gehoor bescherming of noise reduction

Viper1983

New member
Hey guys,

ik moet nieuwe oordopjes hebben tegen het lawaai in de cockpit en buiten tijdens de walk around.

Nu had ik altijd op maat gemaakte oordoppen met een variabel filter.
Deze passen niet meer goed dus nieuwe nodig.

Wat kunnen jullie aanraden?

Ik heb bij schonenberg gekeken en die hebben op maat met maar 1 filter, dus geen variabel. Is dit in NL verkrijgbaar?

Of weten jullie een goede headset met ANR? (betaalbaar .... ;) )

Thanks!
 
Wat is een variabel filter? Heb ook van die otoplastieken, maar met een vast filter.
 
Hoi, ik gebruik allebei. M'n baas geeft ons sennheizers met anti-noise reduction, daaronder draag ik altijd plugjes omdat die sh's niet alles schijnen te filteren, vooral bij TP gebruik. Ik heb mijn plugjes gewoon bij beterhoren laten maken, te vinden in iedere grote stad. Je kunt verschillende filters plaatsen en je kunt eenmalig gratis naar een ander filter overstappen. Ik had eerst kleurtje rood (weet inmiddels niet meer wat het inhoud) maar die waren té dicht. Later naar geel gegaan en die zijn perfect. Ik gebruik ze ook bij de walkaround.

Sommige binnen de company gebruiken hun eigen merk headset wat erg sterk af te raden is. De ene is sterker dan de andere en je krijgt altijd verschil in geluidniveau, de ene kan de andere"wegdrukken". Vliegers met duurdere eigenbeheer headsets zijn voor hun zelf vaak beter af maar dan hoort z'n collega weer slecht. (...wat sommige dan weer niets interesseert.....goeie crm ha ha ha! :biertje:)

Groetjesss,
 
Bij ons heeft bijna niemand zijn eigen headset en praten we niet via de i/c met elkaar. Dat maakt helaas het gebruik van een ANR headset zo goed als onmogelijk.

Ik ben nooit aan oordopjes begonnen, omdat ik altijd dacht dat je dan ook je collega minder goed kan verstaan, maar nu lees ik dit bij "beterhoren":

Oordoppen op maat filteren de schadelijke luide frequenties eruit, zonder het geluid te dempen of te vervormen. U blijft het geluid dus gewoon horen, alleen op een niveau dat uw gehoor niet beschadigd. Alle gesprekken en muziek blijft u goed horen. Meestal zelfs nog beter dan zonder de oordoppen op maat, omdat u geen last hebt van omgevingslawaai.

Klopt het dat ik dus gewoon mijn collega en ATC goed blijf horen? Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Ja je hoort collegae prima, voor ATC heb je zo'n mooi volumeknopje en het is sowieso een tijdje wennen, maar 40 jaar lang, 15000 vlieguur 80 dB geluid in de gemiddelde cockpit (en sommige oude bakken nog een stuk meer) is gewoon ontzettend slecht voor je gehoor.

Daar wil ik best een paar keer 'Sorry, wat zei je' voor zeggen tegen mijn maat.
 
Ik heb ze gewoon van de HEMA, 34db. ;-)
F/O's mogen toch geen walkaround doen bij ons dus ik gebruik ze voor het slapen overdag. Daarnaast al jaren erg tevreden met mijn Sennheiser HMEC-25KA setje.

Daarnaast zijn 80% van mn collega's toch niet te verstaan. En aangezien de helft niet luistert draai ik de i/c gewoon zachter.

Ben ik de enige die het irritant vind als iemand zijn i/c ALTIJD open laat staan, incl een mic die slecht is afgesteld en volop hisssssssstt? Grrrrr...
 
Bose A20 met Bluetooth, voor stille telefoon gesprekken tijdens turnaround en megastil in de cruise (met aux cable in de iPhone voor een tune tijdens lange vluchten)

En voor de walk rondje gebruik ik gele standaard 3M plugjes die Bob de bouwer ook heeft.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Back
Top