helikopter forum opdoeken?

rotorusa

Member
Een paar mensen, bijvoorbeeld Great Balls, hebben echt geprobeerd er wat van te maken, en Kudos voor ze, maar na drie maanden heeft dit forum nog amper een paar dozijn threads en is er al sinds het begin van vorige maand niet meer gepost. Het is jammer maar het lijkt erop of er gewoon niet genoeg animo is, of mensen met interesse en/of een baan of brevet voor helikopters, om een beetje leven in dit forum te blazen.

Wat ik aan mezelf ook merk, is dat, nu er in elders niet meer over helikopters wordt gerept omdat dat nu in dit forum dient te gebeuren, ik de andere forums ook met minder regelmaat volg, en ook minder deelneem. Ik kijk naar de hoofdpagina en als ik dan als laatste thread 'IR conversie' zie, gevolgd door 'laatste bericht van Chupito op 12-04', dan klik ik al weer door naar Pprune. Lullig natuurlijk, maar zo is het nu eenmaal.

Nu zijn we net de sociaal inepte helikopter piloten in slechtzittende kleren die op een feestje zwijgend in de hoek op een kluitje een Cassis staan te drinken, terwijl de knappe heren en dames vliegtuig piloten even verderop met veel kabaal en gelach Dom Perignon uit elkaars decollete staan te zuigen. Of zoiets. Misschien kan dit forum beter opgedoekt worden, dan kunnen we 'ge-herintegreerd' worden in de andere forums. Ja? Nee?
 
Last edited:
Nu zijn we net de sociaal inepte helikopter piloten in slechtzittende kleren die op een feestje zwijgend in de hoek op een kluitje een Cassis staan te drinken, terwijl de knappe heren en dames vliegtuig piloten even verderop met veel kabaal en gelach Dom Perignon uit elkaars decollete staan te zuigen. Of zoiets.

:grijns:
 
Tja, Rotarusa, met zo'n grappige topicstart krijg je natuurlijk nooit een serieuze discussie! :)
 
Ik kijk een aantal keren per week, of er iets te beleven valt. Ik kijk uiteraard ook in de andere categorien. Wat heeft opdoeken voor zin? Er zijn natuurlijk weinig heli-vliegers in Nederland, dus het zal nooit zo populair worden als PPrune.
 
Ik ben niet voor het opdoeken van het heliplatform. Ook ik blink niet uit in het posten van nieuwe threads, maar ik vind het wel erg gemakkelijk dat ik snel kan zien of er nieuw heli nieuws is in Nederland. Dat bevalt me beter dan alle nog niet gelezen fixed wing threads door te moeten nemen om te kijken of er iets over heli's gemeld is.
Waarschijnlijk lees ik door de aanwezigheid van het heli platform inderdaad minder in de fixed wing topics, maar daar kies ik natuurlijk zelf voor. Als ik de niet heli threads wil bijhouden dan zijn die slechts enkele muisklikken verwijdert.
Raken wij als helipiloten geisoleerd van onze fixed wing collega's door dit dedicated forum? Valt wel mee denk ik. Ik geloof best dat de heli topics nu minder gelezen worden door de vliegtuigmannen, maar zo groot lijkt me het verschil niet. Volgens mij worden heli threads als ze weer tussen de rest komen te staan bijna net zo weinig gelezen als nu.

En ja, als heli piloot moet je het niet van de glamour in je vak hebben want die is er over het algemeen weinig. (Fixed wing piloten ontvangen je over het algemeen wel met open armen als mede piloot, en dan kun je als helipiloot ook lekker cassis uit decoletes meezuipen heb ik gemerkt).
Waar de fixed wing mannen echter veel minder van kunnen meegenieten is de aantrekkingskracht die wij hebben op de vrouwelijke leden van middle of nowhere communities. Ze zijn misschien "short and plump" hier in het noorden van Canada, maar ook erg gretig ;-) !!

Cheers!
 
Ik bedacht ook net dat helikopter piloten op een feestje natuurlijk geen cassis drinken, maar eerder zwijgend de ene na de andere dubbele whiskey achterover slaan, om de volgende dag op mysterieuze wijze in een struik in de tuin van de buurman wakker te worden, gekleed in slechts een onderbroek en kaplaarzen. Dat is ons toch allemaal wel eens overkomen?
 
grappig :p:
NL piloten+drank = onderbroek+kaplaarzen :passed:
(jawel, ik ben Belg :grijns:)
opdoeken : desondanks de lage activiteit is het toch een medium om met gelijkgezinden in contact te komen die specifieke ervaring/tips hebben, afkomstig uit de lage landen
houden dus zou ik zeggen
 
Back
Top