GSM in USA

PaBlauw

New member
Voor iemand die 5 maanden naar de USA gaat voor een vliegopleiding.
Heeft een eigen (us-geschikte) smartphone, en vraagt zich af hoe je daar ter plekke het beste/voordeligste een GSM kaartje kan regelen, inclusief data.

Iemand daar ervaring mee of goede tips, providers?

Alvast bedankt,

PaBlauw.
 
Zonder bankrekening geen telefoonabonnement. Toen ik er zat, nam iedereen gewoon simpel prepaid kaartje, meeste van T-mobile of Verizon. Je gebruikt je mobiel alleen voor contact met school/instructeur en soms andere studenten bellen. Het is wel handig om te weten dat in de VS gebeld worden ook van je minuten afgaat, dus wel even onderzoeken dat 10 mins gebeld worden door je PaBlauw in NL je niet meteen je hele prepaid bundel kost.
 
Tijdens onze Amerikatijd hebben we allemaal een simkaartje bij de wallmart gekocht met een abonnement erop. Genoeg minuten/data, geen idee hoeveel precies en hoeveel het exact kostte. Betaling ging via de creditcard en per maand, dus je kunt hem per maand weer stopzetten.

Gewoon even naar de Wallmart gaan, daar hebben ze ongetwijfeld de nodige opties.
 
Ik kocht bij Wal-Mart een apart prepaid toestelletje met simkaart incl 300 minuten bellen, en een extra simkaart voor de volgende 300 minuten. Die minuten waren gehalveerd bij bellen naar buitenland, maar dan nog was het een koopje. Extra handigheid daarbij was dat het toestel liet zien hoeveel minuten er verbruikt en nog over waren. Werkte prima.

Je kan ook een klein bedrag storten bij Voipbuster en via je PC drie maanden gratis bellen naar vaste nummers in heel veel landen. Hier kan geen enkel mobieltje tegenop.
 
Ik had in de USA een abonnement van T-Mobile met aantal bel minuten en data. was erg goedkoop en ik was minder kwijt dan mijn klasgenoten die telkens nieuw telefoontje moesten kopen en geen data hadden. Bijkomend voordeel ik kon gewoon mijn eigen telefoon blijven gebruiken. Dit abonnement was maandelijks opzegbaar je had alleen een adres in de US nodig.
 
Back
Top