Hit-list gelekt door CP Fly By piloot

Phuket Dragon

New member
Vandaag zondag 2 artikels in de Hongkong Sunday Morning Post.
Ook 9 maanden terug werd een Fly By uitgevoerd met een gloednieuw Boeing 747dit gebeurde ook met een 777 in Januari dit jaar weten we nog.

De Briton Ian Wilkinson 55 jaar een van de airlines most senior Pilots was gedwongen ontslag te nemen nadat hij 9 meter boven de runway de Fly By maakte. Ian is lid (was nu ) van de Star Chamber en er stonden 195 piloten op een lijst waarvan er 51 van werden ontslagen in 2001, 2 mochten na een rechtzaak blijven dus werden het er 49 die de 49ters worden genoemt.

Ian W heeft de lijst gegeven aan 18 piloten die een rechtzaak via het HK high Court aan hebben gespannen tegen C.P en wegen unfair ontslag.

Toen hij de Fly By uitvoerde zat de chairman Christopher Pratt en de Engineering director Christopher Gibbs in de jumpseat achter hem.

Het tweede artikel een beetje groter en begint met,

The Saga of Cathay's pilot hit-list

Years have passed since the sacking of the 49ers, but a leaked document has reased new questions.

Cathay knew or felt they knew that the laws of HK would let them get away with this, so they did, It was and remains a digraceful episode in the history of the Airliner

rare smaak in je mond als je alles leest.

Bron Sunday Morning Post.
 
Ik volg het ook niet helemaal, maar als je op de één of andere hit-list of shit list van management staat, zou ik geen rare capriolen uithalen. En al helemaal niet als ze een meter achter je zitten mee te gluren.

Hoe senior of ervaren je bent in het wereldje.

Maar ja ik heb niet alle details van het verhaal meegekregen, zal nog wel een andere kant aanzitten.
 
Nee, het had beter in het Azie forum gepast.
Heeft te maken met Cathay en de gebeurtenissen met 49 onstlagen vliegers in 2001 en de recente flyby waarbij 1 chef vlieger gedwongen ontslag heeft "genomen". Je moet inderdaad wel wat inside informatie hebben om deze thread te begrijpen.
 
Als jullie deze post niet begrijpen, dan zegt dat echt iets over IQ, interpolatie en interpretatie vermogen..
 
Ben het met Superpilot eens. Vrij kort samengevat maar goed leesbaar. Sim maat van me tijdens de Japanse ATPL training was een 49er. CX probeerde zijn leven zuur te maken maar dat is toch niet helemaal gelukt. Hij was er toch wel ziek van dat hij van de ene op de andere dag zonder reden op straat kwam te staan. Het enige wat hij "misdaan" had was dat hij vertegenwoordiger was van de HKAOA. Als trap na was CX ook betrokken bij het negeren van zijn solicitaties bij andere bedrijven. Lekkere hap!!
 
Back
Top