Gebrek aan inspiratie na je PPL?

Oops! Ik had altijd begrepen dat kosten delen legaal is als het om familie, vrienden, collega's of andere bekenden gaat. Adverteren op een website valt daar dan niet onder. Weet hij zeker dat hij geen CPL en/of AOC voor nodig heeft?

Jemig, de man haalt in 2022 z’n PPL vliegt naar Turkije Egypte en Griekenland in z’n eigen kistje en schrijft daarover. En dan is dàt wat je opvalt?

Oops! Ik had altijd begrepen dat kosten delen legaal is als het om familie, vrienden, collega's of andere bekenden gaat. Adverteren op een website valt daar dan niet onder. Weet hij zeker dat hij geen CPL en/of AOC voor nodig heeft?
Erg leuke website.
Er zijn geen wettelijke beperkingen hoe goed je iemand niet kennen en hoe die relatie in elkaar steekt.
Hij noemt bewust dat je nergens een landing maakt want dan wordt het ‘transport’.
Hij laat je ook niet vliegen want hij is geen instructeur.
Het komt over alsof hij dat allemaal goed heeft nagekeken.
Volgens mij is dat dik in orde.
Zou leuk zijn als hij hier op het forum lid wordt.

Erg leuke website.
Er zijn geen wettelijke beperkingen hoe goed je iemand niet kennen en hoe die relatie in elkaar steekt.
Hij noemt bewust dat je nergens een landing maakt want dan wordt het ‘transport’.
Hij laat je ook niet vliegen want hij is geen instructeur.
Het komt over alsof hij dat allemaal goed heeft nagekeken.
Volgens mij is dat dik in orde.
Zou leuk zijn als hij hier op het forum lid wordt.

Hmm het lijkt me toch echt wel een grijze zone te zijn...

Indien je naar een andere luchthaven wilt (bijvoorbeeld Texel) dan nemen de landingsgelden toe op Teuge en komen er kosten voor de andere luchthaven bij. In het weekend is landingsgeld ook hoger Voor alle luchthavens is dat inzichtelijk op hun websites als ‘landingsgelden’ en voor Teuge is dit € 24,60 in plaats van € 11,70. Dit prijsverschil komt bovenop de vliegprijs.

Adverteren en andere locaties aanbieden. Het komt toch echt wel erg dicht in de buurt van commerciele activiteiten. Maar goed, verder geen idee hoe streng de Nederlandse wetgever hier in is.

Kosten delen bij een prive vliegtuig is ook moeilijk in te schatten. 90 EUR/uur. Ik denk niet dat een Risen 180 EUR aan fuel en olie verbruikt per uur. En al zeker niet als de taxi tijd brekend wordt. Wat niet uitgegeven wordt aan brandstof, zal naar het onderhoud etc gaan. Bij een prive vliegtuig gaat dat dus volledig naar de eigenaar. Ik denk dat het toch wel voordelig is voor de piloot om deze prijzen aan te rekenen.

Zijn avonturen zijn anders wel erg leuk uiteraard! Zo'n tripjes moeten aangemoedigd worden :cool:

Jemig, de man haalt in 2022 z’n PPL vliegt naar Turkije Egypte en Griekenland in z’n eigen kistje en schrijft daarover. En dan is dàt wat je opvalt?
Er zijn heel wat PPL piloten die zo'n meevlieg constructies in gedachten hebben om de kosten te drukken. Maar de meesten onder ons doen het uiteindelijk niet omdat het wettelijk toch vermoedelijk iets te riskant is. Als je dan ziet dat iemand het toch aanbiedt, dan roept dat logischerwijze wat vragen op. Het is toch ook wel concurrentie voor commerciele bedrijven, niet?

Ik vind het een oninteressante discussie. Geloof niet dat hij zit te wachten op die paar tientjes van iemand die toevallig z’n website leest. De man vliegt in nog geen twee jaar PPL meer overland dan de meesten van ons bijelkaar. Echt heel gaaf en mooi dat dit kan, dat verdient aandacht en is inspirerend.

Ik snap de discussie wel, die (de toonzetting van) zijn meevliegpagina oproept, maar ik zal hem niet verder aanzwengelen.

Los daarvan natuurlijk heel bijzonder dat hij met de inkt van z'n brevet nog nat, 'effetjes' naar Turkije, Egypte, enzovoorts vliegt. Ik vond Brighton al heel wat... al is de wereld met 150 knopen natuurlijk wel een stuk kleiner dan met 85-90...

Ja heel gaaf, zou inderdaad leuk zijn als hij hier lid zou worden. Het spreekt bij mij in ieder geval tot de verbeelding: hard gewerkt, bedrijf goed verkocht en nu met je eigen kist de wereld verkennen. Schitterend.
Voor wat het waard is snap ik de discussie ook wel 🙂

Dit is wel echt vet hoor!
Bedrijf verkopen; PPL startten, vervolgens al vliegtuig kopen voordat je die hebt afgerond; en dan binnen een jaar +/- 125 uur ermee maken naar allemaal exotische bestemmingen, respect!

Ik was nog niet bekend met het vliegtuig maar de specs zijn wel top. Het is dan wel een tweezitter maar de range, snelheid en verbruik zijn wel heel aantrekkelijk.

Wat een droom dat je gewoon lekker de wereld rond kan met je eigen vliegtuigje.

Back