.g. dicht. Heb het wellicht dan ook niet goed meegemaakt ;)
 
Back
Top