Graag Advies

Ik doe nu zelf 2e jaar aviation en dat bevalt me goed. Ik kan je uit het oogpunt van werkgelegenheid ook aanraden om eerst een (HBO) papiertje te halen. Je bent dan veelzijdiger en als je geen piloot kan worden heb je een alternatief.
Ook zou je even moeten zeggen waarom je denkt dat je de selectie niet gaat halen. Als het een medische reden is kan je je alvast specifiek laten keuren op dat vlak.
Als ik trouwens naar je profiel kijk gaat het heel moeilijk voor je worden om een vliegschool te vinden die je aanneemt. Ik zeg niet dat je het niet kan, maar voor een snel begrip van de lesstof vragen de meeste scholen minimaal havo N&G. Ook Aviation vraagt met jouw profiel minimaal natuurkunde 1.

Laat even weten of je nog aanvullende informatie nodig hebt, want daar help ik je graag bij.
 
Dat profiel is niet interessant, het gaat om je aanleg.
Ik zou het gewoon proberen als ik jou was.
Als je het na je HBO niet haalt heb je daarna geen kans meer.
 
Hoe jonger hoe beter. Aangezien de luchtvaart cyclisch is kun je beter in het dal komen als je 22 bent ipv 28. Gewoon doen. Mijn oude diplomas liggen nu weg te stoffen in de kast.
 
Het is inderdaad beter om zo jong mogelijk te beginnen... Het is mij ook meerdere malen aangeraden. Ben nu ook met selecties bezig, ben nu 18. Succes met je keuze i.i.g.!!

gr Edwin
 
Voor beide is iets te zeggen. Als ik onlangs naar BA kijk hebben 4 van de 5 Nederlanders die daar in de afgelopen 6 maanden zijn aangenomen minimaal HBO.

Als ik weer moest kiezen dan had ik precies hetzelfde gedaan, eerst HBO dan vliegen. Uiteraard is dit mijn persoonlijke keuze.

groet,
 
Als je nu wilt beginnen met een vliegopleiding en je zoekt nog een school die je aanneemt met jou profiel pm me dan even dan heb ik nog een adresje (ik heb hetzelfde gedaan, had ook havo eco & maatsch.!)

:biertje: :biertje:
 
Ikzelf stond een aantal jaar geleden ook voor die keuze. Ik heb toen besloten om eerst een HBO opleiding te gaan doen(Technische Bedrijfskunde) en in de tussen tijd lekker te gaan zweefvliegen. De belangrijkste reden voor mij was als ik om de een of andere reden het niet zou halen na een vliegopleiding om dan toch nog wat achter de hand te hebben. Die vliegscholen zijn duur en er kan toch nog redelijk wat mis gaan.

Nu, na mijn HBO zit ik al weer een jaartje op de KLS, heb daar nog geen dag spijt van gehad, heb op het HBO een hoop geleerd waar ik nu nog elke dag plezier van heb.

Als ik nu de laatste ontwikkelingen zie op de KLS zelf, dan zie je dat zei een project zijn/ gaan starten met een hogeschool in Groningen (Hanse ofzo?) waarbij je in 4 jaar een KLS opleiding doet en een HBO diploma Technische Bedijfskunde krijgt. Dit met het idee dat een plioot steeds meer een manager is die het hele proces moet kunnen leiden (jadie jadie jada mooi weer lullen, maar zo werkt het wel). Dit is natuurlijk maar slecht 1 school maar wel iets om in je achterhoofd te houden, bij KLM denken ze d'r zo over. De twee-jarige opleiding blijft overigens bestaan.

Maar soms als ik die gasten zie in mijn klas die wel direct na hun havo begonnen zijn, is daar ook wel iets van te zeggen..........het vliegen is toch wel heel erg leuk en ik zit hier toch mooi 4 jaar later dan zei......

Mijn advies blijft wel: Ga lekker een HBO doen en in de tussen tijd lekker zweefvliegen, is een goede voorbereiding. Mijn inziens is leeftijd niet zo'n probleem om aan een baan te komen. Ik ken er genoeg die al "wat ouder" waren en nu prima werk hebben.

Succes

Grt Expedite,
 
Bij mijn selectie kwam een onderdeel Technisch inzicht. Op zichzelf niet heel erg moeilijk, maar een beetje basis achtergrond in natuurkunde maakt het wel een stuk eenvoudiger. Dat je weet wat een holle en een bolle lens doen met lichtstralen bijvoorbeeld. En je moet natuurlijk wel een béétje kunnen rekenen (ik kan er geen drol van, en heb het ook gehaald, maar toch...).
Zorg er verder voor dat je vertrouwen in jezelf hebt. Als je naar de vliegschool toegaat met een gevoel van: 'ik hoop dat ze me maar aannemen' zou ik er nog even mee wachten.
Als je denkt: 'ze mogen blij zijn dat ik voor jullie school kies' zit je goed. Succes ermee.

PS: lees net je bovenstaande post, en ik raad je aan om toch eerst wat meer rond te gaan kijken in luchtvaartland. Dat is niet lullig bedoeld, maar als je een beetje een realistische kijk op dit wereldje hebt en er bovendien wat in mee hebt gedraaid kom je denk ik toch een stuk beter over bij de toelatingscie.
 
Hey Pilot Freak,

De Eerste Zaanse zweefvliegclub bij Castricum ligt niet ver van het station van Castricum, 15 min met de trein vanaf Amsterdam centraal. En volgens mij een van de leukste zweefvliegclubs in Nederland......... :p: Check de site maar eens www.zweefvlieg.info
anders kun je altijd nog even op knvvl.nl kijken daarstaan alle zweefclubs in Nederland aangegeven

goed bij deze weer reclame gemaakt, zal het hier bij laten.

groetjes PS'99
 
Hey ik vind dat als je doorzetting hebt in elke sector of het economie is of techniek of aviation als je eenmaal doorzet zal je heus geen spijt krijgen. Ik zou zeggen ga ervoor en betwijfel jezelf niet en heb veel zelfvertrouwen en verjaag je angsten weg want jij bent de nieuwe generatie !


Groetjes,

H. Alvi
 
Back
Top