gevolgen MP na stop ACG

Voorlopig alleen nog maar nadelen;

de return condities (redelivery) van de twee BCF's zou twee "fresh" kisten op moeten leveren en het is nu maar de vraag hoe ze terug komen. Het kostbaarste van een operational lease zijn namelijk niet de maandelijkse lease penningen, maar de return condities. Een Pratt doet al snel 4,5K voor een refurb shopvisit....en dat dus maal 8.

En van een kale Duitser kan je niet plukken...
 
En van een kale Duitser kan je niet plukken...
Ik was juist in de veronderstelling dat ze op een dikke pot met roebels zaten, en zo het leven van Lufthansa Cargo en Cargolux (nog) wat moeilijker gingen maken. Ik snap niet helemaal waarom de russen er nu schijnbaar de stekker uit trekken. Volgens mij is dit ook wel een klap voor de luchthaven Hahn. Die hoopten met vracht in de winst te komen, omdat ze aan ryanair geen droog brood konden verdienen.
 
Ik was juist in de veronderstelling dat ze op een dikke pot met roebels zaten, en zo het leven van Lufthansa Cargo en Cargolux (nog) wat moeilijker gingen maken. Ik snap niet helemaal waarom de russen er nu schijnbaar de stekker uit trekken.
Cyprus?
 
Ergens heb ik gehoord dat het de LBA (waarschijnlijk na wat klagen van LH) is die ze een vliegverbod hebben opgelegd, niemand heft de financiele stekker eruit getrokken.
 
Ergens heb ik gehoord dat het de LBA (waarschijnlijk na wat klagen van LH) is die ze een vliegverbod hebben opgelegd, niemand heft de financiele stekker eruit getrokken.
Één van de voorwaarden die het LBA aan een AOC stelt, is dat de luchtvaartmaatschappij aan zijn financiele verplichtingen kan voldoen. Daardoor komt (tenminste in D) de terugtrekking van het AOC vaak nog voor het faillissement. Daarmee is het faillissement natuurlijk ook voorgeprogrammeerd.

ACG was voor zover ik weet niet winstgevend, en was zo afhankelijk van aanvullingen van het eigen vermogen door zijn investeerders. Op het moment dat die dat niet meer doen cq kunnen kan het snel voorbij zijn. Of als kredieten ingelost moeten worden en er is geen geld etc.

Ik heb dus sterk het vermoeden dat de onttrekking van het AOC ook met de solvabiliteit te maken heeft. Het LBA zal dat niet zomaar doen, want de gevolgen zijn enorm, en de schadeclaim in geval van onrechtmatige sancties zeker ook.
 
Het hele verhaal:
http://www.airliners.de/rheinland-pfalz-erwaegt-buergschaft-fuer-air-cargo-germany/29512

Das Luftfahrtbundesamt in Braunschweig hatte die Betriebserlaubnis der ACG kürzlich ausgesetzt. Nach dpa-Informationen hatte die Behörde Bedenken, dass wegen der hohen Verschuldung nicht mehr alle Sicherheitsauflagen erfüllt werden könnten. Die Entscheidung des Bundesamts wurde bereits gerichtlich bestätigt.

Lewentz bestätigte der dpa, dass die Flughafen Frankfurt-Hahn GmbH (FFHG) der ACG bereits einen Kredit von fünf Millionen Euro gewährt habe. An der GmbH sind das Land Rheinland-Pfalz mit 82,5 Prozent und Hessen mit 17,5 Prozent beteiligt.

49 Prozent an der ACG hält die russische Logistikgruppe Volga-Dnepr. Lewentz sagte, diese habe der ACG nach Gesprächen mit der Landesregierung bereits mit Finanzspritzen geholfen. Andernfalls hätte das Luftfahrtbundesamt schon früher rotes Licht gegeben

In het Nederlands: Ze hadden al geld gekregen van de luchthaven Hahn (in zekere zin een staatsonderneming), en van Volga-Dnepr. Uiteindelijk was het allemaal niet genoeg om het LBA te overtuigen dat ze financieel solide genoeg waren om aan alle veiligheidseisen te voldoen.
 
Hoorde net op de radio dat nu de Landesregierung van Rheinland Pfalz eventueel ACG wil helpen door het geven van kredietgaranties.

Linkje van Volksfreund.de

Zoals al eerder geschreven is de luchthaven Frankfurt :)rolleyes:) Hahn financieel sterk afhankelijk van vracht en dus ACG.
 
Back
Top