ForeFlight?

Die instructeurs kúnnen dat vast wel. Maar als student betaal je wel alle extra tijd die zij en vooral jij kwijt bent.

900 euro is een uurtje of drie... Goed materiaal wat nét even makkelijker te gebruiken is in de cockpit, bij een flinke workload, kan zichzelf dus best terugverdienen op een programma van minimaal 50 uur.

Abonnement gaat trouwens niet via de school, dat moet je als student zelf regelen. Daar zitten zij niet tussen ofzo.
Heb je de AIP kaartjes al eens bekeken? Daar staat dezelfde informatie op als op de jeppesen kaartjes. Als je dat van in het begin gewoon bent, neemt dat geen extra tijd in beslag.

En daar mag een instructeur echt geen minuut extra kosten van doorrekenen aan jou. Die is daar echt geen tijd door kwijt.

Het is gewoon zonde van het geld.
 
Dat zal ik t.z.t. nog eens navragen. Er is me uitgelegd dat er iets is wat je met de Jeppesen wel kon in FF en met de ingebakken kaarten niet, maar ik ben vergeten wat het was. Misschien weet @Bobo het wel.

900 euro (ca. 15-20 per les zegmaar) is wel voldoende om de keuze van school een beetje te beïnvloeden. Inderdaad zonde van het geld als het niks toevoegt.
 
De kaartjes van Jepp zijn fijn in gebruik en daarom ook de standaard voor de meeste professionele vliegers. Echte concurrenten van Jepp zijn er bij mijn weten ook niet, anders dan de lokale autoriteiten die zelf kaarten maken voor de aip. Ik denk dat je instructeur ze gewoon fijn vindt. Voor je IR doe je misschien vijf verschillende velden aan, je kan ook even overleggen of je die kaarten kan kopiëren?

Ik startte destijds dit topic en ik vlieg nog steeds met JeppFD. Mijn abo stopt in juni en ik verleng het niet, JeppFD wordt nu niet meer ondersteund. Ik kan meedoen met een maat van een vliegmaat zijn abo op ForeFlight en ik denk dat ik dat ga doen.

Zou voor jou ook een optie zijn om een abo te nemen met een vliegmaat en de kosten te delen?
 
Last edited:
Zou kunnen ja. Misschien gaat er t.z.t. wel iemand gelijk met mij aan IFR beginnen die daar oren naar heeft. Komt goed, ik weet iig heel wat meer nu, dankzij jouw topic :cool:
 
Echte concurrenten van Jepp zijn er bij mijn weten ook niet

Een alternatief is nog Lido charts. Zelf nog geen ervaring mee, maar hoor regelmatig dat ze beter zijn dan Jepp charts. Lido richt zicht meer op de grote luchtvaart dus alleen de grotere velden zijn afgedekt.
 
De kaartjes van Jepp zijn fijn in gebruik en daarom ook de standaard voor de meeste professionele vliegers. Echte concurrenten van Jepp zijn er bij mijn weten ook niet, anders dan de lokale autoriteiten die zelf kaarten maken voor de aip. Ik denk dat je instructeur ze gewoon fijn vindt. Voor je IR doe je misschien vijf verschillende velden aan, je kan ook even overleggen of je die kaarten kan kopiëren?

Ik startte destijds dit topic en ik vlieg nog steeds met JeppFD. Mijn abo stopt in juni en ik verleng het niet, JeppFD wordt nu niet meer ondersteund. Ik kan meedoen met een maat van een vliegmaat zijn abo op ForeFlight en ik denk dat ik dat ga doen.

Zou voor jou ook een optie zijn om een abo te nemen met een vliegmaat en de kosten te delen?
Hey zie net deze thread. Ben zeker geinteresseerd om te delen. Foreflight of Garmin Pilot. Kunnen beiden op 3 devices. Laat maar weten, evt via PB. Grt Erik
 
Ik ben inmiddels voorzien van ForeFlight, deel dat met een maat van een maat. Werk prima, toevallig laatst voor het eerst mee op pad geweest
 
Ja, die zitten erbij. De mogelijkheden zijn echt eindeloos met ForeFlight, die heb ik nog niet allemaal uitgediept, maar dat komt nog wel.
 
Back
Top