"Het beestje heeft wel z'n best moeten doen..."

Diana

Active member
"Het beestje heeft wel z'n best moeten doen...", vertelt Berry Macco, na zijn deelname aan de Missing Man Formation bij de begrafenis van prins Bernhard.

Op zowel het RTL-nieuws als op het NOS-journaal waren mooie beelden te zien van de formatie, gefilmd uit één van de F-16's. Bij de NOS inclusief interviewtje met Berry Macco. Mogelijk nog herhaling later op de avond en anders via internet:
http://www.nos.nl/journaal/voorpagina/index.html (op filmcameraatje klikken, het interview is helemaal aan het eind ter hoogte van de teller 23.10).
 
Ik heb de ceremonie live zitten kijken met Nederlands commentaar via de schotel en het zag er heel indrukwekkend uit, met al dat militaire ceremonieel.

Ik heb al dat militair ceremonieel een beetje gezien als een kleine wraakactie. Hij was ontzegd uit al zijn militaire bevoegdheden en met deze afscheidsceremonie leek het wel of hij zou zeggen. "Jullie hebben mij dit belangrijke deel van mijn leven geprobeerd af te nemen maar ik zal jullie laten zien wie ik ben / was"!

Daarnaast vond ik die actie met die spitfire en 3 f16 kisten ook wel erg machtig en een respectvol eerbetoon aan ZKH Prins Bernhard der Nederlanden.
 
Last edited:
Ik heb het, wegens mijn nog niet aangesloten schotel, hier op internet zitten kijken....indrukwekkend...
Als oud KLu militair, en lid vliegtuigbemanning, is dit qua militair ceremonieel ook mooi om te kijken..met zeker de 3 F16's en de Spitfire in de missing man als kippevel hoogtepunt...
was een mooi eerbetoon aan iemand die dat verdiende...respect
 
Oef!

Oef!

Als dat dezelfde Macco is die 8 jaar geleden nog een spitfire bijna om zeep hielp door het landingsgestel maar half naar beneden te doen (dubbele handeling in een spit), dan ben ik blij dat dit goed is afgelopen! Dat heeft de Klu toch weer aardig wat centjes gekost destijds.

Hoewel, heeft iemand hem nog terug zien komen?:p:


@ Berry; Jeffrey is er wel beter van geworden!
 
Zag op de foto's en het filmpje dat die Spit elipse vormige vleugeluiteinden had..Dacht dat de Nederlandse Spit van SKHV 'clipped wings' had...sinds wanneer is dat veranderd??
 
execute, execute NOW!

execute, execute NOW!

TailEndCharlie: meen dat die tips er (speciaal?) weer opgezet waren
Local: yep, dezelfde Macco, meen ook zelfde kist
Anne: Het was de Polly Flight, bestaande uit Polly 1, 2, 3 en Spit01. Polly 4 en 5 vlogen boven de wolken als spare, en Polly 6 ging direct naar LWD. Polly 4 heeft ook nog even bij de formatie gevlogen. Na de flypast over Delft zijn Polly 4 en 5 naar LWD gegaan, Polly 1,2,3 via Gilze naar LWD en de Spitfire VFR naar Gilze.

Polly 1 = F-16AM J-009
Polly 2 = F-16AM J-869
Polly 3 = F-16BM J-064
Polly 4 = F-16AM J-001
Polly 5 = F-16AM J-006
Polly 6 = F-16BM J-211
Spit01 = Spitfire LFIXB PH-OUQ/3W-17

Heb het ook via het internet (helaas niet live) moeten bekijken maar wat heeft de KLu zich van haar beste kant laten zien. Indrukwekkend afscheid van een indrukwekkende man (zes dochters!).
 
Duh.... !!!

Check je mailbox kanarie, dan zie je die klipped wings van recent... Dat ze die er stiekem recent opgezet hebben is toch niet een kratje bier waard lijkt me zo... :mad:
 
meen dat Bernard in de oorlog netjes een kratje bier (of een rondje) aan de boys van 322 betaalde nadat hij een neusstandje had gemaakt tijdens de landing met een Spit, geloof dat dat nog een traditie is bij de KLu na een ejection of een schade gevalletje zonder letsel
 
Klopt, alleen daarna istie volgens mij in onderhoud gegaan en vervolgens hebben ze om het beestje op tijd af te hebben voor de bijzetting van de prins de 'orginele vleugels' er weer ff 'aangeplakt'...
Maar ut waren zeker geen 'clipped wings'!!

Cheers!! :yeehaa:

(klein kratje Bavaria is ook goed...)
 
Back
Top