Headset

topcat

New member
Hello All,

Sinds januari ben ik begonnen met m'n PPL. Tot op heden maak ik nog gebruik van een headset v/d club en ondertussen op zoek naar een eigen headset.

Een paar vragen:

1) In hoeverre is het van belang dat je een extra ingang (voor muziek / telefoon) hebt? Is dit iets dat je er ook 'los' als device later tussen kan plaatsen?

2) ENC echt nodig / echt veel beter ...??

Wat betreft muziek:
Op dit moment zie ik mezelf (nog niet) naar een iPod luisteren, maar wellicht is dat iets dat in de toekomst toch gaat komen. Ben dus benieuwd naar jullie ervaring. Of is de kans dat je ooit naar muziek gaat luisteren erg klein (ik ben wel van plan om straks langere vluchten te gaan maken)?

Voor de telefoon:
Je mag volgens mij (nog) niet bellen tijdens het vliegen. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat zoalang je nog op de grond staat, het toch wel handig is als je je telefoon kan gebruiken...??

In het kader van het bovenstaande, ben ik zelf uitgekomen op een DC H20-10 maar vraag me af of de X11 dan toch niet een betere keus is...:confused:

Benieuwd naar jullie ervaringen / reacties.

Groet,
TC
 
ANC is wel heel prettig. Ik heb een Lightspeed met ANC en dat bevalt uitstekend. Deze heeft trouwens ook een telefoon en muziekaansluiting die ik nooit gebruik.
Het nut van een telefoonaansluiting ontgaat mij ook. Bellen doe ik vooraf of desnoods in de cockpit voor motorstart zonder headset.

Groet, PH-LLA
 
Thirty 3G is top ! Draagcomfort is heel goed. Als je lang bent en in een kleine cockpit zit kan de hoofdband in de weg zitten. Is overigens ook bij een aantal andere merken/modellen.
Geluid is prima en goed te regelen. Heb de mijne in de US besteld. Was toen goedkoper zelfs met invoerrechten. Zal nog wel zo zijn met de huidige dollarkoers...
 
Thirty 3G is top !

Helemaal mee eens. Intussen twee jaar in gebruik. Muziek vind ik erg prettig, zeker als ik alleen vlieg. Helaas heb ik voor mijn mobiel geen 2.5 verloop stekker, volgende keer toch eens rekening mee houden :) ANR is werkelijk geweldig.

Foxtrot
 
Als je batterij nou leegraakt dan ben je je ANR kwijt, werkt de headset dan ook gewoon verder? Is je demping dan ook net zoals je gewend bent bij een niet ANR headset?

Immortal
 
Als de batterij leeg is dan werkt de headset wel, maar demping is minder dan bij een niet ANR headset. Dus op tijd batterijen vervangen.

LLA
 
Hallo allemaal,

Gisteren zag ik dat mn collega rustig met zn hoofd zat te schudden en leek met iets mee te zingen. Geen van beide ADFs stonden op een bepaalde AM zender. He gek, hier wilde ik toch wat meer van weten ;)
Gevraagd of hij naar iPod aan het luisteren was met oortjes onder de headset, hij had gewoon de headset op van het vliegtuig, Sennheisser zonder ANC. Nee hij had gewoon een verloopstukje zitten tussen de headset en de inputpaneel voor de headset (hoe noem je dat paneel anders in godsnaam?), en aan dat verloopstukje zat een kabeltje met een AUX kabeltje voor je Ipod. Daardoor kan je dus zowat met elke headset op lekker naar muziek luisteren.
Hij had dat ding ergens in Engeland besteld en kwam uiteindelijk op een totaal van 50 euro incl. verzendkosten, vind ik persoonlijk wel duur voor een kabeltje, dus vroeg me af of er iemand weet waar je zoiets bv. in Nederland/Belgie goedkoper zou kunnen krijgen?

Wie weet meer? Alvast bedankt!
 
gewoon boxen mee nemen de cockpit in en daarover je muziek laten boomen ;)

Een vriend van mij heeft ook zo'n verloopstukje. Kost wel wat maar werkt uitstekend!
 
Back
Top