FlyBe FO rooster / basis

sinkrate

New member
Kan iemand me wat meer info geven over FO posities bij FlyBe op de Dash?
Als je aangenomen wordt, moet je dan zelf je type rating betalen?
Hoe ziet gemiddeld je maandrooster er uit?
En, het belangrijkst voor mij, moet je in de buurt van je basis wonen?
 
Sinkrate,

Voor zover ik weet hoef je je rating niet te betalen maar krijg je een bond. Je zal zeker een hok in de buurt van je base moeten hebben.
Maandrooster is volgens mij vrij simpel. In de tijd dat ik er op de Embraer zat was het 5-2 en dat plank gas! Maak je geen zorgen over het maken van uren want dat zal je er genoeg doen.

Groeten,

:radar: André :radar:
 
Precies zoals André zegt. Vol rooster, tegen de limieten aan. Je zult dus zeker in de buurt van je basis moeten wonen of een kamer hebben. Flybe begint ergens in 2017 ook een basis in Düsseldorf, misschien is dat een optie
 
Veel vliegers gaan juist weg bij Flybe i.v.m. Rooster dat alles behalve stabiel is. Als ik mij niet vergis is de bond 3 jaar en rond de 18k pond, dat gelijdelijke in 3 jaar afbouwd.

Succes!
 
Afgelopen jaar 870 uur gevlogen op de Dash. Std rooster 3 x 5-2 en 1 x 6-3. Commuting is zeker weten geen optie. Lokaal hok is vereist.
Helemaal in de zomer heb je je days off hard nodig om bij te tanken. 3 maanden achter elkaar 100+ uur is wel doorpoten met een gemiddelde sector van 1u15m..... Verder leuke collega's en het rooster is wel stabieler geworden met de nieuwe agreement..
 
Sommige plekken binnen flybe is er ook een leuke sociale sfeer en maak je misschien wel leuke nieuwe vrienden. En de UK is best leuk om te wonen hoor!
 
Back
Top