garantiefondsen >>> moesten je ouders meetekenen?

doku

Member
Dit is misschien wel handig voor de dear devils, die nu nog een opleiding willen starten.

Het is zo dat Stella, Nls, Epst en de Kls 100% zeker een garantiefonds hebben toch? Verder heb ik deze gevonden: Martinair Vliegschool (http://www.martinairvliegschool.nl/1_bo/garantiefonds.php) en AIS Flight Academy (http://www.pilotinfo.nl/index.php?mid=5&iid=2)

Nu weet ik uit ervaring dat de KLS en EPST niet vraagt om een krabbeltje van je ouders (oftewel medeverantwoordelijk). Bij de NLS is dit wel het geval en zouden je ouders technisch gezien het huis alsnog kwijt kunnen raken tegen een bodemprijs.

Weet iemand hoe dit bij de rest van m'n lijstje zit? Graag directe ervaringen, zoals die bijvoorbeeld van Stella. Ik kan gewoon niet geloven, dat ze voor die 100-en momenteel/jaar 100% borgstelling hebben gegeven.

Mvg
 
AIS Flightacademy heeft zelfs 2 onafhankelijke borgfondsen, (Friesland Bank en ABN).
Hierdoor kun je nog kiezen welke van de twee de meest geschikte financiering heeft
Ouders tekenen volgens mij NIET.

Ik weet niet hoe het bij Martin Air op dit moment geregeld is en of ze nog wel een borgfonds hebben, wellicht dat anderen je daar meer over kunnen vertellen.
 
AIS Flightacademy heeft zelfs 2 onafhankelijke borgfondsen, (Friesland Bank en ABN).
Hierdoor kun je nog kiezen welke van de twee de meest geschikte financiering heeft
Ouders tekenen volgens mij NIET.

Ik weet niet hoe het bij Martin Air op dit moment geregeld is en of ze nog wel een borgfonds hebben, wellicht dat anderen je daar meer over kunnen vertellen.

Dank je. Iemand meer info over bijvoorbeeld Stella? Had inderdaad al ergens gelezen, dat Martinair in dit klimaat niet meer borg wilt staan voor studenten. Iemand?
 
Bij Stella heb ik alles zelf kunnen tekenen, en dat is nu nog steeds zo voorzover ik weet. (Dit is wel bij de ABN)
 
Toch wel apart, dat toegelaten wordt dat jongens gewoon kunnen tekenen voor een gigantische schuld waar een grote kans aan hangt dat ze die nooit terug kunnen betalen, dankzij een fonds dat hen niet gaat betalen als ze geen baan hebben (hoogstens voorschieten tijdelijk). Eigenlijk precies zoals de krediet crisis in de VS is onstaan, al was dat met hypotheken die men niet kon betalen. Dat banken dat nog toelaten is verbazingwekkend, maar zo te horen zijn er steeds minder die het nog doen (terecht naar mijn mening).
 
Back
Top