German Corner

MAE

New member
Weet iemand wat dit is. ATC gaf me direct German Corner. FMC wist het ook niet. Toen maar om iets anders gevraagd.
 
Ik geloof niet dat het een 'officieel' punt is... Het ligt ongeveer tov KRH radiaal 265 met 14 NM.
Het dichtstbijzijnde punt dat Jepp FliteStar kent is D264M, een terminal intersection van EDSB.

Erik.
 
Afgelopen zondag nog via de "german corner" gevlogen. FMS: KRH270/15.
Geen opmerkingen van ATC gehad dus neem aan dat we de goeie route hebben gevlogen ;-).
Ligt precies op rand van Rhein en Reims control.

Suc6

Winglet
 
Klasse, ik dacht dat het een geintje was, maar de Duitsers staan niet echt bekend om hun humor.
 
Maar dan nu de enige correcte ;) (voorzover je mij kunt vertrouwen)

Volgens een contoller van Reims Radar, is het : KRH 270/13.

Zou niet zover willen gaan om te zeggen dat ik het dagelijks gebruik maar wekelijks wel !
 
mmmmmmm,

ik dacht altijd 11 nm, omdat daar de grens ligt. Maar je kunt zelf op de kaart kijken hoeveel nm karlsruhe van de grens ligt. Maar volgens mij ben je met 15nm al in frankrijk.

Greeetz,
 
Hallo collega`s,

KRH270/13 kann ich aber auch bestätigen.

Ik kom daar ook wel eens....;)

Tschüss

der C
 
Het heeft ooit in een van onze company manuals gestaan....heb vandaag gezocht maar kan het zo snel niet terug vinden, had er toen wel een aantekening van gemaakt:

KRH270/13


Grusse an deine Fusse

:D
 
Elk Duits vliegveld heeft een German Corner. Ligt naast de startbaan, daar worden alle Lufthansa's naar toe gestuurd. De rest moet wachten tot de German Corner leeg is ;)

C

ps Geld ook voor Frankrijk, Spanje en Italie natuurlijk.
 
Behalve Belgie dan, die hebben geen Corners meer nodig. Voor de rest bedankt, ik hou het op 13 DME. Bevalt me niet overigens niet, rij 13 is ook niet voor niets uit elk vliegtuig verwijderd, maar goed.
 
hangt per maatschappij af. Luxair heeft rij 13 in het vliegtuig.
German corner, KRH 270/13, veel gebruikt op vluchten die kant van duitsland. Als je van nederland naar het zuiden via FFM moet plannen, kan je er in de lucht om vragen, scheelt een paar mijltjes.
 
German corner??? Ik dacht altijd dat dat het gedeelte op het strand was met alle kuilen....
duitser7dl.jpg


helaas worden de kuilen op deze foto "bedekt" door wederom.... een duitser.

Auf wiedersehen!
 
Back
Top