Het eerste schaap is over de dam

76-er

Active member
Op de OAD site staat dat ook TFL is ingehuurd om een paar Onur vluchten over te nemen. Tot zover de theorie dat TFL geen klandizie zal krijgen van concurrerende bedrijven.
 
Dacht te hebben gelezen dat dit slechts voor de korte termijn is. M.a.w. een paar vluchten worden overgenomen.

Maar wie weet. Een 3-tal jaar geleden werden zo'n beetje alle vluchten naar Turkije door Air Holland uitgevoerd en OAD zit niet in de TC groep.

Dus wordt het een kudde, of is er sprake van een verdwaald schaap?
 
Re: Het eerste schaap is over de dam

76-er said:
Op de OAD site staat dat ook TFL is ingehuurd om een paar Onur vluchten over te nemen. Tot zover de theorie dat TFL geen klandizie zal krijgen van concurrerende bedrijven.

Beetje kort door de bocht 76. Zeker een schaap maar verder helemaal niet zoveel bijzonder. Inhuur in deze periode is orde van de dag.

Inhuur door een TO die normaliter gebruik maakt van de diensten van Onur Air..... :1855: Mmmhhh. Maar daar is in andere threads al genoeg over geschreven geloof ik.

Ja! Brood op de plank. Zeker goed. Maar daarmee de hele theorie overboord gooien? Tijd zal het leren.
 
@76-er

Een ietwat kort door de bocht.

Er moet wel onderscheid worden gemaakt tussen structurele/seizoens inkoop en inkoop op incidentele basis.

Besef dat ONUR zo'n 70 vluchten per week maakt op NL. Deze moeten worden door de touroperators elders worden ingekocht.
Schijnbaar zitten HV en MP vol dus blijft TFL als goed alternatief over. Wat zou jij doen als touroperator: mooi tariefje een Hollandse maatschappij laten vliegen of een buitenlander inhuren tegen de hoofdprijs??
 
Pas als OAD Arke Fly de hele zomer heeft gecontracteerd is er sprake van een schaap en een dam.

Overigens vind ik het erg wrang dat er zo'n reeks aan rapportages en incidenten moet plaatsvinden bij Onur wil een NEDERLANDSE touroperator bij een NEDERLANDSE luchtvaart maatschappij instappen. Geld verdienen ok, maar daar de veiligheid voor opofferen vind ik stuitend. En als Onur nu weer beloofd z'n zaken op orde te hebben dan is het allemaal weer goed? Dacht het niet. Meneer Frankenhuis zou zich diep en diep moeten schamen.
 
Ok Ok, ik was een beetje te makkelijk met m'n conclusie. Excuus.

Het geeft trouwens wel aan dat het capaciteitstekort aardig nijpend is op dit moment. Maar er zit idd een groot verschil tussen het opvangen van een handjevol vluchten of een seizoenscontract. Speaking about Frankenhuis, hij heeft zich al laten ontvallen in de toekomst niet meer met clubs als Onur in zee te willen gaan. Eens kijken of hij nog steeds van die ferme taal heeft wanneer er voor het volgende seizoen onderhandelt moet worden. Interesting times ahead, as usual.
 
Last edited:
Geloof je dat nou werkelijk? Touroperators willen voor een dubbeltje - lees eurocent - op de eerste rij zitten. Elke cent is meegenomen. Er moet toch op de kosten gelet worden. Windowshopping heeft dat ook wel. En als OAD dit seizoen TFL kan inhuren, zullen ze dat ook zeker doen.
 
76-er said:
Speaking about Frankenhuis, hij heeft zich al laten ontvallen in de toekomst niet meer met clubs als Onur in zee te willen gaan.

Ik geloof best dat onze Louis dat heeft gezegd. Hij moet nu immers redden wat er te redden valt. Mensen moeten OAD en Onur niet in een adem gaan noemen want anders dan is het gedaan met OAD.
Onze Louis is aan damagecontrol aan het doen. Volgend jaar is weer een nieuw jaar en dan stapt hij weer vrolijk bij de goedkoopste turk aan boord. Als het Onur niet is, is het Fly Air wel. Of Magic Blue.
Meneer Frankenhuis is ook bij DB weggelopen om voor 3 eurocent minder bij HLN te boarden. HV en MP hebben ook nog wel een appeltje te schillen met Louis dus denk niet dat hij daar aanbiedingen zal ontvangen.
 
Lees overigens net een stuk in de Reisrevue waarin Frankenhuis zegt dat hij "wellicht" in de toekomst niet meer gebruik zal maken van Onur. Ik geloof dat het woord wellicht een vrij zware nadruk heeft... ...
 
om een eurocent besluit een touroperator toch maar niet in zee te gaan met een bepaalde airline. het is maar net hoe de wind waait..... het is dan wel moeilijk te bewijzen of het blauwe blok aan kartelvorming doet....
 
Het tweede schaap

Het tweede schaap

Komende winter gaat Arkefly elke woensdag, vrijdag en zondag voor TUI, First Choice en FlyBrazil op Fortaleza, Natal, Porto Seguro en Recife vliegen. Het gaat om 35000 stoelen. TFL verwacht de komende weken nog meer contracten met 'vreemde' TO's.

source: Reisrevue
 
Financial side?

Financial side?

Still waiting to hear anything about the financial side of Arke Fly.

Steven's keeping very quiet about this aspect of the company.

Are these flights going to make money or is it more "(Be)low cost ICA"?
 
Hoe lang weet ik niet. Is ook niet zo interessant. Maar waarom niet meer dan?

(en ik heb het niet over pedofielen) ;)
 
Omdat je als kleine westerse club volkomen kansloos bent tegen al dat Oosterse geweld op de BKK route. Simpel.

Zeg McRider, als hoofd vliegdienst (gezien je profiel) zou je toch moeten weten dat ook MP vanaf 1-7 weer op FOR vliegt.:D

Ennuh 19, de winst- of verliescijfers voor TFL zijn nu onder de TUI vlag toch volkomen irrelevant geworden? Brittania en Hapaglloyd hebben immers ook geen winstoogmerk meer. Zolang de TUI-groep als geheel maar goed draait. En dat doen ze wel (weer).
 
@19 of 77

TFL is nu onderdeel van een beursgenoteerde onderneming. Zo’n onderneming staat onder toezicht van een aantal toezichthouders ( in Nederland zijn dat bijv.de AFM en Euronext) De beursregelementen schrijven voor dat als er over de onderneming of een van haar dochters koersgevoelige informatie naar buiten wordt gebracht, dat deze informatie dan aan alle stakeholders tegelijk bekend gemaakt moet worden. Dit ter voorkoming van voorkennis.
Al zou TFL deze informatie naar buiten willen brengen, dan moet dat via TUI in Duitsland.
 
Is it or isn't it?

Is it or isn't it?

@Bongile

Interesting point. A quick search of the TUI websites indicate ArkeFly is a subsidiary of TUI Nederland. TUI Nederland is indeed part of TUI AG but whether this is the case with ArkeFly is unclear.

Don't forget Steven has already copied some of Erik de Vliegers business tactics - the results ain't pretty!

@76-er

Brittania and Hapag Lloyd are professionally run companies that make money and offer good terms and conditions to their staff.

This is the complete opposite to the situation at ArkeFly.

I don't agree that the financial results at ArkeFly are irrelevent. The results at ArkeFly will mean that TUI Nederland loses money on an annual basis - I doubt they'll ignore this in Hannover.
 
Het derde schaap

Het derde schaap

Ik heb het jaarverslag 2004 van TUI eens doorgebladerd, maar kan daarin niet veel vinden over de TUI-airlines. In ieder geval geen cijfers. Wel wordt er een opmerking geplaatst dat de opstartkosten van de LCC divisies, Thomsonfly en HapagLloydExpress in de tientallen miljoenen lopen.

Hoe zou het trouwens nu met de brandstofaankopen lopen? Wordt er nu door de Duitsers centraal ingekocht (en gehedged) of doet TFL dat nog steeds zelf? Met een dalende euro en een olieprijs die de 60 dollar heeft gehaald niet onbelangrijk. Voorzichtig uitgedrukt.

In ander nieuws: ook diehard MP-fan Special Traffic (Kuoni) gaat met TFL in zee, op vluchten naar Cuba.
 
Last edited:
Back
Top