Gezocht: 50.000 piloten

Flying in China

Flying in China

Having flown a number of trips in Chinese Airspace over the past few weeks I can only say that they have a long way to go:-

ATC between "locals" is in Chinese (yes it's an official ICAO language). I have no idea who they are sending my way.

It's non RVSM airspace and they fly in metres. Next year they want to introduce RVSM but in metres - an accident waiting to happen in the transition areas between metres and feet.

Level of English is extremely poor and controllers are hard to understand.

Beijing is an extremely chaotic airport with long delays especially on departure. It's not quite in the same category as Delhi (which is in a league of its own ;) ) but they're trying hard.

Hong Kong is very well organised - a pleasure to fly in and out of.
 
Ze willen inderdaad volgend jaar die RVSM gaan invoeren maar ik meen dat ICAO daar nog niet echt blij is volgens een artikel in blad van HKALPA. Maar het zijn op dit moment vooral de militairen die niet naar Ft willen overschakelen. Het grappige is wel dat als je je descend moet expediten dat ze je een clearance geven als: "descend now expedite 3000 ft/min or more"

Het airway systeem is gewoon een groot zooitje en op een dag als vandaag met leuke cb'tjes dan wordt de seperatie zo maar van 10 minuten veranderd naar 20 minuten. Ze zullen iets moeten gaan veranderen maar RVSM.... is denk ik net een stapje te ver
 
Back
Top