Fokker vs embr

geranimo

New member
Uitfasering inmiddels bekend:

KZV (11556) jan 14
KZG (11578) jan/feb 14
WXA (11570) feb/mar 14
JCH (11528) apr 14
KZW (11558) apr 14
JCT (11537) mei 14
KZH (11583) mei 14

Infasering nieuwe E90's:

EZY dec 13
EZZ jan 14
EXA feb 14
EXB mar 14
EXC mar 14
EXD apr 14
 
Correct. Aangezien de Fokkers minder stoelen for sale hebben na de invoering van de european business class wordt de F70 ingeschaald net boven de fokker50 captains pay.
Maar dit geldt alleen voor de nieuwe bazen, want je kan niet naar beneden in f-pay.
 
Met terugwerkende kracht? Wij hebben immers al die jaren 100% 100-zitters gevlogen.
 
F70 ingeschaald net boven de fokker50 captains pay.
Maar dit geldt alleen voor de nieuwe bazen, want je kan niet naar beneden in f-pay.

Wat zie jij als fokker 50 captains pay? Daar was geen vast getal voor namelijk. Was F+200 dus kon ook 500 zijn.
 
Wat!?

Hoe en vooral wanneer is dat besloten? Maar natuurlijk wel slim door 30 Engelsen naar de Embraer te sturen. Now it makes sense...

825 voor baas Fokker? Volgens mij ontstaat er met de nieuwe stoel alleen meer beenruimte omdat de stoel dunner is. Ook met de nieuwe stoelen blijven er 16 rijen, dus het verhaal dat er minder stoelen in komen klopt niet volgens mij.

Wel mooi van KLC; eerst wordt je verplicht baas Europa/Regio te worden en daarna gaat daar mooi de FP naar beneden terwijl de leeftijdscap wel blijft. Leuk voor de mensen die met dik 7 jaar in dienst nog steeds niet aan de beurt zijn om naar links te gaan...
 
Max Rate; de europa business class houdt een stoel vrij aan beide kanten van het gangpad; daardoor heeft de Fokker minder stoelen te verkopen. De stoel zit er wel in, maar wordt niet meer gebruikt; ook bij de slot aanvragen voor bijv. schiphol tellen ze die stoelen niet mee.
 
Stopbar, ik kan zeker tegen een grapje, alleen Lars bevestigt dat het voornemen serieus is. Of zit ik fout?

Larsspl: dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk aangezien er al sinds de introductie van de nieuwe Europe Select in 2010 met deze configuratie wordt gevolgen. Verder kan het gordijntje ook achter rij 1 hangen en heb je alsnog 78 passagiers. Tevens zouden de Embraer vliegers dan ook met terugwerkende kracht gecompenseerd moeten worden lijkt mij, en wat te denken voor alle Fokker vliegers die nog de Fokker 100 hebben gevlogen.

Zoals jij het verwoord staat het gewoon niet in de CAO. Ik geloof het dus gewoon niet...
 
1375 op de fokker is vorige maand in e-weekly al bevestigd. Enige verschil is dat de roosters op de fokkers een stuk relaxter zullen zijn dan erj. uk cpt's omscholen naar erj moet volgens 1 om 2 regel. ook in cao geregeld. Eerst 60 NL opleiden dus voordat die 30uk naar de erj gaan.
 
Hahaha, you got me :biertje:

Laten we het er maar op houden dat ik niet echt scherp was na 18 sectoren in 5 dagen. De consequentie is natuurlijk wel dat ik Lars nooit meer serieus neem ;)

Goede grap jongens :D
 
uk cpt's omscholen naar erj moet volgens 1 om 2 regel. ook in cao geregeld. Eerst 60 NL opleiden dus voordat die 30uk naar de erj gaan.

Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar zo dat staat het niet in de CAO. Reken hier dus maar niet op. Lees de exacte text maar na in Bijlage 6, paragraaf 3.4-Vervulling van vacatures, artikel (2)-Toewijzing vacatures bij KLM Cityhopper.
 
Vnv is overtuigd van 1/2. KLC niet, horizontaal omscholen zou hier niet onder vallen. Wat ook de waarheid zal zijn (naar mijn idee ook niet duidelijk uit de CAO te halen, daar de E190 daar niet genoemd wordt) wij als vliegers zullen het wel als laatste horen.
 
Back
Top