Geen beter belang als eigenbelang

Afgelopen vrijdag was zitting. Naar verluidt zeer rommelig en slecht voorbereid. De rechter kon er hierdoor weinig mee.

:blabla:

Als het je niet meer boeit deze case, waarom begin je dan zelf over de zitting?

Je krijgt een beetje weinig reacties hè, laat staan dat je bijval krijgt. Zou ik ook mijn interesse verliezen.

Ik heb ook een collega gesproken. Er is eerst uitgebreid en langdurig gesteggeld over de vraag of het via een verzoekschrift of via een dagvaarding aanhangig gemaakt moest worden en vervolgens of het volgens oud recht (van voor 1 juli) of nieuw recht beoordeeld moest worden. En tenslotte werd er ook nog eventjes over de inhoud gesproken.
Uitspraken in principe eind volgende week.
 
Ik lees net dat de heer eigenbelang van zijn pensioen mag blijven genieten en niet langs start hoeft om 1,2miljoen binnen te harken.
 
Geen beter belang als eigenbelang

De kantonrechter te Haarlem heeft met haar uitspraak van 11 december jongstleden alle vorderingen van vlieger .... afgewezen. Hierdoor heeft de heer .... begin december toch zijn laatste vlucht gemaakt voor KLM.

Door het afsluiten van een nieuwe cao, met daarin de opschuiving van de pensioenleeftijd, had .... de rechter verzocht de opzegging door KLM van zijn arbeidsovereenkomst vanwege pensionering nietig te verklaren en KLM te verplichten tot wedertewerkstelling. Voor het geval de arbeidsovereenkomst wel rechtsgeldig was geëindigd, eiste hij bijna 1,2 miljoen euro van KLM, bestaande uit een billijke vergoeding ter waarde van €785.000,- en een transitievergoeding van €392.448,-. Deze gevorderde financiële compensatie is ook volledig afgewezen door de rechter.

De kantonrechter deelt de zienswijze van de heer .... niet dat het arbeidscontract is opgezegd. Het arbeidscontract is met ingang van de pensioendatum van rechtswege geëindigd. Voor zover er al sprake zou zijn geweest van een opzegging door KLM, had .... hiertegen voor 18 augustus jongstleden bezwaar moeten maken. Ook de door hem gestelde persoonlijke omstandigheden hebben de rechter niet tot een andere conclusie gebracht.

Hoewel de kantonrechter tijdens de zitting vorige week nog aangaf eerst een tussenbeslissing te nemen en daarbij te bepalen hoe er daarna verder geprocedeerd zou moeten worden, is al meteen een eindbeslissing gegeven. Voor de rechter werd namelijk bij het opstellen van haar oordeel voldoende duidelijk dat de vorderingen van .... geen kans van slagen zouden hebben en daarom meteen afgewezen moesten worden.

Ondanks de afwijzing van de vorderingen worden alle partijen veroordeeld te voorzien in hun eigen proceskosten.
 
Onzin 767, ik las nfs's post en zag de naam ook niet. Ondanks dat het de tweede keer was dat ik het las. Heb echt even goed moeten kijken. Beetje treurig dit soort aantijgingen.
 
Wacht even....

Dus omdat jij het niet las na een paar keer en ik wel na 1x doe ik opeens aan aantijgingen en heb jij het bij het juiste einde?

Ik beschuldig niemand. Ik begon mijn zin met "leek" Daarbij denk ik dat NfS als hij zich beschuldigd voelt oud en wijs genoeg is om zelf te reageren. Daar heeft ie flashmobje niet voor nodig.
 
Geen beter belang als eigenbelang

Laat ik dan maar even zelf reageren....

Ik heb zeer veel weerzin tegen mensen die wel profiteren van collectiviteit maar tegelijk geen fractie van dat voordeel terug wensen te geven. Lees: Niet lid zijn. Ik heb nog meer weerzin tegen mensen die rechtszaken aanspannen tegen het collectief, omdat hen dat persoonlijk net even beter uitkomt.

Desondanks ben ik van mening dat in geen geval aan 'naming and shaming' gedaan mag worden.

Vandaar dat ik als moderator op het VNV forum onlangs ook berichten heb aangepast en/of verwijderd die betreffende naam vermeldden.

Ik ben het dan ook niet eens met het VNV bestuur om in een publicatie deze naam te noemen.

Mijn intentie was dus ook om slechts de strekking van het VNV bericht hier te posten, op het moment dat het mijn mobieltje bereikte.

Dit copy-pasten was een typisch geval van ETTO, op exact dezelfde wijze als door Flash2002 beschreven.

Dus nogmaals excuses, mijn fout.

(In het kader van human factors is ETTO trouwens wel een leuke term om te googelen)
 
Laat ik dan maar even zelf reageren....

Ik heb zeer veel weerzin tegen mensen die wel profiteren van collectiviteit maar tegelijk geen fractie van dat voordeel terug wensen te geven. Lees: Niet lid zijn. Ik heb nog meer weerzin tegen mensen die rechtszaken aanspannen tegen het collectief, omdat hen dat persoonlijk net even beter uitkomt.

Desondanks ben ik van mening dat in geen geval aan 'naming and shaming' gedaan mag worden.

Vandaar dat ik als moderator op het VNV forum onlangs ook berichten heb aangepast en/of verwijderd die betreffende naam vermeldden.

Ik ben het dan ook niet eens met het VNV bestuur om in een publicatie deze naam te noemen.

Mijn intentie was dan ook om slechts de strekking van het VNV bericht hier te posten, op het moment dat het mijn mobieltje bereikte.

Dit copy-pasten was een typisch geval van ETTO, op exact dezelfde wijze als door Flash2002 beschreven.

Dus nogmaals excuses, mijn fout.

(In het kader van human factors is ETTO trouwens wel een leuke term om te googelen)

Naam van desbetreffende levert via Google anders ook een zeer vermakelijk stukje op uit de Trouw (anno 1995).. wat een flapdrol zeg.
 
Wacht even....

Dus omdat jij het niet las na een paar keer en ik wel na 1x doe ik opeens aan aantijgingen en heb jij het bij het juiste einde?

Ik beschuldig niemand. Ik begon mijn zin met "leek" Daarbij denk ik dat NfS als hij zich beschuldigd voelt oud en wijs genoeg is om zelf te reageren. Daar heeft ie flashmobje niet voor nodig.

Ja dat heb je heel goed begrepen! Iemand excuseert zich en past de post aan en jij impliceert dat het met opzet gedaan zou zijn. Dit heet nou in goed Nederlands een aantijging.

Ik reageer om dat je het gewoon mis hebt. Ben het vaak genoeg oneens met NFS, dus om nou meteen met flashmobje te komen....

Maar goed blijkbaar heb jij het nodig om meteen met namecalling te beginnen als iemand een beetje weerstand geeft. Probeer eens goede argumenten!
 
Het argument over hoe ik mijn zin plaatste heb je zojuist geciteerd.

En flashmopje was eerder grappig bedoeld. Had wellicht even een smiley achter gemoeten
 
Triest dieptepunt

Triest dieptepunt

Ik hoorde dat de man van de puntjes, degene die volgens de VNV echt zijn laatste vlucht zou hebben gemaakt, een anonieme kaart heeft ontvangen om hem te feliciteren met zijn pensioen en daarbij een foto met een dikke middelvinger vanuit de cockpit. De envelop kwam tussen de kerstkaarten en werd opengemaakt door zijn vrouw en kinderen. Welke 'collega' heeft dit verzonnen?

Ik hou VNV als eerste verantwoordelijk voor deze achterlijke daad door de stigmatiserende wijze van communiceren en door er niet voor terug te deinzen om fatsoensnormen te overschrijden met een poging om een rechtzoekende met naam en toenaam aan de publieke schandpaal te nagelen en ook KLM door niet in te grijpen in de sfeer die is ontstaan.
Maar daarnaast ook Need for Speed door zijn verdeeldheid creërende en opruiende postings met het gebruik van woorden als 'matennaaier', 'verwerpelijk' en 'bah bah bah'. Ik vraag bij deze aan de beheerder om hem van het airwork forum te verwijderen.

Ik ga er vanuit dat ook degene die de kaart heeft gestuurd op dit forum aanwezig is en ik feliciteer hem hier dan ook met zijn daad vol wrok en haat. Zijn kornuiten zullen ook erg blij met hem zijn, als zij zich gaan realiseren wat de impact is van deze kaart op de zonder twijfel komende rechtszaak en daardoor op het imago van mijn KLM.



Lees even mee uit de WGBLA:

Artikel 2

Lid 1.
Het in deze wet neergelegde verbod van onderscheid houdt mede in een verbod op intimidatie.
Lid 2.
Onder intimidatie als bedoeld in het eerste lid wordt verstaan: gedrag dat met leeftijd verband houdt en dat tot doel of gevolg heeft dat de waardigheid van de persoon wordt aangetast en een bedreigende, vijandige, beledigende, vernederende of kwetsende omgeving wordt gecreëerd.

Artikel 3

Onderscheid is verboden bij:

h. de arbeidsomstandigheden.


Los van mogelijke aansprakelijkheid van de VNV, KLM en de dader tegen wie ongetwijfeld aangifte gedaan zal worden, zal iedere rechter aan wie een WGBLA-zaak wordt voorgelegd, deze kaart beoordelen als intimidatie en onderscheid bij de arbeidsomstandigheden.
Bedenk dan nu maar in welke positie VNV en KLM zijn gebracht.


Fijne feestdagen.
 
Checkerboard, hoewel ik deze actie niet goedkeur trek je het zelf nu ook wel in het extreme. Is een domme eenmansactie, maar om dat nou gelijk intimidatie te noemen en op het bordje van de vnv te schuiven....
Misschien dat ... dit ook wel een beetje over zichzelf afroept door o.a. in de KLM pilots fb pagina iedereen die een andere mening dan hem zelf had te blokkeren, daar maak je geen vrienden mee, net zo'n censuur als van het vnv- bestuur. Vandaar dat het misschien wel botst. Ik ben zelf iig alle sympathie voor ... kwijt.
De verslaggeving door het vnv had van mij idd ook wel wat zakelijker gemogen.
We leven in een vrij land, dus need for speed mag hier wat mij betreft roepen wat ie wil, je recht zo proberen te halen is op zn zachtst gezegt niet echt sjiek, zeker niet als je gelijk even 1,2 miljoen eist.......
 
Maar daarnaast ook Need for Speed door zijn verdeeldheid creërende en opruiende postings met het gebruik van woorden als 'matennaaier', 'verwerpelijk' en 'bah bah bah'. Ik vraag bij deze aan de beheerder om hem van het airwork forum te verwijderen.
Leuk om te lezen Checkerboard, hartelijk dank.

Ik ga er vanuit dat ook degene die de kaart heeft gestuurd op dit forum aanwezig is en ik feliciteer hem hier dan ook met zijn daad vol wrok en haat. Zijn kornuiten zullen ook erg blij met hem zijn, als zij zich gaan realiseren wat de impact is van deze kaart op de zonder twijfel komende rechtszaak en daardoor op het imago van mijn KLM.

Dit vat ik dan maar even op als een indirecte beschuldiging aan mijn adres. Wederom hartelijk dank, beste KLM collega. Nogal een vreemde gedachtengang, na mijn eerdere posting met mijn mening over "naming and shaming". En ja joh, nog een rechtszaak, waarom niet. Er zijn natuurlijk mindere redenen om naar de advocaat te stappen. Schei toch uit man.

Fijne feestdagen.

Jij ook fijne dagen.
 
Back
Top