Wp
Member
Beste Airworkers, het was weer eens examentijd bij het CBR voor de theoretische vakken voor het PPL/RPL brevet.
Als gebruikelijk stond iedereen zo :eek!: bij de lijst van de voorlopige antwoorden.
Vaak gaan de eerste examens niet goed, het is dan zaak om een nieuw toelatingsbewijs aan te vragen, de JAR/FCL stelt hier geen beperkingen aan, ook niet aan het aantal examenzittingen per vak, zolang het maar binnen de geldigheidstermijn valt.
Bij navraag bleek hier niemand (zelfs de meeste vliegscholen) van op de hoogte te zijn. Dit is een onwenselijke situatie die hopelijk nu uit de wereld is geholpen.
Hier dus officieel een 'notam' van
Gezien het feit dat vliegscholen een kandidaat accrediteren voor het theoretische examen maar vaak niet weten dat opnieuw een toelatingsbewijs aanvragen raadzaam is bij een gefaald eerste examen, ligt hier stof tot nadenken, en discusseren... :radar:
Als gebruikelijk stond iedereen zo :eek!: bij de lijst van de voorlopige antwoorden.
Vaak gaan de eerste examens niet goed, het is dan zaak om een nieuw toelatingsbewijs aan te vragen, de JAR/FCL stelt hier geen beperkingen aan, ook niet aan het aantal examenzittingen per vak, zolang het maar binnen de geldigheidstermijn valt.
Bij navraag bleek hier niemand (zelfs de meeste vliegscholen) van op de hoogte te zijn. Dit is een onwenselijke situatie die hopelijk nu uit de wereld is geholpen.
Hier dus officieel een 'notam' van
Gezien het feit dat vliegscholen een kandidaat accrediteren voor het theoretische examen maar vaak niet weten dat opnieuw een toelatingsbewijs aanvragen raadzaam is bij een gefaald eerste examen, ligt hier stof tot nadenken, en discusseren... :radar: