Help! Buisjes en LOL verzekering

Help! Buisjes en LOL verzekering

  • Geen buisjes gehad

    Votes: 5 55.6%
  • Wel buisjes gehad, geen aanvullende voorwaarden LOL verzekering

    Votes: 4 44.4%
  • Wel buisjes gehad, wel aanvullende voorwaarden LOL verzekering

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    9

Gosse

New member
Beste collegae,

Wie kan mij helpen? Momenteel zit ik in een juridische strijd met mijn Loss of License verzekering. Als kind heb ik trommelvliesbuisjes gehad. Dit heb ik aangegeven bij mijn initiële keuring, omdat zij er specifiek naar vroegen (dacht er zelf 20 jaar later eigenlijk niet meer aan). Dat was blijkbaar geen enkel probleem, en ben dan ook goedgekeurd en piloot geworden. Helaas heb ik dit blijkbaar niet ingevuld op mijn eerste aanvraag formulier van de LOL verzekering (3 kleine regeltjes waar je je hele medische geschiedenis op moet invullen). Na een aantal jaar gevlogen te hebben voor oa Air Nostrum en net aangenomen te zijn bij LGW/Air Berlin, ben ik in 2011 helaas afgekeurd door KNO klachten, welke overigens los staan van de trommevliesbuisjes die ik als kind heb gehad. Nu weigert de verzekering echter uit te betalen omdat ik als kind buisjes heb gehad en dit in 2005 niet heb ingevuld op het formulier. Volgens hen hadden alle oorproblemen uitgesloten geweest van de verzekering als ik dit had opgegeven.

Wie heeft er als kind ook trommelvliesbuisjes gehad? (of tijdens je vliegcarriëre) Heb je dit aangegeven bij je LOL verzekering? Heb je aanvullende voorwaarden gekregen?

Ik snap dat niet iedereen zijn medische geschiedenis hier wil hebben, dus stuur me alsjeblief een prive berichtje, desnoods anoniem, of mail me op gossekrikke@gmail.com als je deze vragen voor mij wilt beantwoorden. Volgens mij zijn er namelijk zat andere piloten die als kind buisjes hebben gehad en helemaal geen aanvullende voorwaarden hebben gekregen. Klopt dit?

Alvast bedankt!


Goose
 
Hi Gosse,

Vervelende situatie voor je. Als je verzekeraars nodig hebt zullen zij werkelijk alles proberen om ergens onderuit te komen blijkt maar weer eens!

Ik zag dat je mij een pm gestuurd hebt. Tijdens mijn initiële keuring had ik inderdaad ook een buisje in mijn oor. Gewoon aangegeven tijdens de keuring, en was verder geen enkel probleem.

Net als jij heb ik dit ook niet ingevuld op de vragenlijst van de LOL verzekering. Kan je dus helaas niets vertellen over eventueel aanvullende voorwaarden.

Succes in ieder geval met het halen van je gelijk.

Groet, Sander
 
Dank Sander! Toont in ieder geval wel aan dat er meer piloten zijn die buisjes hebben gehad. Maar ben nog wel benieuwd of er mensen zijn die het wel hebben doorgegeven aan de LOL verzerkering en of zij aanvullende voorwaarden hebben gekregen?
 
Hoi Gosse,

Bij welke verzekeringsmaatschappij heb je de LOL afgesloten? Dat is wellicht belangrijk om de reacties te kunnen vergelijken met jouw situatie.

Ik zit bij Hiscox, heb nog premie te goed en ze zeggen dat nu te gaan terugbetalen. Maar ja, dat is dan ook (maar) 100€... Ik denk dat ze anders ook wel moeilijker zouden doen.
 
Ja zo zijn verzekeringen. Ik heb ook buisjes gehad, en het tot nu toe nergens opgegeven. De arts heeft het geloof ik wel gezien bij de initiele keuring, misschien staat het dus ook wel ergens.

Waarom heb ik het niet aangegeven? Omdat er niet naar gevraagd werd! Het is ook geen opname in het ziekenhuis geweest, ik heb sindsdien geen klachten, dus ik zie ook niet helemaal waar ik dat had moeten aangeven.

Ik zou zeggen dat dat advocatenwerk wordt. Er is in Dld trouwens nieuwe jurisprudentie rond dit thema die het voor verzekeraars lastiger maakt om dit als argument te gebruiken.
 
Hoi Gosse,

Ik zag dat je een PM had gestuurd omdat ik ergens op dit forum reeds heb aangegeven ooit buisjes te hebben gehad.

Het toeval wil dat ik vanmiddag bij Albatros zat om een LOL af te sluiten. Germanwings mag nu ook meedoen in de Lufthansa constructie die voorheen voor alle andere Lufthansa-vliegers al van toepassing was. Komt er op neer dat ik vanuit Germanwings/Lufthansa standaard al een LOL heb van 60K en dat ik de overige studieschuld zelf moet verzekeren a 2 euro per 1000 euro studieschuld. Nu dus voor 100 euro per jaar een LOL gekregen... (even handig voor anderen die dit topic lezen en bij GWI beginnen)

Ik heb nu een vragenlijst voor me liggen waar ik ook moet aangeven dat ik buisjes heb gehad. Volgens Albatros wordt er wel eens gevraagd of je een dergelijke ingreep de laatste 5 of 10 jaar hebt gehad, maar deze vragenlijst is vanaf het begin. Dus dat wordt een 'ja' voor mij aankruisen. Geen idee welke uitwerking dat gaat hebben op premie. Volgens die kerel van Albatros kon het waarschijnlijk niet zoveel uitmaken omdat er meer mensen vroeger buisjes hebben gehad (bij mij was het weliswaar op 20-jarige leeftijd....)

Succes, kut dat je in zo'n situatie bent terechtgekomen...
 
Hoi Gosse,

Bij welke verzekeringsmaatschappij heb je de LOL afgesloten? Dat is wellicht belangrijk om de reacties te kunnen vergelijken met jouw situatie.

Ik zit bij Hiscox, heb nog premie te goed en ze zeggen dat nu te gaan terugbetalen. Maar ja, dat is dan ook (maar) 100€... Ik denk dat ze anders ook wel moeilijker zouden doen.


Ik zat bij de NLP. Dat is inderdaad ook nog een probleem. Doordat ABN Amro zomaar uit het collectief is gestapt bij de NLP, omdat zij hun tarieven opeens zo hadden verhoogd, was ik opeens onverzekerd. Ik heb nog geprobeerd om een andere verzekering af te sluiten, maar omdat ik inmiddels zo veel KNO problemen had heb ik deze nauurlijk nooit gekregen. Enkele maanden later werd ik afgekeurd, en officieel dus onverzekerd. Zijn er nog meer mensen die problemen hebben gekregen door dit besluit van de ABN en NLP? Meer mensen die niet zomaar konden overstappen?

Volgens mij mag je ook niet zomaar je tarieven zoveel verhogen als je een monopolie positie in een land bezit. Volgens mij was de NLP goed en wel de enige aanbieder. De NMA, Nederlandse Mededingingsautoriteit, is volgens mij bedoeld om dit soort misstanden aan te pakken.
 
Ja zo zijn verzekeringen. Ik heb ook buisjes gehad, en het tot nu toe nergens opgegeven. De arts heeft het geloof ik wel gezien bij de initiele keuring, misschien staat het dus ook wel ergens.

Waarom heb ik het niet aangegeven? Omdat er niet naar gevraagd werd! Het is ook geen opname in het ziekenhuis geweest, ik heb sindsdien geen klachten, dus ik zie ook niet helemaal waar ik dat had moeten aangeven.

Ik zou zeggen dat dat advocatenwerk wordt. Er is in Dld trouwens nieuwe jurisprudentie rond dit thema die het voor verzekeraars lastiger maakt om dit als argument te gebruiken.


Hoor nu meer mensen die blijkbaar geen reden zagen om dit door te geven aan de LOL verzekering. Dat is goed om te horen, was blijkbaar niet de enige. Buisjes als kind is volgens mij niet iets waar je gelijk aan denk als je ergens een formulier moet invullen. Ik denk dat als het werkelijk zo belangrijk is voor de verzekeraar ze er beter naar moeten vragen.


Kun je iets meer vertellen over die jurisprudentie rond dit thema Cpt Oveur?

Dank alvast!
 
Ik heb nu een vragenlijst voor me liggen waar ik ook moet aangeven dat ik buisjes heb gehad. Volgens Albatros wordt er wel eens gevraagd of je een dergelijke ingreep de laatste 5 of 10 jaar hebt gehad, maar deze vragenlijst is vanaf het begin. Dus dat wordt een 'ja' voor mij aankruisen. Geen idee welke uitwerking dat gaat hebben op premie. Volgens die kerel van Albatros kon het waarschijnlijk niet zoveel uitmaken omdat er meer mensen vroeger buisjes hebben gehad (bij mij was het weliswaar op 20-jarige leeftijd....)


Beste Tampie,

Zou je mij misschien op de hoogte willen houden van het resultaat, of je wel of geen aanvullende voorwaarden krijgt? Denk inderdaad ook dat heel veel mensen vroeger buisjes hebben gehad, en dit geen reden kan zijn voor een hogere premie/ aanvullende voorwaarden, dit in tegenstelling tot wat de verzekering beweert. Tot nu toe nog niemand gehoord die aanvullende voorwaarden heeft gekregen.

Dank alvast!
 
Net als jij heb ik dit ook niet ingevuld op de vragenlijst van de LOL verzekering. Kan je dus helaas niets vertellen over eventueel aanvullende voorwaarden.

Beste Sander,

Kun je mij misschien nog vertellen waarom je dit toen niet aan de LOL hebt doorgegeven? Net zoals ik omdat er niet specifiek naar gevraagd werd, je er niet meer aan dacht, en de vragenlijst dus tekort schoot?

En Tampie? Had jij ook deze reden?
 
Kun je iets meer vertellen over die jurisprudentie rond dit thema Cpt Oveur?
Heb nog even gegoogeld. Sinds 2008 geldt in Dld het nieuwe Versicherungsvertragsgesetz. Daarin is o.a. geregeld dat je geen open vragen hoeft te beantwoorden, maar dat je gerichte vragen over medische problemen moet krijgen. Vandaar waarschijnlijk ook het verschil tussen Tampie en mij, we zijn allebei bij de Albatros. Mijn contract is nog van 2002, toen mochten open vragen nog.

Dus ik ben waarschijnlijk de pineut als ik nu iets zou krijgen omdat ik mijn buisjes niet bij zo'n open vraag heb opgegeven. Echter jedoch althans.... Er zit een verjaring van 10 jaar aan die foute beantwoording, dus ik ben dit jaar weer "in the clear". En mijn medical heb ik tot die tijd al achter de rug :yeehaa: Daarbij kom ik dit jaar ook nog in het genot van de company-lol na 10 jaar, no questions asked.

Volgens mij is jouw contract (als hij al op duits recht baseert, dwz. met een duitse verzekeraar is) jonger, maar nog niet onder de nieuwe wet. Dus naar mijn mening ga je niet vrijuit. Ik denk dus dat je een advocaat moet zoeken die verstand heeft van verzekeringen, en die eens naar een inschatting moet vragen. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, kan je vaak daar ook al kostenloos een advocaat bellen.
 
Beste Sander,

Kun je mij misschien nog vertellen waarom je dit toen niet aan de LOL hebt doorgegeven? Net zoals ik omdat er niet specifiek naar gevraagd werd, je er niet meer aan dacht, en de vragenlijst dus tekort schoot?

En Tampie? Had jij ook deze reden?

Inderdaad omdat er niet specifiek naar gevraagd werd, anders had ik het zeker aangegeven.

Ik had het misschien aan kunnen geven onder het kopje overige klachten/ziekten/gebreken, maar om zoiets nou uitvoering te gaan beschrijven op 4cm papier leek mij nou niet echt relevant.

Ik heb destijds gevraagd aan de KNO arts die het buisje plaatste of het eventueel later schadelijke gevolgen kan hebben. Volgens hem was dat niet het geval, en met dat in mijn achterhoofd heb ik het dus ook niet ingevuld.
 
Beste Sander en Cpt Oveur,

Dank voor jullie berichten. Heb inderdaad de zaak nu via mijn rechtsbijstandsverzekering lopen. Zal wel een lang juridisch verhaal worden. Zou mooi zijn als we in NL ook zoiets als in Duitsland kregen!

Iemand anders die als kind ook buisjes heeft gehad? En aanvullende voorwaarden heeft gekregen bij de LOL verzekering?
 
Beste collegae,

Wie kan mij helpen? Momenteel zit ik in een juridische strijd met mijn Loss of License verzekering. Als kind heb ik trommelvliesbuisjes gehad. Dit heb ik aangegeven bij mijn initiële keuring, omdat zij er specifiek naar vroegen (dacht er zelf 20 jaar later eigenlijk niet meer aan). Dat was blijkbaar geen enkel probleem, en ben dan ook goedgekeurd en piloot geworden. Helaas heb ik dit blijkbaar niet ingevuld op mijn eerste aanvraag formulier van de LOL verzekering (3 kleine regeltjes waar je je hele medische geschiedenis op moet invullen). Na een aantal jaar gevlogen te hebben voor oa Air Nostrum en net aangenomen te zijn bij LGW/Air Berlin, ben ik in 2011 helaas afgekeurd door KNO klachten, welke overigens los staan van de trommevliesbuisjes die ik als kind heb gehad. Nu weigert de verzekering echter uit te betalen omdat ik als kind buisjes heb gehad en dit in 2005 niet heb ingevuld op het formulier. Volgens hen hadden alle oorproblemen uitgesloten geweest van de verzekering als ik dit had opgegeven.

Wie heeft er als kind ook trommelvliesbuisjes gehad? (of tijdens je vliegcarriëre) Heb je dit aangegeven bij je LOL verzekering? Heb je aanvullende voorwaarden gekregen?

Ik snap dat niet iedereen zijn medische geschiedenis hier wil hebben, dus stuur me alsjeblief een prive berichtje, desnoods anoniem, of mail me op gossekrikke@gmail.com als je deze vragen voor mij wilt beantwoorden. Volgens mij zijn er namelijk zat andere piloten die als kind buisjes hebben gehad en helemaal geen aanvullende voorwaarden hebben gekregen. Klopt dit?

Alvast bedankt!


Goose
 
Back
Top