Herfinancieren/oversluiten lening

Sjaaktrekhaak

New member
Hallo allemaal,

Het einde van de rentevaste periode van mijn studielening komt in zicht. Op dit moment is deze ondergebracht bij de ABN. In het verleden heb ik mijn studielening voor een redelijke rente af kunnen sluiten. Helaas is de rente bij de ABN aanzienlijk gestegen! En zit er aan te denken om over te stappen.....

Zijn hier collega's/concullega's/studenten/Airworkers die hier tips hebben bij het oversluiten van een studielening? Zijn hier bijvoorbeeld airworkers die hun studielening ondergebracht hebben bij bijvoorbeeld Freo of Defam?

Thanks alvast en fly safe!

SjaakT
 
Was lang geleden overgestapt naar Van Lanschot. Op zich geen slechte ervaring. Kreeg altijd hypothecaire tarieven ipv consumptieve tarieven die marktconform waren. De lening was niet afgedekt met een onderpand maar dat was geen punt. Enige vereisten waren een arbeidscontract en een levensverzekering verpand aan de bank die het bedrag dekt. De achterliggende bedoeling was dat je gaandeweg meer van hun producten zou afnemen maar die hoop hebben ze denk ik opgegeven. Weet niet of ze piloten nog graag zien komen.
 
Van Lanschot doet geen vliegers meer, tenzij ze een vrij opneembaar vermogen hebben van over de €250,000. In dat geval heb je waarschijnlijk ook geen lening meer, dus dat valt tegen.
Voor zo ver ik weet in NL, is er geen mogelijkheid je lening ergens anders onder te brengen. Tenzij je al veel afbetaald hebt en minder dan €50,000 open hebt staan.
 
Puur uit interesse, welke rentes krijg je op dit moment aangeboden? Ik ben ook weer bijna aan de beurt..

Vriend van me is geloof ik overgestapt of wilde overstappen naar de Rabobank, weet niet of dit gelukt is
 
Heb inderdaad nog meer dan E50.000,- staan.

Wat rente betreft is het nog niet helemaal zeker. Maar dat zal rond de 6% liggen, het zijn in ieder geval geen hypothecaire tarieven :(

Ben op dit moment aan het rondkijken en offertes aan het aanvragen, zal laten weten wat dit oplevert.

Groet!
 
Laatst van werkgever veranderd en nu dus voor een buitenlandse werkgever werkzaam.. Kost je dus gelijk weer 0,5%.. :wegkwijt:
 
Mocht je iemand kennen die met z'n spaargeld 50% borg wil staan voor jouw lening(alleen aan te raden bij voldoende inkomenszekerheid), dan zijn de tarieven ongeveer 2% lager.
 
Mocht je iemand kennen die met z'n spaargeld 50% borg wil staan voor jouw lening(alleen aan te raden bij voldoende inkomenszekerheid), dan zijn de tarieven ongeveer 2% lager.

Is dat uit eigen ervaring Alien? Volgens het overzicht scheelt het namelijk maar 0,4%.
 
Herfinancieren/oversluiten lening

Ja eigen ervaring, 3,5 i.p.v. 5,5

Ik snap die tabel ook niet helemaal, want ik heb het 2 maanden geleden geregeld.
 
Ja eigen ervaring, 3,5 i.p.v. 5,5

Ik snap die tabel ook niet helemaal, want ik heb het 2 maanden geleden geregeld.

En dat is allemaal via de ABN Amro Pilotendesk gegaan? En een Loss of Licence + Overlijdensrisicoverzekering is niet voldoende zekerheid voor de ABN?
 
Back
Top